Aktuálne dianie 19. máj 2019

Poznámka na okraj: Populistický návrh primátora nič nemení na tom, že samospráva nemá morálne právo na novú daň za parkovanie (komentár)


Ak chcete za niečo vyberať peniaze, musíte za to ľuďom dať protihodnotu.

Vedenie bratislavskej samosprávy si zaumienilo, že stoj čo stoj chce za parkovanie vyberať novú daň.

Najnovšie ale primátor M. Vallo oznámil, že za prvé auto to má byť menej. O desať eur...

Reaguje tak zrejme na neutíchajúce negatívne reakcie verejnosti.

Mnohí sa totiž právom pýtajú, čo za tie peniaze dostanú.

Vedenie mesta a ani mestské časti totiž nevedia a ani nemôžu garantovať,

že Bratislavčan si to svoje miesto na parkovanie, doma na sídlisku, nájde.

A to aj napriek tomu, že za sklom jeho auta mu bude trčať „rezidentská kartička“.

Zníženie poplatku z 49 na 39 eur za prvé auto, je možné považovať za chabý a nevydarený populistický návrh. Ako aj prípadné zníženie za druhé.

Tu ide totiž o princíp. Ak je parkovanie službou, tak za službu sa platí a za ten poplatok musí druhá strana zaistiť parkovanie.

Keďže to nedokáže, nemôže ísť o službu.

Primátor sa nechal počuť, že  „veľa ľudí by chcelo mať parkovanie zadarmo ako doteraz, to však nie je správne.

Presviedčam ľudí, že to tak nemôže fungovať. V žiadnom normálnom meste to tak nefunguje,“ povedal Vallo.

Tak po prvé: Nenechajte sa zmiasť: zadarmo v tejto spoločnosti nie je nič. Bratislavčania za parkovanie už dávno platia.

Odvádzajú tomuto mestu dane. Z tých daní sa postavili aj tie parkoviská i cesty.

A tie dane sú určené aj nato, aby sa o tie cesty a parkoviská a chodníky samosprávy starali.  

Ako je možné, že chce niekto od Bratislavčanov vyberať ďalšie peniaze, keď nezvláda napríklad starostlivosť práve o tie cesty a chodníky.

A ako roky vyzerajú? Veď to poznáme - samé diery, nerovnosti, záplaty...

Ako si mesto plní funkciu zabezpečenia MHD? Chabo. Bratislava nemá metro, ani expresné autobusy.

Má minimum BUS-pruhov, chabú preferenciu MHD, žiadne záchytné parkoviská,

minimum parkovacích domov, rozporuplnú integrovanú dopravu, málo cyklotrás, pomalé električky....atď.

Samosprávy dovolili stavebný boom, no nezabezpečili adekvátny rozvoj rozumných dopravných riešení.

Nič proti nebratislavčanom, no oni tu dane neplatia. No Bratislavčania majú platiť ešte viac. Za to že tu bývajú...

Po druhé: „V žiadnom normálnom meste to tak nefunguje...“ tvrdí primátor Vallo.

Neviem, čo primátor myslel pod pojmom „normálne“, no myslím si, že normálne mestá nemáme.

Ak by totiž také existovali, nemuseli by sme dnes problém s parkovaním a dopravou riešiť a sporiť sa o to, čo s tým.

Veď sa len na tie „normálne“ mestá pozrime – smog, exhaláty, stres, zápchy, betón, asfalt, prehrievanie, kriminalita,

predražené bývanie, nutnosť stáleho premiestňovania sa, málo detských ihrísk, veľa krčiem, obchodných centier na úkor parkov, športovísk atď.

A to je len omrvinka z toho, s čím roky samosprávy zápasia...

Fascinuje ma, ako sa v súčasnosti bratislavskí radní hlásia k riešeniu parkovania.

Čo robili doteraz? Tridsať rokov zasadali a zasadali a zasadali, až zasadili problém.

A teraz ho chcú hodiť na daňových poplatníkov. Najjednoduchšie politické riešenie. Podlé riešenie. Alibistické riešenie.

A ešte „drobnosť“. Keď v hlavnom meste ČR Prahe nedávno kreslili v centre čiary pre rezidentov, aby tam mohli parkovať iba domáci,

mnohé ďalšie pražské mestské časti sa k tomuto opatreniu nepripojili.

Jednostranný krok spôsobil, že mimopražskí vodiči sa premiestnili ďalej a odrazu nastal problém aj v tých lokalitách stovežatej, kde dovtedy relatívne nebol.

Preto informácia primátora o tom, že "spoplatnené zóny budú len tam,

kde je problém zaparkovať, nebolo by fér spoplatňovať miesta, kde sa parkuje bez problémov," vyznieva asi dosť naivne a amatérsky.

Podrobnejší komentár o návrhu spoplatneného parkovania je tu

Robert Lattacher

Foto: ilustračné bk

1 komentár
ODPOVEDAŤ RRMarko | 19. 5. 2019, 21:51

Naájditee nahé-Ženy vo vašom suusedstve tu zadajte na-: nome.ga/nahe

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter