Aktuálne dianie 17. október 2018

Za akých okolností by ste z auta prestúpili do MHD a vozili sa ňou napr. do práce? Vaše odpovede z nášho facebooku


Milí naši čitatelia! Prinášame Vám výber z množstva reakcií na našu otázku na načom FCB:

Čo by sa muselo udiať, aby ste z auta prestúpili do bratislavskej MHD a vozili sa ňou napr. do práce?

Ďakujeme za odpovede a vážime si, že ste vyjadrili svoj názor.

Z odpovedí vychádza, že mnohí naši čitatelia by privítali, ak by bola MHD v Bratislave spoľahlivejšia, čistejšia a rýchlejšia. Značné sú aj výhrady k potrebe častého prestupovania,

či cestovaniu s páchnucimi bezdomovcami.

-Aby ten autobus nečakal rovnako dlho v zápche ako moje auto s mojím "dobrým úmyslom" nejazdiť autom.

A aby mi nejaký autobusový permoník pomohol s taškami plnými nákupov, kartónom kofoly a vrecom zemiakov, keď sa vraciam z práce o siedmej večer. To by stačilo.

A pre matky so školopovinnými deťmi by bolo fajn, keby ten autobus rozviezol konkrétne deti do konkrétnych škôl ráno a potom by ich po krúžkoch pozbieral a doviezol na zastávku do Dunajskej Lužnej. Tam si ich vyzdvihnú – matky.

-Stačilo by, ak mali MHD spoje extra BUS pruh - hoci aj na úkor jedného pruhu... napr. zo smeru zo Dunajskej Lužnej...

-Muselo by to byť zhruba tak rýchle ako auto, čo nie je ani zďaleka. Príklad, z Karlovky do Avionu mi to MHD trvá 40 min. ak nie viac a to ešte musim x-krát prestupovat, autom som tam za 15 min cez obchvat.

Ďalej, MHD stoji v zápche tak ako auto, tak aká je pointa ? Málokde majú vlastne jazdné pruhy. Nech to chodí častejsie, nech to je čisté a nech tam v lete funguje klíma.

A nech sa tam nevozia bezďáci, lebo nekupujem si električenku za zarobené peniaze, aby som potom v električke vyvrátil žalúdok. A tá tlačenica čo je v 39 a 31 to je asi najviac v pr...i. Metrom by som ale určite chodil.

-Potiahnuť ju aspoň 10 min. od domu namiesto 35 min.

-Načo by električka šla viac ako 50km/h, keď má zastávku pri každom treťom stĺpe? Čo samozrejme nie je zlé. Mne vôbec nevadí že električka nejde 200 po meste.

Muselo by sa stať to, podľa môjho skromného názoru, že by mhd bola podstatne spoľahlivejšia a chodila v častejších intervaloch a nie raz za kvartál a aj to s meškaním.

-Zakázať parkovanie na chodníkoch, voľných plochách (napr. budúce staveniská), spoplatniť parkovanie v meste, najmä v centre.

Nezakonné parkovanie náležite trestať. Ked nebude mať vodič, kde legálne a zároveň zadarmo, tak auto nechá vačšina doma. Žiaľ na Slovaka neplatí pekné slovo, len palica.

-Pokial nezmiznú ranné a poobedné zápchy tak asi nič, lebo je to jedno. Keby však chodila električka aj do štvrte kde bývam, tak by som to určite skúsila

-Už sa stalo. 20 rokov som chodila autom, 2 roky chodim MHD. Nikde ju netreba parkovať, chodí dosť husto a je poloprázdna, bo vyššie sa vyjadrujuci tuponi ňou nejazdia.

-Zvláštne, ako vadia asociáli. Aj ja ich stretávam. Áno, bezdomovci občas úžasne páchnu. Ale agresívneho som za celé roky zažil iba jedného.

Ocenil by som revízorov, prípadne iné obranné zložky. Celkovo som revízorov stretol odhadujem 40-krát a šiel som MHD 100 000 za 25 rokov. To je zúfalo málo.

-Čisté a slušné zastávky a moderné vozidlá (hlavne električky)

-Časovanie liniek. V rozmedzi 3 minút prídu naraz všetky spoje ( 201,202,212). Ak potrebujete prestúpiť nestihnete a čakáte zbytočných 8 min.

Ak by chodili v inom striedavom intervale, dalo by sa prestúpit, nebolo by na zastávke naraz množstvo busov, uvoľnili by sa križovatky, ktoré sú takmer pred každou zastávkou.

-Oni prídu naraz, pretože stoja v zápche, ale napríklad už nestihnutie zelenej spôsobí meškanie 2 minúty.

Všetky tie tri linky majú interval 6-8 minút, dokopy 2-3 minúty podľa cestovného poriadku. Pri takej intenzite spojov je čakanie nezmysel a pokojne môže spôsobiť také meškanie, že nakoniec idú hromadne.

-Bez tlačenice a úplne zadarmo bez podmienok. Tak, ako v iných mestách na svete.

-Napr. 39 a 61 rovnaký časovy interval, ak ujde jeden spoj, čaká sa aj 20 min na ďalsi.. 61 plná bezďákov, smrad, socky... V lete nefungujúca klíma... Zbytočne veľa prestupov na rôzne smery... rozkúskované trasy.

-Snehová kalamita, že by som si netrúfla šoférovať.

-Museli by sme mať metro. Kedže v BA sa jazdí vačšinou v zápchach a to radšej budem sedieť v pohodlí vo vlastnom.

-Klimatizované MHD, strážené a bezpečné záchytné parkoviská, viac nadchodov/podchodov, aby sa dalo ľahko dostať k MHD a carsharingová služba, keď človek potrebuje niečo rýchlo vybaviť.

Kombináciu MHD+carsharing považujem za základ. Keď to všetko bude, tak posledným krokom bude imidžová kampaň, že "aj manažéri chodia MHD".

Na Slovensku si totiž dosť potrpíme na vlastníctvo auta a jeho náležité ukazovanie.

-V prvom rade by muselo mesto viac dotovať MHD, ale nie na platy papalášov, ale ľudom, čo to celé ťahajú. Vymeniť vozový park, aby sa ľudia cítili príjemne.

Napr. vo väčšine autobusov a v električkách nie je klíma.. A samozrejme intervaly max. 6 minút medzi spojmi. Už som raz písal jednému bojovníkovi za dopravu, treba si spravit výlet do Zurichu...

-Čisté autobusy, presne nie že naschvál blokuje vodič, aby ste nemohli prestúpiť na druhý spoj, vandalov treba pokutovať, krátke intervaly, najlepšie metro, aj električky sú celkom dobré

-MHD v BA je OK stačí porozmýšľať vopred kde ísť byvat, alebo pracovať... vždy je vsak čo zlepšovať. MHD pruh pomohol, je to reálne riešenie bez investícií.

Keby sa nemíňali peniaze na obchvat, možno by boli aj záchytné parkoviská a nové električkové trasy... ale Slováci majú svoje priority..

-Vrátiť rýchlospoje (kedysi 105,106,101...) a vyhradiť pruhy pre autobusy.

-Okrem všade spomínaných záchytných parkovísk, semaforov a celkového zlepšenia trás (rozmiestnenia ) mhd, ja by som celkom uvítal, aby bola funkčná klimatizácia a vetranie.

Stále existuje veľa liniek, ktore túto „vymoženosť“ stále nemajú a tým pádom jazda v takom autobuse/troleji je čistý hnus

-Bus pruhy, zmodernizované električkové trate a nová trať na Dolne hony, dokončenie petržalskej trate

-Ja jazdím na bicykli, no určite by pomohlo MHD zadarmo, hustý interval (4 -10min) bez rozdielu hodiny a dna, ceny PHM raz také aké sú teraz, zmena trás niektorých liniek - a hlavne všetko naraz

-Taka hustota premávky aby MHD jazdila aj v rannej špičke načas.

-Skúšala som cez týždeň mobility a úplne stačilo. . . čistá katastrofa okrem toho že som mala strach s niektorými šoférmi MHD proste strach v očiach keď som videla ako jazdia okrem toho intervaly úplne zlé. . .

A o kvalite cestovania ani nehovorím 21 tka do Dnv úplná pohroma. . . .chýbajú rýchlodráhy. . . kultúrnejsie cestovanie v autobusoch čistota klíma. . . jedine električky celkom fajn ale čo už keď do Dnv nejazdia

-Vynovený vozový park - jazdné pruhy pre busy , linky s logickými trasami - aby sme nemuseli trikrát prestupovať, keď sa chceme dostať cez víkend z jedného konca mesta na druhý ( Ružinov - Vrakuňa - a pod

-Musela by chodit presne, a byť spoľahlivá. Nevadí mi platiť si lístky, alebo električenku, ale keď prídem na zastávku a bus vynechá a v zime dobre vymrznem, alebo mám tesný prestup medzi spojmi a nadväzujúci spoj išiel o 2 minúty skôr ako mal, tak to vie nás..

-Autom mi trvá cesta do práce 8 minút, autobusom s prestupom 30 a viac minút. Muselo by sa udiať, že: nemusím prestupovať a spoje chodia načas. Potom by som v buse rada strávila aj tú polhodinu (čítala by som knihy cestou) namiesto pár minút v aute

-Po 44 rokoch konečne prestať snívať o metre, "záplatách" v podobe socík style liniek zo všadiaľ všade a začať konečne systematický rozvíjať jestvujúcu infraštruktúru..

(red, rl)

Ilustr. Foto: BK-archív

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter