Nová parkovacia politika sa má naplno rozbehnúť od budúceho roka, teda od roku 2021.
Hlavné mesto vyčlenilo na tento rok na parkovaciu politiku 940-tisíc eur. Z dotácie vlády nejde na rozvoj a budovanie parkovísk a parkovacích domov ani cent.
Bratislavský magistrát sme sa spýtali, ako je riešené v nových zmenách rozpočtu parkovanie, resp. vznik nových parkovísk, parkovacích domov a pod.?
Kde a koľko nových parkovísk a parkovacích domov, prípadne záchytných parkovísk postaví hl. mesto SR v roku 2020 a v akom finančnom objeme a kde - pred spustením parkovacej politiky?
Odpoveď magistrátu hl. mesta: „Zmeny rozpočtu schválené 27. 2. 2020 sa netýkajú parkovania. Na r. 2020 je v mestskom rozpočte vyčlenených cca. 940 tis. eur na parkovaciu politiku. Tieto prostriedky sa použijú na obstaranie informačného, platobného a kontrolného systému, ale aj na transfery pre mestské časti (pilotné projekty regulácie parkovania) a na výstavbu infraštruktúry.
Rozpočet taktiež počíta s kapitálovým transferom pre MČ Karlova Ves na vybudovanie parkoviska na ul. Pod rovnicami, vybudovanie nadstavby parkoviska na ul. Ľ. Fullu a na projektovú dokumentáciu pre parkovací dom na Pustej ul..
Hlavné mesto v súčasnosti pripravuje obstarávanie projektových dokumentácií pre parkovacie domy (nadstavby existujúcich parkovísk), ktoré by sa mali realizovať v spolupráci s jednotlivými mestskými časťami, pričom predbežne sú vytypované lokality v MČ Petržalka, Vrakuňa a Karlova Ves“. Toľko stanovisko hl. mesta.
Vybrali sme informácie ešte aj priamo z návrhu schváleného rozpočtu hl. mesta na roky 2020 – 2022. V ňom sa píše, že v oblasti dopravy rozpočet počíta s dokončením modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály v roku 2020 a výstavbou Petržalskej električky v rokoch 2021-2023.
Taktiež sa počíta s prípravou modernizácii tratí na Ružinovskej a Vajnorskej, novej trati v území Nív, menších rekonštrukciách v Rači a Starom Meste, obnovou vozidlového parku DPB, spustením parkovacej politiky a výstavbou parkovísk (prioritne záchytné parkovisko Janíkov Dvor a rezidenčné parkoviská), prípravou rozšírenia Harmincovej ulice v Dúbravke a Petržalskej ulice v Čunove.
V súvislosti s parkovacou politikou sa počíta so zvyšovaním platov mestských policajtov a posilnením stavov.
Výstavba a údržba parkovísk
„Bežné výdavky na parkovaciu politiku sú rozpočtované v sume 150 000 eur a sú určené na implementáciu Parkovacej politiky - na projektový manažment, na propagáciu, komunikáciu, informovanie verejnosti a iné bežné výdavky týkajúce sa parkovacej politiky.
Kapitálové výdavky v čiastke 943 062 eur sú určené na Mestský systém plateného parkovania – správa digitálneho pasportu parkovacích miest, databáza klientov, zúčtovacie stredisko, nákup parkomatov, technológií na kontrolu parkovania a iné kapitálové výdavky týkajúce sa parkovacej politiky.
Na základe zmluvy o spolupráci na obdobie rokov 2019 – 2021 pri realizácii projektov v podfinancovaných mestských častiach hlavného mesta sa rozpočtuje kapitálový transfer na financovanie parkovísk a parkovacích miest v sume 1 361 929 eur pre mestské časti: MČ Karlova Ves 764 450 eur, MČ Dúbravka 471 000 eur a MČ Vrakuňa 126 479 eur.
Generálny investor Bratislavy má v predmetnom prvku rozpočtované kapitálové výdavky, v celkovej sume 650 000 eur, ktoré sú určené na výstavbu parkovacích miest a vybudovanie záchytných parkovísk: - vybudovanie záchytných parkovísk a parkovacích miest 500 000 eur, - parkovacie miesta okolo cintorínov na Mramorovej a Kvetinárskej ulici 150 000 eur“.
V roku 2017, kvôli komplexnému zmapovania možných lokalít pre vybudovanie záchytných parkovísk obstaralo hlavné mesto Vyhľadávaciu štúdiu možnosti realizácie záchytných parkovísk a parkovacích domov v Bratislave.
Celkovo bolo navrhovaných 32 lokalít záchytných parkovísk. Ide o lokality Janíkov dvor, Janíkov dvor – sever, Kapitulské pole, CMC Petržalka, Incheba, Čierny les, Na výslní, Pálenisko, Prístavný most, Rybničná, Rača – východ, Bojnická – Šešlochty, ŽST Vinohrady, Vajnory, D1 Slovnaft, Senecká, Zlaté piesky, Rožňavská, Bojnická SV7, Jurajov dvor, Odborárska, Letisko M. R. Štefánika, Pharos, Gagarinova - diaľnica D1, Cintorín Vrakuňa, ŽST Podunajské Biskupice, ŽST Devínska Nová Ves, OBI Lamač, TIOP Lamačská Brána Z4, TIOP Lamačská Brána – juh, Lamačská brána – Bory, Tesco – Lamač.
O štúdii sme začiatkom roka 2018 písali tu.
(rl)
Ilustr. Foto: Br. Kuriér/archív/Petržalka
O parkovacej politike sme písali aj tu.
Pozrite sa na travnatu plochu medzi Tuhovskou a Seneckou ulicou pri Mercedese v Bratislave. Je tam cca 150 novych osobnych ale aj dodavkovych ci nakladnych aut stojacich na trave. Policia si moze zobrat svoje papuce a maju zarobene. Alebo tu funguje dvojaky meter ako vsade ???