Aktuálne dianie 28. august 2019

Poznámka na okraj: Je Nám. SNP pamiatkovou zónou, alebo verejnou kresliarňou?


Pokusov o zmenu a premenu Námestia SNP bolo už neúrekom. Dá sa to dohľadať v histórii tohto námestia.

Je zjavné, že toto „centrálne“ miesto hlavného mesta sa „rozvíjalo“ chaoticky, teda nekoordinovane.

Zmeniť ho nepomôžu ani tzv. rýchle riešenia nového vedenia mesta na čele so súčasným primátorom. Nezmenil ho ani exprimátor I. N. svojím asfaltovaním...

 Rýchle riešenia Bratislave nepomôžu. Kozmetické prípravky, farby, či laky časom zídu, vyblednú a na ich mieste sa ukáže pravdivý obraz, či odraz času.

 

Bratislava by nemala byť kresliarskym laboratóriom, ani pokusnou dielňou „rýchlych riešení“.

Bratislava potrebuje predovšetkým kvalitné a zásadné riešenia. Aj keď budú možno bolestivé.

Primátor nedávno vyhnal autá zamestnancov magistrátu z časti Námestia SNP.

Aj to je riešenie... Väčšia časť áut iných inštitúcií ale na námestí zostala na svojich miestach...

Na „uvoľnené“ miesto dal „Nesrovnalove“ vkusné  kvetináče a na asfalt, od cyklostojanov po Špitálsku ulicu,

dal nakresliť množstvo oranžových a žltých kruhov...

Keby mesto uvoľnený a pokreslený priestor predtým aspoň upravilo, zaplátalo diery, alebo pokrylo nejakým novým „kobercom“... bolo by to asi efektnejšie.

S tým, či je toto riešenie hodné 21. storočia a primátora s titulom ing. arch., môžeme samozrejme polemizovať...

Ono to zatiaľ skôr pripomína akúsi „hru detí na vlastnom piesočku“.

A na druhej strane Námestia SNP? Takmer priamo oproti uvoľnenému priestoru, pod OD Dunaj, pribudla nedávno prevádzka.

Tá si problémy s uplatňovaním slov ako vkus a cit, problémy zrejme nerobí. Takto sa skutočný Bratislavčan k svojmu mestu ale nespráva.

Kto tu je ale skutočne s mestom zrastený Bratislavčan, že...?

Potom, ako sme upozornili na farebná „kreácie“ na kmeňoch stromov i na zemi magistrát, prevádzkovateľ stromy oslobodil,

no zem nechal pomaľovanú napriek tomu, že kresba nebola podľa magistrátu súčasťou povolenia...

A zmrzlina? Je dočasne zatvorená... Žeby nemali povolenie na jej predaj od hygieny...? Tak, či tak, ak sa chce Bratislava vyvíjať týmto smerom,

bude sa treba pýtať, či toto „marketingové divadlo“ nášmu mestu skutočne prospeje.

Lebo primátorov, ktorí používali na „zásadné“ zmeny v meste „farby“, tu bolo už dosť...  

 

(rl)

Foto: Br. kuriér

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter