Aktuálne dianie 11. júl 2017

Šéf DPB Milan Urban: Linka 97 má veľmi nízku obsaditeľnosť


Od nasadenia linky 97, ako náhrady za zrušenie časti trate linky 95 po nasadení električky do Petržalky, neuplynuli ani tri mesiace a šéf dopravného podniku sa nechal počuť, že linka nemá uspokojivú vyťaženosť.

Generálny riaditeľ DPB a.s. pre Bratislavský kuriér doslova povedal: „Linka 97 má veľmi nízku obsaditeľnosť“.

Ako ďalej informoval, dopravný podnik linku sleduje a po mestom určenom čase, teda troch mesiacoch, linku vyhodnotí, aby sa na základe toho mesto rozhodlo, alebo nerozhodlo urobiť korekciu.

Od začiatku mája v Bratislave premáva nová autobusová linka MHD s číslom 97. Mestskú časť Petržalka spája s autobusovou stanicou na Mlynských nivách na skúšobné obdobie troch mesiacov.

Linka 95 po novom premáva každých osem minút. Rovnako každých osem minút premáva aj linka 97. V úseku Vyšehradská – Farského je následný interval oboch liniek štyri minúty.

O vznik tejto linky požiadalo koncom marca primátora Iva Nesrovnala mestské zastupiteľstvo.

Poslanci tak reagovali na petíciu s takmer 3300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky 95 na Šafárikovo námestie.

Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie.

Zvláštne je, že obnovenie pôvodnej trasy však nie je možné pre proces čerpania eurofondov na prvú etapu električkovej trate do Petržalky.

Ako sme informovali začiatkom mája, na sociálnych sieťach sa ozvali kritické hlasy v súvislosti so zavedením linky 97 z Petržalky na autobusovú stanicu Mlynské Nivy.

Mnohí prispievatelia nešetria nelichotivými reakciami na článok bratislavského magistrátu pod názvom „Od mája bude medzi Petržalkou a Mlynskými Nivami premávať linka č.97“.

Jeden z prispievateľov napríklad tvrdí, že v Bratislave je zhruba na 20 miestach električkových tratí obmedzená najvyššia prevádzková rýchlosť z 50km/h na cca 10-30km/h.

A hlavné mesto potom má podľa neho na to, aby kŕmilo 570 000 eur ročne na zbytočnú linku, ktorú využije možno 500 ľudí v rannej a 500 v popoludňajšej špičke?

Ďalší prispievateľ považuje zriadenie linky 97 za „neskutočný populizmus“.

Pýta sa, či ak zoženie 3001 podpisov za zriadenie linky zo stanice Nové Mesto do Slovnaftu, tak či magistrát takú linky v podobe 76, ktorá bola zrušená, nasadí.

(rl, tasr)

Foto: BK

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter