V súvislosti s kritikou riešenia cyklistickej dopravy v okolí Mlynských Nív zo strany Cyklokoalície, sme požiadali magistrát aby sa k nej vyjadril.
Podľa hlavného mesta, pri dôležitých dopravných projektoch mesto vždy posudzuje ich riešenia z hľadiska všetkých účastníkov premávky: kvality a bezpečnosti pre cyklistov rovnako, ako pre peších a vodičov.
Ako uvádza v stanovisku pre Bratislavský kuriér magistrát Bratislavy, hlavné mesto sa pri tom riadi striktne podľa zákona a koná vždy v rámci svojich kompetencií.
Ako hlavné mesto pripomína k dopravnému riešeniu križovatky Karadžičova – Mlynské nivy, prestavba tejto križovatky je projektom, na ktorom participujú viacerí investori a v súčasnosti sú plánované prestavby tej istej križovatky v rôznych stupňoch rozpracovanosti.
„Konečné dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy vychádza z dopravného návrhu riešenia celej rozvojovej zóny v rámci ulíc Karadžičova – Dostojevského rad – Pribinova – Košická – Páričkova,“ uvádza magistrát.
Ako ďalej informuje, návrh konkrétneho riešenia križovatky je úlohou investora, ktorý zodpovedá tiež za správnosť a úplnosť vypracovania dokumentácie.
„Návrh by mal vyplývať z očakávaného nárastu chodcov a ďalších druhov dopravy pri postupnej zástavbe územia investičnými celkami.
Zabezpečenie funkčnosti dopravného riešenia je podmienkou pre umiestnenie každej stavby, resp. etapy výstavby na tomto území,“ uviedlo mesto.
Ako magistrát pripomenul, jeho kompetenciou je kontrola, či predložený dopravný zámer investora je v súlade ako so záväznými dokumentmi mesta, tak v súlade s legislatívnymi predpismi v oblasti zodpovednosti hlavného mesta a prenesenej kompetencie štátnej správy. Rozhodnutie o projekte udeľuje stavebný úrad príslušnej mestskej časti.
(red)
Viz: HB Reavis
to je teda odpoveď; plná balastu, vyhýbavá a nekonkrétna. Ako celý magistrát...
Aktuálne dianie 14. apríl 2024 – 2247×
Delikateso "dobroty" vo vyše 40 predajniach a už aj na e-shopeAktuálne dianie 22. apríl 2024 – 531×
Električka ešte pred Vianocami?