Urbanizmus a výstavba 4. september 2018

Primátor I. Nesrovnal oprašuje desaťročný zámer: S VW Slovakia diskutuje o predĺžení električkovej trate k závodu


Už v roku 2008 informovali médiá, že plánovaná výstavba električkovej trate do Devínskej Novej Vsi sa pravdepodobne vyhne najviac zastavaným a obývaným lokalitám tejto mestskej časti. Vyplývalo to z návrhu trasy zapracovanej v novom územnom pláne mesta.

Podľa informácií z magistrátu spred 10 rokov, mala nová električková trasa pokračovať zo Saratovskej ulice z Dúbravky premostením nad železnicou po ceste II/505 a pokračovať stredom rozvojového územia po plánovanú zbernú komunikáciu B2 (predĺženie Eisnerovej ulice).

A potom pozdĺž tejto cesty popri železnici až po železničnú stanicu Devínska Nová Ves. Podrobnejšia dokumentácia trasy nebola v tom čase spracovaná.

Dnes prichádza súčasný primátor Ivo Nesrovnal s tým, že predĺženie električkovej trate po Bory

a ďalej až do Devínskej Novej Vsi je spôsobom, akým môže hlavné mesto pomôcť jednému z najdôležitejších zamestnávateľov v regióne zabezpečiť bezproblémovú prevádzku bez výpadkov pracovných síl.

Uviedol to po stretnutí so zástupcami spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia.

Predstaviteľov automobilky informoval o plánoch rozvoja dopravnej infraštruktúry v lokalite, kde sa nachádza automobilový závod.

"Ide jednak o predĺženie Saratovskej ulice a Dúbravskej radiály k plánovanému Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) pri Boroch a v druhej etape o posun až do Devínskej Novej Vsi buď priamo k spoločnosti VW, alebo stanici Bratislava-Devínska Nová Ves," pripomenul Nesrovnal.

V predĺžení električkovej trate až do Devínskej Novej Vsi vidí spôsob, ako umožniť spoločnosti, aby bezproblémovú prevádzku nenarúšal problém jej zamestnancov s dopravnou dostupnosťou.

"Dochádzka ľudí je terminovaná dopravou, ktorá je v okolí Bratislavy z mnohých dôvodov komplikovaná," upozornil primátor hlavného mesta.

So spoločnosťou chce preto viesť diskusiu o plánovaných zámeroch. Či je, respektíve bude, súčasťou diskusie prípadná participácia spoločnosti na financovaní projektu, Nesrovnal nevylúčil, ani nepotvrdil.

"Keďže pôjde o veľký dopravný projekt, budeme sa uchádzať o eurofondy, samozrejme, ani spoluúčasť súkromného partnera nie je vylúčená.

To je však predčasná otázka, v súčasnosti sa zameriavame na spustenie procesov pre realizáciu predĺženia električkovej trate," povedal Nesrovnal s tým, že ide o reálny zámer, ktorý je definovaný v územnoplánovacích podkladoch a má aj svoj časový horizont.

"Budeme o ňom informovať samostatne,“ dodal.

Predseda predstavenstva automobilovej spoločnosti Volkswagen Slovakia Ralf Sach uviedol, že diskusiu s mestom víta.

Poukázal na to, že už od začiatku 27-ročnej existencie VW Slovakia spoločnosť úzko spolupracovala so štátom i samosprávou a tento trend chce nasledovať aj do budúcnosti. "Chceme rásť spolu s mestom a Slovenskom," zdôraznil Sach.

O tejto téme si prečítajte aj tu

(red, tasr)

Foto: VW Slovakia

1 komentár
ODPOVEDAŤ Igor bobro | 10. 9. 2018, 15:35

skvelé riešeniea rozumné

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter