Aktuálne dianie 13. október 2017

TUNEL SITINA: Obmedzenia dopravy kvôli údržbe sa nám zdajú príliš časté. Pýtali sme sa NDS


Jediný diaľničný tunel v Bratislave, ktorý je navyše súčasťou obchvatu mesta, je kľúčovým dopravným prejazdom pre vodičov jazdiacich smerom do západnej časti mesta i tých tranzitných.

Zdá sa nám, že údržba a obmedzenia v tuneli Sitina, sú počas roka veľmi časté.

Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sme sa spýtali, o akú údržbu ide, keď je potrebný, podľa nás, taký dlhý čas na čiastočné uzatvorenie, či obmedzenia dopravy tuneli.

Tunel Sitina bol sprístupnený začiatkom leta 2007, v užívaní je teda desať rokov.

NDS nás informovala, že počas plánovaných uzáver tunelov robí servisné činnosti na technologickom vybavení tunelov, prehliadky technologického vybavenia ako aj prehliadky stavebných objektov.

„Okrem servisných činností sa uzávery tunelov využívajú na vykonávanie nestavebnej údržby stavebnej časti - umývanie sekundárneho ostenia, čistenie drenážneho odvodnenia horninových vôd, čistenie systému odvodnenia vozovky, zametanie a umývanie cemento-betónového krytu vozovky, umývanie a ošetrovanie nerezových častí v dopravnom priestore tunela, umývanie osvetlenia, ventilátorov, kamerového systému, aj na opravy,či modernizáciu technologického vybavenia a vykonávanie stavebných opráv na objektoch tunela,“ konštatuje NDS v stanovisku pre Bratislavský kuriér.

Podľa NDS je tento servis pomerne rozsiahly a náročný, vyžadujúci si dostatočný čas.

Upozorňuje, že vzhľadom na to, že tunel Sitina je „mestský“ diaľničný tunel, NDS nemá schválené nepretržité uzatvorenie tunela, ako to je pri zvyšných tuneloch, ktoré sú v jej správe.

Preto je vraj potrebné servis prerozdeliť do viacerých dvanásťhodinových uzávierok.

Ako nás ďalej NDS informovala, v termíne od 6.10. do 9.10. (12-hod. obmedzenia od 22:00 - 10:00 nasledujúceho dňa) bola realizovaná úprava a doplnenie systému ovládania požiarnych klapiek v priečnych prepojeniach tunela Sitina.

Pôvodné požiarne klapky boli nahradené plne automatizovanými požiarnymi klapkami. „Pri tejto činnosti – modernizácii, bola potrebná úprava centrálneho riadiaceho systému.

Požiarne klapky spadajú pod bezpečnostné zariadenia, ktoré majú v prípade požiaru vplyv na bezpečnosti účastníkov cestnej dopravy.

Preto NDS pri tej realizácii kládla dôraz na priebeh a bezpečnosť“. Termín od 13.10. - 16.10. bol len náhradný termín v prípade dokončenia prác na úprave a doplnení systému ovládania požiarnych klapiek.

Vzhľadom na úspešné ukončenie prác v riadnom termíne nebolo potrebné obmedzenie.

V termíne od 20. 10. - 23. 10. a 27. 10 – 29. 10 je plánovaná uzávera v zmysle schváleného harmonogramu pre vykonávanie nestavebnej údržby, servisných činností na technologickom vybavení tunela, prehliadok technologického vybavenia a stavebných objektov, opráv-modernizácií technologického vybavenia, monitoring a posúdenie trhlín na sekundárnom ostení a vozovke tunela, geotechnický monitoring tunela.

„Snahou NDS je čo najrýchlejšie vykonať naplánované činnosti a sprejazdniť tunel aj skôr,“ uzatvára NDS.

A aké sú Vaše skúsenosti s tunelom Sitina a obmedzeniami kvôli údržbám? Napíšte nám na: redakcia@bakurier.sk

(rl)

Foto: NDS a BK

sk.wikipedia.org:

Tunel Sitina, je diaľničný tunel na diaľnici D2 v Bratislave. Tvoria ho dve samostatné tunelové rúry, pričom každá je dvojpruhová. Dĺžka razenej časti západnej rúry je 1 189 metrov, dĺžka hĺbenej časti v areáli SAV je 206 metrov, dĺžka razenej časti východnej rúry je 1 159 metrov a dĺžka hĺbenej časti v areáli SAV je 216 metrov. Bol prvým slovenským dvojrúrovým tunelom.

Celková dĺžka západnej, resp. južnej rúry s prekrytou časťou tunela je 1 440 metrov, celková dĺžka východnej, resp. severnej rúry s prekrytou časťou tunela je 1 415 metrov.

Tunel bol budovaný tzv. novou rakúskou tunelovacou metódou (NRTM) a je súčasťou diaľničného úseku Lamačská cesta – Staré grunty. V oboch tunelových rúrach je jeden tzv. núdzový záliv v strede a druhý na konci tunelovej rúry. Rúry sú prepojené únikovými chodbami na piatich miestach. V Každej tunelovej rúre je 9 SOS kabín na priame spojenie sa s operátorom. Po oboch stranách vozovky sú chodníky široké 1 meter a šírka vozovky je 7,5 metrov.

Razenie tunela sa začalo 27. októbra 2003 a skončené bolo 8. februára, resp. 3. mája 2005. Tunel bol otvorený 24. júna 2007. Priemerná dopravná intenzita (pracovné dni) dosahuje až 60 000 vozidiel za 24 hod.[chýba zdroj] Mesačne prejde tunelom priemerne 1,8 milióna vozidiel.

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter