Urbanizmus a výstavba 24. september 2018

O predĺžení Saratovskej sa má hovoriť v stredu. S čím asi príde hlavné mesto a Penta? A s čím Železnice SR?


(Dúbravka, rl) - V stredu 26. septembra sa má primátor Ivo Nesrovnal spolu so zástupcami spoločnosti Penta Investments,stretnúť s novinármi. Témou je zámer výstavby predĺženia Saratovskej ulice v Dúbravke.

O téme sme písali naposledy aj tu.

Otázne je, čo nové môže hlavné mesto v zámere ponúknuť z hľadiska informácií. Či len zopakuje staré sľuby a zhrnie známe fakty, alebo oznámi novinky. Povedzme začatie územného konania.

Spoločnosť Penta Investments nám nechcela prezradiť, či má nejaké nové informácie ohľadom projektu. Hovorca Penty napísal, že vzhľadom na to, že na brífingu budú zástupcovia spoločnosti, o ich vklade a ďalšom postupe budú informovať až priamo tam (v Dúbravke).

Spoločnosť Penta možno bude informovať o výsledkoch štúdie uskutočniteľnosti dopravných stavieb v lokalite Bory, ktorú si dala vypracovať na vlastné náklady.

Predpokladáme, že štúdia potvrdí prospešnosť predĺženia električky do oblasti Borov, čím by prakticky došlo k priamemu prepojeniu obrovského nákupného, zábavného a bytového komplexu na západe Bratislavy MHD s centrálnou časťou mesta.

Navyše, podľa medializovaných informácií, spoločnosť Penta začala realizovať druhú fázu projektu Bory bývanie.

Podľa informácií portálu etrend.sk, aktuálne predkladanú etapu navrhlo štúdio Vallo Sadovsky Architects, autori návrhu druhej etapy Bory Bývanie aj košického projektu Penty Nová Terasa.

Tretia fáza má priniesť 357 bytov v ôsmich domoch. Najväčší počet by mal byť dvojizbových, ktorých má vzniknúť 145, jedno- a 1,5-izbových je navrhnutých 91, trojizbových 74 a štvorizbákov 47.

Archívny zimný záber - konečná električiek v Dúbravke. Foto: BK

Ešte v januári tohto roka sa spoločnosť Penta okrem iného nechala počuť, že spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky je investor otvorený v prípade vybudovania zastávky vlaku a zberného parkoviska Terminál integrovanej osobnej dopravy (TIOP).

„Pre TIOP Devínska Nová Ves je vydané rozhodnutie o umiestnení stavby, pre TIOP Lamačská Brána projektant spracováva dokumentáciu pre územné rozhodnutie s následným zabezpečením rozhodnutia o umiestnení stavby,“

informovala v januári 2018 hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková s tým, že pokračovanie projektovej prípravy a zabezpečenie stavebných povolení závisí od výsledkov štúdie realizovateľnosti Uzol Bratislava. Čerstvejšie informácie od ŽSR očakávame v utorok, alebo v stredu.

Štúdia UZOL BRATISLAVA

Pokiaľ ide o Štúdiu realizovateľnosti Uzol Bratislava, je financovaná z Kohézneho fondu OP Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Cieľom je príprava komplexnej štúdie realizovateľnosti pre modernizáciu železničného dopravného uzla Bratislava so štátnymi hranicami s Ma´darskoma Rakúskom.

Na štúdiu bolo vyčlenených z fondov EÚ 1 104 048 eur a zo štátneho rozpočtu 194 832 eur, spolu takmer 1,3 milióna eur (1 298 880 ).

Začiatok realizácie bol stanovený na jún 2016, predpokladané dokončenie v júni 2018.

ŽSR nás aktuálne informovali, že štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava sa v  súčasnosti spracováva, mala by byť hotová do konca tohto roku, resp. začiatkom budúceho roku.

Ruka v ruke s predĺžením Saratovskej ulice a električky pravepodobne až k závodu Volkswagen Bratislava, má byť vybudovaný aj terminál integrovanej osobnej dopravy (TIOP) Bory (Lamačská brána), ktorý už odsúhlasilo ministerstvo dopravy.

Projekt TIOP rieši výstavbu nových železničných zastávok v úseku Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica. Novo navrhované zastávky sú TIOP č. 1 Devínska Nová Ves zastávka, TIOP č. 2 Bratislava – Lamačská brána a TIOP č. 3 Bratislava – Patrónka.

V rámci zastávok budú na jestvujúcej trati vybudované nové nástupiská, komunikácie pre bezbariérový prístup, prevádzkové súbory a stavebné objekty súvisiacej  železničnej infraštruktúry a ďalšie objekty vyvolaných investícií.

Pri TIOP č. 1 a TIOP č. 3 sú vybudované, resp. zrekonštruované zastávky MHD. Pri TIOP č. 2 je vybudované záchytné parkovisko pre 353 áut.

(rl,tasr,red)

Vizualizácie - zdroj:Dopravoprojekt

1 komentár
ODPOVEDAŤ a.liptovský | 25. 9. 2018, 10:56

Bohužiaľ nič z toho v najbližších 10 rokoch nebude. Je to len promo Nesrovnala pred voľbami. Dako mal vláčiky, on má električky.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter