Aktuálne dianie 29. máj 2020

Počet zamestnancov bratislavského magistrátu stúpa. K 1. aprílu ich bolo už 710


(Bratislavský kuriér, rl) - Pravdepodobne najvyššia zamestnanosť na magistráte hlavného mesta v novodobej histórii Slovenska, sprevádza činnosť tohto úradu v súčasnom období.

Kým na začiatku decembra 2018 (7. 12.) pracovalo na magistráte 515 ľudí, k 1. aprílu 2020, ich bolo už 710. Znamená to, že za viac ako jeden a štvrť roka, sa počet zamestnancov na magistráte zvýšil o takmer 200 ľudí (presne 195).

A ich počet ďalej narastá. Organizačná schéma platná od marca tohto roku totiž pripúšťa až 799 zamestnancov. Dokonca v inzerátoch hlavného mesta týkajúcich sa ponúkaných pracovných pozícií, Bratislava v časti „Inzerujúca spoločnosť“, uvádza v kolónke počet zamestnancov: 500 – 999.

Na kratší pracovný úväzok, teda od 25 % do 80%, pracovalo na magistráte k 1. aprílu tohto roka 43 zamestnancov. Ďalej, 152 zamestnancov pracuje na základe dohody o mimopracovnej činnosti. Ide o dohody o brigádnickej práci študenta, dohody o vykonaní práce či o pracovnej činnosti. Pozície sa týkajú aj konkrétnych projektov so špecifickým know-how.

Vzhľadom na to, že magistrát nás informoval, že posilnil najmä sekcie životného prostredia, sociálnych vecí a Komunálny podnik, pozreli sme sa napríklad na Sekciu životného prostredia i tzv. Komunálny podnik.

V Sekcii životného prostredia sú v súčasnosti zamestnaní piati ľudia.

Na Oddelení životného prostredia je 14 ľudí, ďalej na Oddelení tvorby mestskej zelene 16 ľudí. Spolu sa teda o životné prostredie Bratislavy stará 35 zamestnancov. Pokiaľ ide o tzv. Komunálny podnik, ten je podľa magistrátu súčasťou organizačnej štruktúry hlavného mesta a spadá pod Oddelenie správy komunikácii.

Podnik zatiaľ de jure neexistuje, zmluvný výkon na dodávku údržby komunikácií, zelene a nakladania s odpadmi zabezpečuje spoločnosť A.I.I. na základe výsledku verejného obstarávania v súťaži vyhlásenej ešte vo februári 2018. Z rámcovej dohody uzavretej s A.I.I. sa napríklad v 4. štvrťroku 2019, čerpala suma 1 882 291,49 EUR bez DPH.

Samotné Oddelenie správy komunikácií má v súčasnosti štyroch zamestnancov, no Referát správy a údržby pozemných komunikácií, ich má 25.

Bratislavský magistrát pod vedením primátora M. Valla, zriadil v priebehu doterajších 18-tich mesiacov pôsobenia v úrade, aj množstvo nových pracovných pozícií i inštitúcií. Zaujímavá je v tomto smere napríklad zriadená tzv. Implementačná jednotka, ktorá je tvorená novými funkciami riadenými priamo primátorom.

Ide o splnomocnencov: Splnomocnenca primátora pre inovácie, splnomocnenca primátor pre bezpečnosť a drogovú politiku, splnomocnenca primátora pre ľudí bez domova a sociálne bývanie, splnomocnenca primátora pre životné prostredie a splnomocnenca primátora pre strategické plánovanie.

Bratislava zriadila napríklad aj pozíciu stavebného ombudsmana, plánovala zriadiť tzv. nočného primátora. Podľa našich informácií má Bratislavu už aj funkciu hlavného ekonóma. V tomto volebnom období zriadený Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) mal k 1. aprílu 2020 - 25 kmeňových zamestnancov a v priebehu roka angažoval asi 20 stážistov a študentov pracujúcich počas roka pár hodín týždenne.

Počet zamestnancov MIB zrejme naďalej stúpa. Ale Bratislava má popri MIB aj hlavného architekta, kde je v súčasnosti uvedených 11 zamestnancov. A je tu aj Oddelenie stratégie projektov, kde pracuje 17 ľudí.

Bratislavský magistrát mal napríklad v roku 2013, v rámci personálnej, či organizačnej štruktúry, limit počtu zamestnancov stanovený na 509, o rok neskôr to bolo 530. V roku 2016 bol limit pre zamestnancov 563 a v roku 2018 sa zvýšil na 599 zamestnaneckých pozícií. V roku 2019 bol upravený na 739 pozícií a v tomto roku, od marca 2020, je limit 799 interných pracovných pozícií na magistráte hlavného mesta.

Na program 7 v rozpočte hl. mesta na rok 2020, je vyčlenených 40, 9 milióna eur. Ide o program pod názvom Efektívna a transparentná samospráva, ktorá zahŕňa úlohy a aktivity súvisiace so zabezpečením činnosti magistrátu – ľudské zdroje, vnútorná správa úradu, informačné systémy, finančné služby.

V rámci programu je rozpočtovaná aj podpora kultúrnych a športových podujatí  a občianskych aktivít a taktiež rozvojové projekty a projekty financované z prostriedkov EÚ fondov. Na samotných zamestnancov je vyčlenených 22 mil. eur (17, 8 v roku 2019), na činnosť úradu 6,5 milióna (6,1 mil. v roku 2019).

Naposledy v apríli a máji bratislavský magistrát zverejnil ponuku (výberové konania) na šesť pozícií – náčelník mestskej polície (MsP), zástupca náčelníka MsP, špecialista verejného obstarávania, Procesný manažér pre činnosť Mestskej polície v Bratislave, riaditeľ sekcie správy nehnuteľností, riaditeľka ZOO.

(rl)

Foto: Br. Kuriér/archív

3 komentáre
ODPOVEDAŤ rado | 31. 5. 2020, 01:02

Hlavne dane sa zvyšujú a pracovníci tiež.Už viem za čo platíme dane vyššie každý rok pomaly.

Karolina | 31. 5. 2020, 16:37

Karolína. Už od nástupu Vallu, tohoto nepodareného vnuka básnika Miroslava Válka, sledujem, že je to jeden nafúkanec,nedovzdelanec a bezcitný človek,ktorého si do funkcie dosadili progresívci za Sorosovské peniaze, presne tak, ako Čaputovú či ďalších. Všetci, čo tam po voľbách naliezli - , žijú z občanov Bratislavy, neodpovedajú bežnému obyvateľovi na jeho upozornenie či otázky,na magistrát si od začiatku ich funkčného obdobia ťahajú príbuzných a kamošov a hlavne, plnia si vlastné vrecká! Mladí ľudia zase naleteli darebákom, ktorí prišli na magistrát len ryžovať. Dokedy im to dovolíme, milí Bratislavčania?!

ODPOVEDAŤ Vladimír Obdržálek | 29. 5. 2020, 16:36

Nakoniec budu mat pravdu niektori diskuteri k vykonu nasej uzasnej samospravy vedenej Matusom Vallom, ked ho ohodnotili novym titulom "Progresivny darmožráč". Postupne sa zvyšuje počet zamestnancov, pričom viditelné vysledky uzasneho a stale rastuceho Teamu Vallo su na zaplakanie. Vsimol som si divadielko primatora okolo vyhlasovania verejnych sutazi, ktorych cielom je udajne "transparentne" vyhlásit víťazného uchádzača napr. na architektonické riešenie modernizácie alebo výstavby viacerych objektov na uzemi mesta, pricom je vopred zrejmý víťaz takejto súťaže. Tento spôsob rozhadzovania verejných financií je otrasný a ukazuje sa ešte menej transparentný ako za bačovania predchádzajúcich géniov na čele magistrátu Ďurkovského alebo Nesrovnala. Co robí napr. úsek poverený riesením naliehavých dopravných problémov mesta pod vedením Ing.Kratochvílovej, ktorá je takmer neviditeľná a venuje sa iba verejnej hromadnej doprave, na tragický stav infrastruktury mestskej cestnej dopravy akosi nezostáva cas a mozno aj odvaha. Tohto "uzasneho" vysledku cinnosti obrovskeho poctu zamestnancov magistratu som sa zacal obavat uz po precitani Planu Bratislavy ,ktory bol vopred vyhlasovaný za dôkaz geniality Teamu Vallo. Som z toho znechuteny a obavam sa ze optimalnym riesenim sa javi jedine z historie znama defenestrácia .

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter