Aktuálne dianie 27. apríl 2022

Staré Mesto schválilo zmeny dopravy v zóne Hlavná stanica - Blumentál. Starostka Aufrichtová vníma v tejto súvislosti viacero problémov


Mesto Bratislava môže pokračovať v príprave zapojenia zóny Hlavná stanica – Blumentál v Starom Meste do Bratislavského parkovacieho asistenta (PAAS), kde platí mestská parkovacia politika.

Staromestskí miestni poslanci schválili v stredu zmeny dopravného značenia na komunikáciách III. a IV. triedy v zmysle projektu organizácie dopravy. Spustenie regulácie parkovania je naplánované na 25. mája.

"Pre parkovaciu politiku v Starom Meste to znamená, že máme zelenú na to, aby sme mohli realizovať zónu, ktorá sa už predpripravuje na uliciach a ktorú už máme odkomunikovanú so širokou verejnosťou," uviedla pre TASR bratislavská viceprimátorka pre dopravu Tatiana Kratochvílová.

Na margo výhrad niektorých poslancov týkajúcich sa rušenia parkovacích miest, zjednosmernenia ulíc či k zavádzaniu prvkov mikromobility skonštatovala, že mesto aj pri tomto projekte dohliada na zabezpečenie väčšieho komfortu pre všetkých účastníkov premávky. Odmieta tiež pochybnosti o negatívnom vplyve zmien na MHD. Odvoláva sa na viaceré stratégie riešenia udržateľnej dopravy.

Podľa viceprimátorky bolo dostatok diskusií. "Vypočuté boli všetky pripomienky, ale zohľadnené všetky tie, ktoré idú v prospech udržateľnej dopravy, parkovacej politiky a obyvateľov Bratislavy," poznamenala Kratochvílová. Opätovné presúvanie termínu spustenia regulácie v staromestskej zóne už nepredpokladá. Presun pôvodného termínu bol podľa nej spôsobený pandémiou i problémami s technológiami či súčiastkami.

Starostka Starého Mesta si nemyslí, že parkovacia politika je úspechom

Podľa starostky Starého Mesta Zuzany Aufrichtovej znamená rozhodnutie poslancov pristúpenie do mestskej parkovacej politiky s jasnou predstavou toho, ako budú vyznačené parkovacie miesta na cestách a chodníkoch. To, či to bude fungovať aj mimo papiera, má preveriť najbližšie obdobie. 

"Parkovacia politika nie je úspechom tohto volebného obdobia. Po štyroch rokoch byť na začiatku parkovacej politiky a nie na jej konci, znamená, že plánovanie niekde zlyhalo," povedala pre TASR. Pandémiu nepovažuje za dôvod zdržania.
 Za jeden zo závažných problémov považuje štruktúru obyvateľstva, ktorej veľkú časť tvoria seniorovi, z ktorých mnohí mobilné aplikácie nemajú alebo neovládajú. Otázne preto podľa nej je, ako budú do PAAS nahlasovať svoje návštevy, keďže parkomatov má byť málo. Pripomenula tiež otázku kybernetickej bezpečnosti.

V súvislosti s prvkami mikromobility starostka poznamenala, že moderné mestá musia pracovať aj s alternatívnymi formami mobility. "Otázne ale je, či je v čisto rezidenčnej zóne dôležitejšie plus jedno parkovacie miesto, alebo plus päť stojanov na platené kolobežky," podotkla.

PAAS začne platiť 25. mája

 PAAS mal pôvodne začať platiť pre zónu Hlavná stanica – Blumentál 21. apríla. Spustenie regulácie presunulo mesto po dohode s mestskou časťou na 25. mája. Posunulo tiež platnosť zakúpených parkovacích kariet.

TASR, foto: TASR

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter