Cyklokoalícia kritizuje likvidáciu hlavnej mestskej cyklotrasy na nábreží, ktorá spája Karlovu Ves s centrom Bratislavy.
Developer podľa nej účelovo vytvára konflikt, zavádza, porušuje záväzné dokumenty ako územný plán za účelom uprednostňovania svojich zájmov pred záujmami obyvateľov Bratislavy.
To všetko za asistencie primátora Nesrovnala a mestskej časti Staré Mesto. Združenie preto vyzýva Magistrát na rekonštrukciu cyklotrasy v bezpečnom variante v celom rozsahu. (O téme píšeme tu)
Ako ďalej uvádza vo svojom stanovisku Cyklokoalícia, „spoločnosť WOAL, a.s. (pred zmenou názvu Henbury Development), ešte v roku 2016 na úseku medzi bývalým PKO a Mostom Lafranconi vymenila povrch a úmyselne neobnovila pôvodné dopravné cykloznačenie, na čo Cyklokoalícia od júna 2016 niekoľkokrát upozorňovala magistrát, ktorý však nekonal.
Ešte predtým nevhodným návrhom zástavby a zabratím dvoch tretín ostatku nábrežnej promenády s terasami natlačil chodcov aj cyklistov do priestoru šírky priemerného sídliskového chodníka (cca 5m),“ uvádza Cyklokoalícia.
„Dňa 9. marca 2018 spoločnosť WOAL, a.s. zneužila masové demonštrácie v celej krajine na odvrátenie pozornosti od nábrežia a cyklotrasu v piatok zlikvidovala pretretím v celej dĺžke.
Tento krok predstavuje flagrantné porušenie územného plánu mesta s oficiálnym súhlasom Magistrátu a mestskej časti Staré mesto,“ uvádza v stanovisku Cyklokoalícia.
Podľa nej developer zavádza aj o množstve nehôd a kolízií na nábreží. Štatistiky bratislavskej dopravnej polície tu evidujú za rok 2017 presne jednu nehodu.
„Namiesto jednoznačného vyznačenia a oddelenia chodcov a cyklistov, tak ako to poznáme z iných hlavných miest (napr. Viedeň či Londýn), alebo susednej Trnavy, tu developer verejný priestor zneprehľadňuje.
Pod zámienkou zvyšovania bezpečnosti dochádza k plazivej oligarchizácii verejného priestoru, kde developer diktuje mestu vlastné podmienky,“ uvádza Cyklokoalícia.
Pôvodný náter
„Bezpečnosť chodcov je pre Cyklokoalíciu dlhodobo prioritou, preto spolupracujeme s domácimi aj zahraničnými expertmi na verejné priestory v rámci platformy Pešokoalícia.
Navrhujeme oddelenie chodcov a cyklistov pri zachovaní pôvodnej šírky promenády.
Vyzývame preto primátora hlavného mesta SR Bratislavy Iva Nesrovnala, aby neodkladne zabezpečil rekonštrukciu hlavnej mestskej cyklotrasy v úseku Most SNP - Most Lafranconi a zasadil sa o odstránenie reklám a terás, ktoré tvoria prekážku v úzkom priestore pred komplexom River Park,“ povedal Daniel Duriš, prezident Cyklokoalície.
Podľa Cyklokoalície o odstránenie letných terás požiadal už v roku 2011 aj Krajský dopravný inšpektorát, developer to však doteraz ignoruje.
(red, ck)
Foto: Cyklokoalícia + BK-archív
Cyklotrasa po zrušení