Aktuálne dianie 24. február 2020

Riaditeľ Mestských lesov v Bratislave reaguje na kritiku situácie v Lesoparku


Na kritiku pisateľa a ako sám seba označil – aktivistu a ochranára, zareagoval v uplynulých dňoch riaditeľ Mestských lesov v Bratislave Matej Dobšovič.

Pisateľ v maily rozoslanom mnohým inštitúciám a médiám okrem iného píše: “Chcel by som upozorniť na to čo sa deje v Lesoparku. Drancovanie lesov ako sme ešte nevideli naberá obludné rozmery.

Lokality ktoré sú vyznačené ako budúca rezervácia (2 červené pásy na stromoch) je nenávratne zničená nenásytnou ťažbou riaditeľa Mateja Dobšoviča, ktorý napriek tomu, že územie rezervácie je už vyznačené, toto vzácne územie devastuje ťažbou  a skládkovaním dreva.

Nové asfaltky z Červeného kríža smerom na Biely kríž sú zničené, nevydržali ani rok. Cyklistom ostávajú len oči pre plač, namiesto aby sa kochali panenskou prírodou. Zamyslí sa už niekto či zmanipulované výberové konanie na riaditeľa mestských lesov si nevyberá až príliš veľkú daň?"

V otvorenom maily, riaditeľ MLB Matej Dobšovič uvádza, že sa cez médiá dozvedel o dvoch emailoch, ktoré boli adresované na médiá, finančnú správu a volených zástupcov hlavného mesta. „Dovoľte mi nekomentovať invektívy a klamstvá o údajných rodinných prepojeniach a podobne“.

Ako uviedol, v roku 2019 bola ťažba uskutočnená na území MLB historicky najnižšia, necelých 5.000 m3. Tento objem oceňuje podľa neho aj ochranárska obec a nateraz sa zdá ako optimálny pre skĺbenie estetickej a rekreačnej funkcie lesov.

„Objem ťažby, vrátane presnej lokácie kde bola vykonávaná, sme zverejnili na mestskej mape https://mapy.bratislava.skv sekcii -Mestské Lesy-, ktorú sme tam v spolupráci s pracovníkmi magistrátu pridali začiatkom tohto roka".

Viac detailov o ťažbe opísal vo svojom blogu. „Samozrejme pôjdem na uvedené miesto skontrolovať, či tam nedošlo k poškodeniu asfaltu. V minulosti sa takéto prípady naozaj stávali, a to v dôsledku nedôsledného upevnenia vlečnej reťaze pri vyťahovaní dreva.

Mali sme s dodávateľom prác stretnutie na túto tému a zmluva s dodávateľom nám umožňuje sankcionovať ho pokiaľ dôjde k poškodeniu cesty. Z obrázku to však nie je zrejmé,“ uviedol M. Dobšovič.

Tvrdenie, že sa ťažilo v budúcej rezervácii podľa neho nie je pravdivé, táto plocha slúžiaca ako dočasný sklad dreva sa podľa neho síce nachádza na strane cesty kde je navrhovaná rezervácia, avšak nebude jej súčasťou. „Všetkých by som chcel ubezpečiť, že na území navrhovanej rezervácie neprebiehajú hospodárske činnosti“.

Ako ďalej riaditeľ MLB uviedol, cesta, na ktorej MLB osadili doplnkové dopravné značenie, je tzv. účelovou komunikáciou. Organizácii to podľa neho umožňuje osadenie značiek bez schválenia cestného orgánu.

„Neporušili sme žiadne pravidlá, naopak, snažili sme sa čo najrýchlejšie riešiť bezpečnosť v úseku Pekná cesta. Ako som už informoval na zastupiteľstve, budujeme tu novú lesnú cestičku, by-pass primárne určený pre peších turistov a tiež pre cyklistov v smere stúpania.

Týmto chceme eliminovať ďalšie zranenia a nehody, ku ktorým dochádzalo na tejto asfaltovej ceste v minulosti, nakoľko sa tu stretávajú autá, cyklisti aj peší na veľmi úzkej vozovke“.  Podľa neho MLB opravili aj povrch oboch odstavných parkovísk, a osadili značky vďaka ktorým sa dá z nižšie položeného parkoviska bezpečne dostať do rekreačného areálu.

„Našim cieľom bolo zamedziť ďalším nehodám. Keďže tento rok jar začala veľmi skoro, bol som si obhliadnuť ako vodiči reagujú na toto značenie a zatiaľ ho poctivo dodržujú.

Vďaka opravenému povrchu spodného aj horného parkoviska si dovolím povedať, že došlo k celkovému zvýšeniu počtu zaparkovaných áut, avšak už neparkujú popri úzkej vozovke a nepredstavujú preto riziko pre peších či cyklistov,“ konštatoval.

Ako dodal, tomuto územiu sa vzhľadom na enormný pohyb návštevníkov ešte budú naďalej venovať. Rovnako pripravujú projekt dopravného značenia pre celé územie lesoparku, „ten vzhľadom k rôznorodému charakteru vozoviek samozrejme pôjde cez schvaľovací proces“.

(red)

Foto: Pisateľ Peter Švec

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter