Doprava a parkovanie 17. január 2018

ZÁCHYTNÉ PARKOVISKÁ: Vo Vrakuni to asi rýchlo nebude, improvizácia pod Mostom Lafranconi (I. časť)


Bratislava zatiaľ nemá ani jedno oficiálne záchytné parkovisko.

Ak pravda nerátame Inchebu, ktorej plocha na tento účel zrejme nie je predurčená.

Mnohí vodiči prichádzajúci do Bratislavy, využívajú improvizované záchytné parkovanie na pozemkoch veľkých obchodných nákupných centier.

Autá zachytáva aj voľný priestor na Tyršovom nábreží, ktorý je ale záplavovou zónou. Už dávnejšie sa autami zaplnil aj priestor pod Mostom Lafranconi.

Tento stav je však dlhodobo neudržateľný.

V prvej z troch častí  článkov o problematike záchytného parkovania v Bratislave, sa venujeme plánom hlavného mesta vybudovať záchytné parkovisko vo Vrakuni a improvizovanému parkovaniu pod Mostom Lafranconi (+ video).

V ďalších dvoch častiach prinesiem informácie z dokumentu, ktorý sa možnosťami budovania záchytných parkovísk v našom hlavnom meste zaoberá.

Bratislave chýba skutočný nosný systém MHD

Skutočnosť, že počas 27 rokov od tzv. Nežnej revolúcie v roku 1989, sa v hlavnom meste kontinuálne nebudovali záchytné parkoviská, svedčí aj o tom, ako fungovala a funguje komunálna politika.

Dnes je situácia zrejme taká, že veľkých a voľných pozemkov na tento účel veľa nezostalo - ak vôbec nejaké.

Navyše, napríklad Praha má záchytné parkovanie napojené na metro. Bratislave dnes metro chýba, alebo rýchlodráha, či aspoň alweg.

Aj keď mnohí to nechcú priznať. Existencia aspoň jedného takého rýchleho nosného systému MHD, by znásobila aj príťažlivosť a praktickosť záchytných parkovísk.

Vodiči by na nich zaparkovali s vedomím, že metro, či alweg ich pomerne rýchlo a pohodlne povezie ďalej... Súčasný stav je známy.

Smutné je, že podobne, ako pokračuje „výstavba“ obchvatu Bratislavy, sa asi bude vliecť aj budovanie záchytných parkovísk. Stratili sme veľmi veľa času.

Improvizované pakovanie pod Mostom Lafranconi

Koncom mája minulého roka sme na našom webe písali o improvizovanom záchytnom parkovisku na Tyršovom nábreží.

Pod Mostom Lafranconi, možno ešte pred piatimi-siedmimi rokmi, parkovalo sotva nejaké auto.

Dnes tu takmer nenájdete voľné miesto, najmä počas týždňa. Improvizované záchytné parkovisko pod týmto mostom vyhľadávajú najmä vodiči s bratislavskými „ešpézetkami“, ale našli sme tu aj množstvo značiek z okolia, najmä z Malaciek a Senca.

Pod týmto diaľničným mostom parkujú denne stovky áut. Parkujú tu aj vodiči využívajúci rôzne aktivity v areáli Fakulty telesnej výchovy a športu UK, či návštevníci dunajského nábrežia a okolia.

Parkovanie pod Mostom Lafranconi je mimoriadne výhodné – zastávka električiek je veľmi blízko, navyše väčšina áut má „strechu“ nad hlavou v podobe vozoviek diaľničného mosta.

Záchytné parkovisko vo Vrakuni...

Minulý rok, pri písaní článku o katastrofálnom stave parkoviska pred cintorínom Vrakuňa (predtým Ružinovský cintorín), sme sa dozvedeli, že magistrát tu plánuje vybudovať záchytné parkovisko.

Ako nás hlavné mesto nedávno informovalo, pripravuje v tejto lokalite výstavbu pred cintorínom Vrakuňa a v rámci tohto projektu sa plánuje aj stavba plnohodnotnej zastávky MHD „Cintorín Vrakuňa“ vrátane prístreškov.

Súčasťou stavby má byť podľa mesta rozšírenie Popradskej ulice, vytvorenie BUS- pruhu, ako aj spoločného nástupišťa MHD a SAD.

Upraviť sa má svetelná signalizácia na existujúcom priechode a vybudovať nový výjazd z Krajinskej ulice do Popradskej ulice.

„Tento projekt je vo fáze stavebných konaní. Situáciu však komplikujú aj nevyriešené vlastnícke vzťahy pozemkov pod cestou.

Zároveň prebiehajú rokovania o vysporiadaní pozemkov súkromných vlastníkov,“ informovalo mesto noviny Bratislavský kuriér a portál www.bakurier.sk.

Zostáva len dúfať, že vysporiadanie pozemkov sa nebude vliecť roky tak, ako v prípade plánu rozšírenia Harmincovej ulice v Dúbravke.

V ďalšom článku v piatok 19. januára a treťom 22.januára, prinesiem informácie z dokumentu o záchytnom parkovaní v Bratislave a okolí, ktorý dal vypracovať magistrát hlavného mesta a bol na stránke mesta zverejnený začiatkom rok 2017.

(rl, red)

Foto a video: BK-orig.

1 komentár
ODPOVEDAŤ Zemak | 17. 1. 2018, 11:46

Dalsi pseudoexpert, co vidi buducnost v budovani dalsieho systemu, s novymi vozovnami, meniarnami, udrzbou a nekompatibilitou miesto rozsirovania toho, co mame.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter