Doprava a parkovanie 21. jún 2018

Nervózni vodiči na križovatkách v Dúbravke: „Je to do plaču“


(Dúbravka, Bratislavský kuriér - rl) - Mnohí vodiči v bratislavskej Dúbravke sú zúfalí. Nastavenie stopercentnej preferencie MHD, teda električiek, v tejto mestskej časti spôsobuje, že na križovatkách čakajú niekedy dlhé minúty.

Za mnohé ďalšie, hovoria dva príspevky zo sociálnej siete: „Chodím tade denne a dokáže to niekedy dvihnúť tlak kvalitne.

Pokiaľ je premávka a chodia električky, tak to ešte dám, ale keď stojíme iba v tom odbočovacom pruhu a čakáme, okolo nikto... To je do plaču. Gratulujem človeku, čo to navrhol. Diplom dúfam už roztrhal“.

Minulý týždeň som tam dala osobný rekord 9 min.“.

Ide najmä o križovatky Saratovská – Drobného a Sch. Trnavského – Alexyho. Na problém už dlhšiu dobu upozorňuje aj miestna dúbravská samospráva, no odozva z magistrátu, či dopravnéhopodniku, podľa našich informácií, nie je žiadna.

Rovnako na otázky Bratislavského kuriéra bratislavský magistrát doteraz neodpovedal.

Dňa 14. júna sme mestu a dopravnému podniku poslali tento text: SŤAŽNOSTI na 100-percentnú preferenciu MHD (električky) v Dúbravke neutíchajú a mnohí hovoria, že je to pritiahnuté za vlasy. Myslia si to mnohí Dúbravčania.


Niektorí stoja na križovatkách aj do 10 minút. Situácia je podľa nich neúnosná, pretože autá zbytočne zahlcujú križovatky a výfuky splodín zo stojacich áut neprispievajú ku kvalite životného prostredia....ani pokoju vodičov v autách...

Nemalo by mesto a DPB prehodnotiť túto situáciu a znížiť preferenciu?


Alebo - ak 100 percentná preferencia v Dúbravke, tak potom všade. Kde všade v MESTE ešte je takáto preferencia ako v Dúbravke?

Dňa 24. októbra 2017, sme v článku „Preferencia MHD môže pribrzdiť osobnú dopravu, mesto chce aj ďalšie BUS pruhy“, priniesli vyjadrenie magistrátu.

Hlavné mesto vtedy uviedlo, že jedným z ďalších riešení je riadenie križovatiek tak, aby vozidlá MHD boli preferované pred inou dopravou, ako je tomu na niektorých typoch križovatiek napríklad na križovatke Šafárikovo námestie, Jantárová – Bosákova, Saratovská – Drobného – Repašského či Sch. Trnavského – Alexyho.

Pri prihlásení sa vozidla MHD cez palubný počítač v dostatočnej vzdialenosti od križovatky, radič reaguje na tento signál a zorganizuje riadenie križovatky tak, aby vozidlo MHD bolo preferované pred inou dopravou.

Takto riešené budú všetky nové križovatky, ako aj križovatky v rámci modernizácie električkových radiál z hľadiska zabezpečenia bezpečnosti a plynulosti cestnej dopravy,“ uviedol pre Bratislavský kuriér magistrát.

Skúsenosti z preferencie električiek napríklad v Dúbravke skutočne ukazujú, že cestujúci vo vozidlách MHD sa prepravujú rýchlejšie, pričom osobné autá čakajú na zelenú omnoho dlhšie ako kedysi, keď preferencia nefungovala.

Toľko z októbrového článku, ktorý si môžete prečítať tu.

Foto:BK

10 komentárov
ODPOVEDAŤ Lojzo | 22. 6. 2018, 23:35

Čo chceš stopovať?? Ja som čakal na odbočenie saratovská /drobného, oproti dva krat odbočovali, ale mne zelena nepadla. Ako to je nastavené K.RVA

ODPOVEDAŤ Dusan | 22. 6. 2018, 10:39

IAD dúfam že bude stále viac a viac potlacovana v mestách oproti MHD. Osobne túto križovatku poznám z oboch uhlov pohľadu, a ako každý slušný občas moderného mesta uprednostňujem VŽDY MHD pred autom. Argumenty že rozvážajú deti a podibne neakceptujemm keďže realita aj ráno je že z 10 áut iba v jednom sú viacerí vrátane detí.iba sebecký obcan pre lenivosť a svoje ego neprejde na MHD ktorá je napríklad kontetnenz dobravky veľmi dobrá a dostačujúca.

ODPOVEDAŤ Bolvua | 22. 6. 2018, 10:35

Hlavne by mali zaviest, ze odbocenie doprava je mozne aj na cervenu. Tak ako v USA alebo v Kanade. V mnohom by to zrychlilo dopravu

ODPOVEDAŤ Diky | 22. 6. 2018, 09:39

9 minút to bolo, ak išli v kuse električky z dôvodu, že sa zdržali v meste a potom išiel električkový "vlak" všetky zdržané za sebou a keďže neostali ani na konečne (aby sa napjili na svoju trasu, išli v oboch smeroch naraz...to sa nestáva často. bežné čakanie-reálne je tam do 3 minút v špičke, keď jazdí najviac električiek a to vôbec nie je veľa, v meste sa človek zdrží aj na nie preferenčných križovatkách podobne ak nejde v v hlavnom smere. A v hlavnom smere sa v Dúbravke stojí max 2 minúty, lebo zelená je tam vždy keď je zelená pre električky.

ODPOVEDAŤ jasomtu | 22. 6. 2018, 08:06

Vo veľkých vyspelých krajinách je preferencia MHD, a to aj na pkor spomalenia IAD. Vodiči zvykajte si, MHD musí byť uprednostňovaná, inak autá zahltia celé mesto.

SuchSoft | 22. 6. 2018, 08:20

No, ja si myslím, že 100%-ná preferencia je super, ale iba vtedy, ak funguje, a je jasné, že tu nefunguje. Jednoducho je to zle nastavené, Neverím, že 9 minút v jednom kuse tadiaľ prechádzajú električky, to je blbosť. Je to zle naprojektované, zle nastavené.

dubravcan | 22. 6. 2018, 13:41

stopoval niekto tych "9 az 10" minut alebo sa tu spoliehame na jpp?

jasomtu | 23. 6. 2018, 08:56

SuchSoft-situáciu v Dúbravke bývam, poznám to tam, som aj šofér. takže tých tvojich 9 minút je zjavne prehnaných, je to max. 2 minúty. Ak nechceš viac áut v meste, musíme zrýchliť najmä električky a budovať BUS pruhy pre MHD. Ak bude MHD pomalá, ľudia nebudú ochotní ju využívať, menej áut v meste-lepší vzduch, menej áut v meste-vyššia bezpečnosť najmä pre deti.

SuchSoft | 28. 6. 2018, 07:33

No to je z článku tých 9 minút. :-) "Niektorí stoja na križovatkách aj do 10 minút. Situácia je podľa nich neúnosná, pretože autá zbytočne zahlcujú križovatky a výfuky splodín zo stojacich áut neprispievajú ku kvalite životného prostredia....ani pokoju vodičov v autách..."

kuko | 6. 7. 2018, 09:25

Autá zahltia mesto, pokial nebudú vozidlá klimatizovane. Mohol by som jazdit elektrickou do roboty, ale nebudem. Napr. na 5-ke nie je ani jedna moderna klimatizovana elektricka, v lete sa tam ide clovek uvarit a v zime castokrat mrzne (cest vynimkam, ked sa kuri). Takze ak chcu, aby ludia chodili MHD, nech su najskor vytvorene podmienky, aby sa vo vozidlach citili prijemne, nie ze musia ist MHD za trest.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter