Aktuálne dianie 19. január 2020

Malé postrehy z iných miest: V Brne sa dá JCL kúpiť aj u vodiča. Raritná predajňa potravín priamo v centre


Brno – moravská metropola, ktorá je v mnohých aspektoch porovnateľná s Bratislavou. Pri nedávnej krátkej návšteve centra, sme narazili na niekoľko zaujímavostí, ktoré sme si zapísali a odfotili. Určite sme, pre mnohých z vás, neobjavili nič nové.

Električky, známe aj ako šaliny, tu jazdia aj trojdielne, takže prevezú naraz veľa ľudí. U nás v Bratislave, už máme nové veľkokapacitné.

Rozdiel je v rozchode tratí. Tá brnenská, má rozchod vlakový. Narazili sme na zastávku električky, kde zastala práve tá dlhá, no v zákrute. Nevieme ako vodič videl na cestujúcich „za zákrutou“. Isté je, že do predných dverí nastupovali cestujúci už mimo nástupnú hranu...

Príjemné bolo, že sme si základný jednorazový cestovný lístok mohli kúpiť priamo u vodiča. Hodilo sa nám to, pretože sme u seba žiaden nemali. Vodič nám ho ochotne predal za 25 korún, museli sme mať presne.

Bol síce o 5 korún drahší, ako keby sme si ho kúpili v trafike, ale nemuseli sme nahánať automat, ktorý na „našej“ zastávke nebol.

Základný pätnásťminútový jednorazový lístok v Brne stojí teda 80 centov, u nás 70 centov. Na tom českom je ešte napísané, že pri nevyužití žiadnej zo zón 100+101, platí 45 minút. Je prestupný (tak ako aj v Bratislave).

Porovnali sme interval liniek 1 v Brne a 4 v BA

Viezli sme sa linkou číslo 1. Práve túto linku v Bratislave nedávno dopravca zmenil. Jazdí z Hlavnej stanice na Nám Ľ. Štúra. Tak sme hľadali porovnateľnú linku počtom staníc.

Linka č. 4 v Bratislave má asi 28 zastávok, linka 1 v Brne – 36. Brnenská linka 1 začína ráno počas pracovných dní 4:59, linka 4 v BA 4:47. Tá brnenská má od piatej rána do pol šiestej 10 min. interval, potom do šiestej, 6-7 minútový. Bratislavská 4-ka má od piatej rána 8 a neskôr 6 minútový. Brnenská má od 6-tej 7 a 6 minútový interval, po pol siedmej, jazdí každých 5 minút.

Bratislavská jazdí od 6-tej hodiny rannej každých 5 minút. Od 7-mej hodiny jazdí jednotka v Brne každé štyri minúty, pred ôsmou každých 5 minút.

V Bratislave od 7-mej prvá po 5 minútach, potom má každá 4-minútový interval. Po ôsmej hodine jazdí v Brne jednotka každých 5 minút, v Bratislave 4-ka má najskôr 4-minútový, zhruba po polhodine 5 minútový interval. Od 9-tej hodiny vozí Brňanov linka 1 každých 5 minút, Bratislavčanov 4-ka takisto, 5 minút. A popoludní a večer?

Brnenská linka ide od 16-tej v 5 minútových intervaloch, bratislavská má interval 4 minúty. Rovnako je to v oboch mestách od 17-tej. Od 18-tej ide v Brne jednotka v 5, neskôr 6 a 7 minútovom intervale.

Naša 4-ka najskôr 4 minúty, celú hodinu uzatvára 7-minútovým intervalom. Od 20-tej hodiny naberá interval v Brne na č.1 desať minút počas celej hodiny, v Bratislave má 4-ka 7-9 minútový.

Brnenská jednotka to „zalomí“ 22:35, kedy ide posledná. Naša končí 23:44 s tým, že niektoré z posledných spojov idú zo zastávky Magnetová smerom Vozovňa Jurajov dvor. (zdroj cestovný poriadok linky 4 - imhd sk). Pokiaľ ide o víkendy, v Bratislave má linka 4 hustejšiu frekvenciu ako v Brne.

Treba ešte pripomenúť, že Brno prevádzkuje 70 km električkových tratí, na čo používa dvanásť liniek. Bratislava má vyše 41 km prevádzkových tratí a v súčasnosti nasadzuje 5 liniek.

Raritná predajňa v centre Brna

V centre Brna sme narazili na zaujímavú predajňu s lacnými potravinami a drogériou. Nebolo by na nej v podstate nič zvláštne, keby nepredávala výlučne tovar s končiacou dobou trvanlivosti. Prevádzkuje ju spoločnosť, ktorá sa v ČR zaoberá nákupom a predajom lacných potravín a drogérie s končiacou dobou trvanlivosti.

Podľa našich informácií, spoločnosť odkupuje od iných takýto tovar a za výrazné zľavy - bezkonkurenčné ceny, ich ešte ponúka svojim zákazníkom. Ide o „Levné potraviny na Masaryčce“.

Spoločnosť od iných obchodníkov vykupuje najmä potraviny s blížiacim sa koncom záručnej doby, alebo ak ide o zmenený obal výrobku, alebo neodobratý tovar vyrobený na mieru pre určitého zákazníka a podobne.

Predajňa býva v podstate stále plná... Napríklad jedny napolitánky Marilky nás vyšli 19 centov (4,90 Kč).

(bk)

Foto: BK

1 komentár
ODPOVEDAŤ blesk | 20. 1. 2020, 08:50

Snáď nenavrhujete aby vodiči MHD predávali CL? To by mali linky zdržania a museli by mať pri sebe vodiči dostatok drobných+ohrozenie že ich okradnú. Veď už sa testuje aplikáciu na kúpu CL prostredníctvom bezkontaktnej platobnej karty. Niekedy na jar by to mali spustiť.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter