Doprava a parkovanie 30. apríl 2019

Je pravdepodobné, že divoké parkovanie na Tyršovom nábreží magistrát zruší


Pred pár dňami sa k nám dostala informácia, podľa ktorej súčasné vedenie magistrátu plánuje zrušiť divoké parkovanie na Tyršovom nábreží vedľa Starého mosta.

Kedy sa tak má stať, sme sa nedozvedeli. Je ale možné, že to bude po MS v ľadovom hokeji.

Hlavné mesto totiž využije plochu Tyršovho nábrežia ako jedno z improvizovaných záchytných parkovísk, ktoré budú fungovať v dočasnom režime počas hokejového šampionátu.

Ten sa začína už 10. mája. Predpokladáme, že po MS tam autá mesto už možno nepustí.

Oslovili sme bratislavský magistrát, či je to pravda. Hlavné mesto sa priamej odpovedi vyhlo. Z kontextu odpovede je ale zrejmé, že k tomu zrejme dôjde. Našu informáciu totiž magistrát nevyvrátil.

Otázka Bratislavského kuriéra: Dopočuli sme sa, že magistrát chce zrušiť divoké parkovanie na Tyršovom nábreží.

Radi by sme vedeli , či je to pravda a ak áno, ako si to mesto predstavuje...? Ako ho zruší, KEDY, či tam zriadi niečo iné a pod. Vieme že ide o záplavové územie....

Či nájde nejakú alternatívu pre vodičov, ktorí sa odtiaľ automaticky presunú zrejme inde.... Bude vás zaujímať kam sa odtiaľ dnes parkujúce autá podejú...?

Odpoveď magistrátu: Na úvod treba povedať, že priestor na Tyršovom nábreží, o ktorom hovoríme, nie je parkovisko.

Len sa ako odstavná plocha využíva a dlhodobo je to tolerované. Samozrejme je to pozemok, ktorý perspektívne aj vzhľadom na to, ako je situovaný, nemá slúžiť ako parkovisko.

Je to skôr plocha pre rekreáciu, šport, mestské eventy a pod.

Čo sa týka riešenia parkovania v tomto území, to už musí byť súčasťou komplexného riešenia parkovania a nie len v Petržalke“. Toľko bratislavský magistrát.

Bratislavský kuriér si divoké parkovanie na Tyršovom  nábreží všíma už dlhý čas. Vodiči si tam postupne, za mnohé roky, už zvykli parkovať. Stoja tu autá či už mimobratislavských, alebo aj bratislavských ŠPZ.

V lete tu zvyknú parkovať aj karavany zo zahraničia.

Parkovanie pod Mýtnym domčekom

Magistrát hlavného mesta má pravdu v tom, že nejde o parkovisko. Toto „neparkovisko“ nezrušil ani bývalý primátor M. Ftáčnik a ani Ivo Nesrovnal.

Magistrát za úradovania tohto druhého menovaného sa dokonca vyjadril, že to tragicky nevidí a parkovanie karavanov alebo áut na Tyršovom nábreží nie je zakázané.

„Mesto takýmto spôsobom umožňuje využívať dočasne priestor, ktorý je v jeho správe. 

Vychádza tak v ústrety Bratislavčanom alebo turistom, ktorí si tu môžu bezplatne zaparkovať svoje vozidlá a do centra mesta sa presunúť buď pešo,

alebo električkou cez Starý most,“ uviedlo mesto v roku 2017 prostredníctvom TASR. Bývalé vedenie radnice ale zároveň pripustilo, že do budúcna vyvstáva otázka premyslenia na využitie daného priestoru.

Ak  by malo divoké parkovanie zaniknúť, súčasné vedenie magistrátu by sa mohlo aspoň pokúsiť nájsť nové, alternatívne riešenie.

Jedine že by Bratislavčanov a návštevníkov mesta chcelo úplne „odučiť“ parkovať zadarmo. „Zadarmo“ sa už prestáva nosiť. V skutočnosti ale nič nie je zadarmo.

Bratislavčania za verejný priestor, jeho budovanie, či údržbu platia prostredníctvom daní.

Keby boli aspoň nejaké záchytné parkoviská pre tých, ktorí do mesta možno ani nechcú vojsť, no kvôli slabej MHD hľadajú miesta čo najbližšie k centru.

(rl)

Foto: Archív Br. Kuriér

Podobné články tutu.

2 komentáre
ODPOVEDAŤ Fero | 21. 2. 2020, 18:05

banda kretenov len porusit co funguje a neriesit veci co nefunguju resp. vyhovorit sa ze neda sa, parkovat neni kde ale niekto uvazuje ze parkovisko ide rusit lebo ma divny pocit. Netreba zabudat ze hladadim miesta na parkovanie sa zvysia akurat zapchy na cestach. Treba vychadzat ludom v ustrety a nie ist silou, mocou proti nim, ale to je take Lovenske...

ODPOVEDAŤ Marek | 3. 5. 2019, 16:29

Zaujimalo by ma kedy Vallo spusti slubeny projekt predlzenie elektriciek ku stanici Bratislava Vajnory, aby mohli ludia prestupovat z vlakov na elektricky do svojej prace. Zaroven tam bolo slubene velke odstavne parkovisko ktore ma zachytavat auta prichadzajuce po dialnici smerom do Bratislavy. Alebo sa tieto sluby nebudu plnit? Nikde nie je o tom ani slovo. Pre Valla je podstatnejsie opravit uz existujucu trat do Karlovej Vsi? Alebo malovat ciary krizom krazom po cestach ako na Gagarinovej ulici? Myslim, ze sa Bratislava zase nikam nepohne :(((

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter