Aktuálne dianie 9. júl 2017

Pred rokom pustili električku cez nový Starý most. Aké sú Vaše skúsenosti a postrehy?


Presne ôsmeho júla 2016 bola sláva pri Mýtnom domčeku, hlavné mesto a dopravný podnik spustili električku do Petržalky. Aké sú Vaše skúsenosti, pocity a názory na rok pôsobenia električky cez Starý most. Čo to podľa Vás prinieslo? Splnilo obnovenie Starého mosta Vaše očakávania?

 Na Vaše názory čakáme do 17. júla na: redakcia@bakurier.sk a TRI podľa nás najzaujímavejšie z nich, odmeníme darom - hudobnými CD-čkami. Ide o vynikajúce CD Richarda Švedu pod názvom SONGS, o CD pod názvom Carmen v  podaní Cigánskych diablov a o CD IBIZA PARTY. Všetky Vaše názory uverejníme na našej webovej stránke aj s menami tých, ktorých názory sa nám najviac páčili. Ďakujeme.

 Pred rokom sme o otvorení trate cez Starý most tom písali toto:

Po 206 dňoch od oficiálneho termínu dokončenia stavby prvej etapy nosného systému MHD do Petržalky, ktorým bol 15. december 2015, sa Bratislavčania dočkali prvej oficiálnej jazdy električky pre verejnosť cez Starý most 8. júla 2016 podvečer. Okrem linky číslo 1, ktorá spojí Petržalku s hlavnou železničnou stanicou, má cez Starý most od 9. júla premávať aj linka č. 3., ktorá spojí Petržalku s Račou. Zmeny v grafikone v súvislosti s otvorením Starého mosta sa dotknú aj autobusovej linky č. 95, ktorej trasa bude skrátená po novovytvorený prestupový uzol medzi električkami a autobusmi, v križovatke ulíc Bosákova, Jantárová cesta, Farského. Dopravu k prestupnej zastávke „Farského“ zabezpečia aj autobusy č. 84 a 99. V tejto súvislosti zanikla linka autobusov č. 82. Začiatky realizácie projektu Nosného dopravného systému na báze rýchlej električky siahajú do roku 2003, keď po trojkolovej širokej diskusií laickej a odbornej verejnosti bolo oslovených 8 riešiteľských kolektívov. Vyhodnotením šiestich predložených ná- vrhov bola formulácia zásad riešenia, ktoré boli schválené uznesením mestského zastupiteľstva a pripravené riešenie je realizáciou schválených zásad.

V roku 2004 bolo po viacerých odborných aj širších diskusiách rozhodnuté, že nosný systém Bratislavy bude na najbližšie roky súčasná koľajová doprava – t. j. električka a vlak. Vychádzajúc z dnešného trasovania električkových radiál bolo tiež rozhodnuté o dobudovaní piatej električkovej radiály do Petržalky. Táto bola ale projektovaná už ako trasa nosné- ho systému – teda električka rýchlodrážna a plne segregovaná. V tomto duchu vypracoval v roku 2004 Dopravoprojekt stavebný zámer a následne bola posudzovaná správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie (Tzv. EIA). Táto bola ministerstvom životného prostredia schválená 6. júla 2006. Cez novopostavený Starý most v Bratislave môžu prechádzať chodci a cyklisti od 19. mája. O takmer mesiac, 15. júna, sa na Štúrovu ulicu a Vajanského nábrežie v hlavnom meste mohli vrátiť aj električky. So stavebný- mi prácami pri rekonštrukcii Starého mosta sa skončilo v polovici decembra minulé- ho roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby mesto eurofondy získalo, muselo most dokončiť do konca roka 2015. Koncom júna vznikli obavy, či vôbec na začiatku júla začnú električky do Petržalky jazdiť. Na časti trate v smere od Bosákovej ulice po obratisko sa totiž pod vplyvom horúčav zvlnili koľajnice. Hlavné mesto však hneď avizovalo, že trať opraví a skontroluje, aby nebol ohrozený termín spustenia električkovej dopravy.

 

(red, rl, tasr)

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter