Aktuálne dianie 24. september 2018

Predkladať parkovaciu politiku pred voľbami, je podľa V. Miku politikárčením


Parkovacia politika je úlohou pre nového primátora, tvrdí kandidát na primátora Václav Mika.

Bratislavská parkovacia politika je podľa neho jedným z kľúčových problémov Bratislavčanov.

Primátor hlavného mesta bol podľa Miku povinný nájsť zhodu naprieč všetkými mestskými časťami aj politickým spektrom, aby z nej mali prospech obyvatelia s trvalým pobytom.

Medializovaný zámer predložiť ju opäť na rokovanie mestského zastupiteľstva je už len prázdnym gestom a ukazuje neschopnosť spolupracovať v prospech hlavného mesta.

“Neschválenie jednotnej parkovacej politiky je vizitkou dosluhujúceho primátora Iva Nesrovnala, ktorý za celé štyri roky nedokázal nájsť zhodu so starostami a poslancami.

Predkladať takýto závažný dokument len pár týždňov pred voľbami je už len politikárčením, ktoré nijako nepomôže Bratislavčanom,” uviedol.

Schváleniu jednotnej parkovacej politiky musí podľa Václava Miku predchádzať verejná diskusia. Samotný fakt, že v súčasnosti neexistuje zhoda ani na úrovni mestských častí návrh primátora vopred odsudzuje na neúspech.

Bratislavská parkovacia politika je podľa Václava Miku zásadný dokument, pri schvaľovaní ktorého musí byť primátor hlavného mesta v prvom rade mediátorom.

Musí hľadať dohodu naprieč celým mestom a presadiť základný princíp - Bratislavčania sa nesmú vo vlastnom meste cítiť ako cudzinci.

„Efektívnu a fungujúcu parkovaciu politiku je možné prijať len vtedy, keď sa na nej zhodne primátor, všetci sedemnásti starostovia a poslanci zastupiteľstva.

Ak nebudeme spolupracovať stane z nej len nové pravidlo, ktorým zaťažíme Bratislavčanov,“ konštatuje

Kandidát na primátora v tohtoročných komunánych voľbách tvrdí, že parkovacia politika musí byť jednotná pre celú Bratislavu (s výnimkou Starého Mesta, ktoré má vo všetkých metropolách špecifické postavenie).

Musí podľa neho zvýhodňovať tých, ktorí majú v Bratislave trvalý pobyt a teda tu platia dane. Pre Bratislavčanov musia platiť v celej Bratislave rovnaké podmienky pre parkovanie.

„V spolupráci s mestskými časťami potrebujeme vybudovať legálne parkovacie plochy pre domácich v mieste ich trvalého bydliska.

V spolupráci so župou a rezortom dopravy je nevyhnutné vybudovať záchytné platené parkoviská pre ľudí, ktorí nemajú v Bratislave trvalý pobyt, aby svoje autá odstavili pred hranicou hlavného mesta,“ uvádza.

Ako ďalej uviedol, je nevyhnutné zefektívniť fungovanie verejnej dopravy a MHD - vytvorením spojenia záchytných parkovísk s centrom mesta, zahustením železničných zastávok, dobudovaním električkových radiál.

„Musíme podporovať všetky druhy nemotorovej dopravy, vrátane výstavby bezpečných oddelených cyklotrás popri mestských radiálach, ako aj do vzdialenejších mestských častí.

V spolupráci so súkromným sektorom zaviesť systém zdieľania parkovacích miest. Mnohé firemné parkoviská ostávajú od večera do rána prázdne.

Prostredníctvom mobilnej aplikácie, napr. Parkio, je možné sprístupniť tieto miesta na krátkodobé parkovanie,“ dodal V. Mika v tlačovej správe.

(red)

foto: Archív bk

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter