Aktuálne dianie 21. október 2017

Na nábreží vzniká Zóna manipulácie, tvrdí Cyklokoalícia


Cyklokoalícia kritizuje kampaň Zóna tolerancie, týkajúcu sa ľavobrežnej dunajskej promenády.

Podľa nej v nej developer namiesto záujmu o skutočnú bezpečnosť účelne vytvára konflikt, zavádza a manipuluje za cieľom zabratia aj ďalšej časti promenády.

Združenie preto tiež vyzýva mesto, aby k územiu zaujalo jednoznačné stanovisko a zabezpečilo nápravu.

Po osadení nelegálneho retardéra na cyklotrase, ktorý musel byť odstránený, spoločnosť Henbury Development ešte v júni 2016 iniciovala stretnutie, na ktorom žiadala zrušenie vodorovného značenia a umožnenie jazdy na bicykli len rýchlosťou chôdze v celom úseku od Mostu Lafranconi po Most SNP.

Krajský dopravný inšpektorát, magistrát aj národný cyklokoordinátor však vtedy jednoznačne zdôraznili potrebu rešpektovať územný plán, v ktorom je územím vedená hlavná cyklotrasa celomestského významu.

V priestore tzv. rekonštrukcie od bývalého PKO po Most Lafranconi zase nebolo po rekonštrukcii obnovené pôvodné dopravné značenie, na čo Cyklokoalícia upozorňuje od júna 2016.

„Nevhodným návrhom zástavby a zabratím dvoch tretín promenády reklamami či terasami, natlačil developer chodcov aj cyklistov do jej malého zvyšku.

Teraz medzi nimi vytvára konflikt, aby mohol rovnaký úskok opakovať aj pred komplexom River Park 2. Obzvlášť nešťastným je spôsob, akým sa to snaží docieliť.

Príhodným názvom kampane by bola skôr Zóna manipulácie,“ hovorí Dan Kollár, prezident Cyklokoalície.

Developer podľa neho zavádza, keď hovorí o množstve nehôd medzi chodcami a cyklistami, polícia totiž za rok 2017 eviduje iba jednu.

V týchto dňoch tiež na mieste prebieha anketa, ktorej otázky združenie považuje za manipulatívne, a jej reprezentatívnosť podľa nej vopred spochybňuje fakt, že anketári oslovujú iba chodcov.

„Bezpečnosť chodcov aj cyklistov je to, o čo sa celý čas usilujeme. Preto nemôžeme súhlasiť s vytvorením ešte kolíznejšieho priestoru.

Naopak, navrhujeme oddelenie chodcov a cyklistov pri zachovaní čo najväčšej šírky promenády.

Vyzývame preto Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, aby neodkladne zaujal vo veci jednoznačný postoj a v záujme bezpečnosti občanov zabezpečil doplnenie chýbajúceho dopravného značenia pred bývalým PKO a odstránenie terás a ďalších bariér spred komplexu River Park,“ dodáva Kollár.

O odstránenie letných terás požiadal už v roku 2011 aj Krajský dopravný inšpektorát, developer to však doteraz ignoruje.

Cyklokoalícia tiež vypracovala návrh premeny nábrežnej promenády v celej dĺžke od Mostu Lafranconi po Most SNP. Ten obsahuje posunutie cyklotrasy zo stredu na stranu cesty a oddeliť pásom trávy.

Zdôrazňuje potrebu jasne vymedzeného koridoru pre cyklistov, aby bolo jasné, kde sa môžu bezpečne pohybovať chodci a kde cyklisti.

Zároveň takýto koridor musí umožniť bezpečnú jazdu s možnosťou dostatočného reakčného času na pribrzdenie či zastavenie, v prípade križovania pešej trasy.

Miešanie sa cyklistov medzi chodcami, aj pri rýchlosti chôdze, považuje v priestore jednej z hlavných mestských cyklotrás za nekomfortné a nebezpečné riešenie pre chodcov aj cyklistov.

(ck,red)

Foto: Archív BK

1 komentár
ODPOVEDAŤ Tomáš | 22. 10. 2017, 09:52

Zhrnuté a podčiarknuté, devastácia verejného priestoru "Mocnými"v pozadí, s požehnaním a tichým súhlasom "Kompetentných" v popredí pokračuje aj neďalej. Výsledok, "Augiašov chliev" zvaný Bratislava ,ktorý čaká na svojho Herakla, alebo princa "Krasoňa" :-) ?!

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter