Aktuálne dianie 3. november 2017

Staré Mesto požaduje petíciou minibusovú linku do lokality Machnáč


Obyvatelia lokality Machnáč v bratislavskom Starom Meste požadujú novú minibusovú linku.

Tá by mala prepojiť obchodné centrum pri Patrónke s lokalitami na Búdkovej a Drotárskej ceste, na Mudroňovej, Jančovej a Tichej ulici, na Červenom kríži a v Mlynskej doline.

Zároveň by sa tým mala vytvoriť možnosť prestupu na spoje do Lamača, Slávičieho údolia a do centra.

Za zavedenie novej linky vznikla petícia, ktorou sa chcú obrátiť na primátora Iva Nesrovnala a bratislavských mestských poslancov.

Jej hlavným cieľom je predovšetkým zvýšiť obslužnosť územia. "Ďalší problém je, že v oblasti Machnáča je veľmi malá občianska vybavenosť.

Kde boli jedny potraviny, je bytový komplex, kde boli iné, je hotel. Sú tam jedny malé potraviny, nastavené ale pre diplomatickú klientelu, takže produkty sú pre bežných ľudí ťažko dostupné," uviedol pre TASR staromestský miestny poslanec a zároveň člen petičného výboru Viktor Muránsky.

Zmysluplnosť novej linky a rozširovanie mestskej hromadnej dopravy vidia petičiari aj v rámci riešenia mestskej parkovacej politiky.

"Chceme predsa, aby obyvatelia nechávali autá doma. Ak im však nedokážeme poskytnúť adekvátne náhradné riešenie, určite tento cieľ nedosiahneme," uvádza sa v petícii.

Muránsky pritom podotýka, že starší občania si radšej zavolajú niekoho z rodiny, aby prišiel po nich autom, ako by mali na cestu na nákup či k lekárovi využiť MHD.

Petícia je k dispozícii na internete, hárky chcú petičiari dávať aj do schránok a podpisy plánujú zbierať aj na miestach, kde by mali vzniknúť zastávky navrhovanej linky.

Hlavné mesto zdôrazňuje, že sleduje a vyhodnocuje obslužnosť všetkých častí Bratislavy verejnou dopravou. A to v závislosti od viacerých kritérií, napr. veľkosť lokalít, počet obyvateľov, rozvoj výstavby, dostupnosť do centier a prestupných bodov, dostupnosť škôl či nemocníc.

Z rozpočtu mesta ide pritom takmer štvrtina práve na mobilitu a verejnú dopravu a Dopravný podnik Bratislava (DPB) zabezpečuje podľa mesta maximálny možný objem verejnej dopravy.

"Dôsledne vnímame všetky požiadavky na posilnenie liniek či nové linky, ktoré prichádzajú od mnohých mestských časti," píše sa v stanovisku bratislavského magistrátu.

Ten zároveň konštatuje, že takéto požiadavky sú výkonmi navyše, preto je potrebné, aby sa na ich spolufinancovaní podieľali aj mestské časti.

"Žiadosť hlavného mesta, aby sa mestská časť podieľala spoluúčasťou na financovaní novej autobusovej linky považujeme za opodstatnenú, a o tomto návrhu s mestskou časťou Staré Mesto rokujeme," odpovedal magistrát na otázku, prečo od staromestskej samosprávy, ktorá sa novej linky domáha takmer dva roky, žiada spolufinancovanie.

(TASR)
0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter