Nedostatočný plán náhradnej dopravy, nedostatok vodičov, nulová informovanosť obyvateľov a slabá garancia dodržiavania termínov.
V takomto stave je príprava rekonštrukcie električkovej trate do Karlovej Vsi, ktorú pripravuje Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy.
Ľudia potrebujú jasné informácie o etapách rekonštrukcie a vizualizácie náhradných trás a obmedzení. Uvádza to vo vyhlásení karloveská samospráva.
„Hlavné mesto dodnes neinformovalo obyvateľov Karlovej Vsi, ktorých sa rekonštrukcia trate dotkne najviac, o rozsahu prác. Budúci rok bude z dôvodu rekonštrukcie trate pre našich obyvateľov náročný.
Magistrátu sme ponúkli a stále ponúkame naše priestory pre verejnú prezentáciu plánu organizácie výstavby a s tým súvisiacej organizácie náhradnej dopravy.
Očakávali by sme od mesta viac informácií,“ upozornila starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová. Starostka preto opätovne požiadala mesto o verejnú prezentáciu k tejto téme.
Znepokojujúco pôsobí informácia, ktorú zverejnil portál imhd.sk, že električky s kapacitou 242 ľudí (informácie TU) nahradia kĺbové autobusy s kapacitou 151 osôb (informácie TU).
Mesto nedisponuje dostatočným počtom týchto vozidiel. V dopravnej špičke pritom električky jazdia približne každé tri minúty. Kĺbové autobusy by teda museli jazdiť každých 90 sekúnd.
Dopravnú tepnu do časti Dlhé diely, ktorou je Molecova ulica, je potrebné počas výstavby odstaviť.
Hlavné mesto plánuje hromadnú aj individuálnu dopravu presmerovať cez ulice Janotova a Baníkova, ktoré na takúto intenzívnu dopravu nie sú uspôsobené.
V záujme urýchlenia prác hlavné mesto žiada, aby mohli byť práce vykonávané v noci a počas dní pracovného pokoja.
„Sme pripravení reagovať na takúto situáciu, ale žiadame verejnú prezentáciu plánu výstavby aj náhradnej dopravy, aby sa obyvatelia pripravili na nevyhnutné zmeny,“ upozornila starostka Dana Čahojová.
Rekonštrukcia električkovej radiály je nevyhnutná, ale magistrát by mal garantovať, že pri povolení prác v noci a počas voľných dní dôjde k výraznému skráteniu dĺžky rekonštrukcie.
Zisťujeme aj stanovisko hlavného mesta.
Magistrát:
"Hlavné mesto nevidí dôvod komentovať skeptické vyjadrenia starostky Karlovej Vsi v spojitosti s dopravným kolapsom, pokiaľ ide o modernizáciu Karloveskej radiály.
Meníme Bratislavu k lepšiemu, Bratislava sa rozvíja a stáva sa lepším miestom pre život.
Doprava je prioritou súčasného vedenia mesta. Preto podnikáme kroky, ktorými chceme zabezpečiť rozvoj a preferenciu verejnej dopravy v hlavnom meste, a práve preto upravujeme električkovú trať v Karlovej Vsi.
Je samozrejmé, že každá stavba tohto rozsahu na určitú dobu obmedzí komfort cestovania pre Karlovešťanov.
Platí však, že mesto aktívne a podľa zákonom stanovených postupov a požiadaviek pracuje na príprave plánu organizácie výstavby aj dopravy na danom území tak, aby sa komplikácie pre obyvateľov znížili na najmenšiu možnú mieru.
Dopravným obmedzeniam nebude možné úplne predísť, budeme sa však snažiť o ich zmiernenie. Aj preto je proces modernizácie električkovej trate navrhnutý na viaceré etapy."
(red, KV), foto: MúKV
stanovisko magistrátu je propaganda, nie argumentácia. Karlova Ves nemá alternatívne trasy, je na tento tepne závislá. Aj na Molecovej - stačí sa pozrieť, že popoludní už za križovatkou s Molecovou jazdí oveľa menej áut než po Molecovu (a to ešte kopa z nich odbočí na Dlhé Diely ulicou Nad lúčkami. Bývam na Gabčíkovej - slepej odbočke z Molecovej - zaujíma ma preto, ako sa dostanem domov. A ak má počas rekonštrukcie z oboch strán byť ľavý prúd cesty odstavený, a navyše nebude premávať tunajší nosný dopravný systém - električky - tak Karlovka naozaj skolabuje, a nielen čo sa týka áut.
Aktuálne dianie 9. december 2025 – 10684×
Delikateso "dobroty" vo vyše 40 predajniach a už aj na e-shopeAktuálne dianie 10. december 2025 – 210×
Vianočné trhy v Petržalke oživilo aj bezplatné ľadové klzisko