Doprava a parkovanie 13. november 2019

DPB reaguje na kritiku čitateľa: Snáď nikto si nemôže myslieť, že príčinou zápch a meškaní je dopravný podnik


(KARLOVA VES/DÚBRAVKA) - V súvislosti s kritikou nášho čitateľa týkajúcej sa náhradnej autobusovej dopravy v Karlovej Vsi a Dúbravke, pod názvom: „Napísali ste nám: Dopravný podnik sa stal úspešným tvorcom rozprávok pre dospelých,“ sme na tento príspevok upozornili DPB a.s..

Článok je tu.

Bratislavský dopravný podnik reagoval týmto stanoviskom pre Bratislavský kuriér: „Veľmi nás mrzí dočasne zhoršená kvalita cestovania do Karlovej Vsi a Dúbravky, avšak zrejme každý, kto tadiaľ v poslednej dobe cestoval, musí vidieť príčinu problému a snáď nikto si nemôže myslieť, že príčinou zápch a meškaní je Dopravný podnik Bratislava.

Tieto mestské časti sa najmä v posledných dňoch počas ranných špičiek trápia s extrémne rozsiahlymi kolónami, aké snáď nemajú obdobu v celej Bratislave. 

Samozrejme by sme veľmi radi vypravovali autobusy podľa cestovného poriadku: ak ich však na desiatky minút zablokuje kolóna áut, v ktorých zväčša sedí jeden človek, autobusy premávajú krokovým tempom. Doplácajú na to žiaľ aj cestujúci v MHD, ktorí zápchy nespôsobujú.

Autobusmi tieto kolóny nedokážeme preletieť. Snažili sme nájsť riešenia, ako aspoň čiastočne zjemniť dopady zlej dopravnej situácie na linke X5.

Každé ráno sem posielame z celého mesta niekoľko záložných autobusov, ktoré nahrádzajú spoje, ktoré uviaznu v zápchach a nestíhajú odchody z ďalšej konečnej.

V Dúbravke aktuálne rekonštrukčné práce vtesnali všetku dopravu do jedného pruhu, takže tam je situácia ešte horšia a spoje meškajú aj desiatky minút.

Posilové spoje sú aj preto veľmi potrebné, pretože do plných a meškajúcich spojov z Dúbravky by sa nezmestili všetci cestujúci. 

Ako čitateľ uvádza, sám má niekedy v Karlovej Vsi problém zmestiť sa do autobusu z Dúbravky, no v vzápätí mu príde prázdny posilový spoj, v ktorom sa môže pohodlne odviezť. Nemusí teda cestovať plným autobusom, stačí počkať pár sekúnd na prázdny autobus. 

Posilové spoje sa snažíme posielať pred plné spoje z Dúbravky, avšak vplyvom súčasných meškaní to žiaľ nie je úplne vždy reálne.

Určite nie je pravdou, že by sa na autobus X5 čakalo 40 minút. Interval v rannej špičke je 3 minúty. Kvôli zápcham síce spoje nejazdia pravidelne, no aj keby autobus meškal dlhšiu dobu, mešká aj spoj pred ním, ktorým sa môže cestujúci odviezť.

Drvivá väčšina našich vodičov má záujem poskytovať čo najlepšie služby cestujúcim a na prestupnom uzle Molecova čakať na prestupujúcich.

Vydali sme k tomu aj interné nariadenie a vždy keď je to možné, posielame na situáciu s prestupmi dohliadať aj našich dispečerov.

Ak budú cestujúci svedkami nevhodného konania vodiča, určite nám o tom môžu dať vedieť na vnutorna.kontrola@dpb.sk, príp. po novom aj cez Facebook. 

Problém s dopravou do Karlovej Vsi už nebude trvať dlho. Rekonštrukcia električkovej trate sa konečne dostáva do finále a čoskoro budeme voziť cestujúcich rýchlymi električkami bez prestupu až na koniec Karlovej Vsi.

Doprava tu bude výrazne zlepšená, DPB dokonca uvažuje nad tým, že električky budú jazdiť počas rannej špičky v extrémne hustom, iba 120-sekundovom intervale.

Tým, že bude ich trať úplne oddelená od áut, ktoré by stáli v zápchach, budú električky premávať bez meškania“.

(red)

Ilustr. foto: Archív Br. kuriér

1 komentár
ODPOVEDAŤ Slavo | 14. 11. 2019, 17:37

A co spoje 83 a 84 v rannej a vecernej spicke? V Dubravke su plne uz od druhej, tretej zaatavky. Ako mozu cestujuci prejst z aut do MHD, ked sa do nej nezmestia? Dokedy chce DPB ignorovat zhorsujucu dopravu v Dubravke? Napriek vystavbe desiatok bytovych domov nedoslo k zahusteniu 83, 84 a ani o kratsom spojeni napr. s Hlavnou stanicou sa nekomunikuje. Ale 93 do Petrzalky zahustuju z 10 na 5 min, hoci spaja len Petrzalku s Hlavnou stanicou a na tejto trase sa mozno odviezt inymi spojmi aspon na prestupy, rovnako v opacnom smere.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter