Aktuálne dianie 18. jún 2018

Polícia začala konať v prípade možného znečistenia Jarovského ramena


Polícia začala v prípade možného znečistenia Jarovského ramena v Bratislave trestné stíhanie vo veci zločinu neoprávneného nakladania s odpadmi.

Potvrdila to samotná polícia. K znečisťovaniu ramena má podľa niektorých aktivistov i zástupcov mestských častí Jarovce a Rusovce dochádzať pri budovaní bratislavského obchvatu.

"Podľa doterajších informácií sa miesto skutku má nachádzať v katastrálnom území mestskej časti Jarovce.

Vzhľadom na citlivosť a závažnosť tohto prípadu bližšie informácie v súčasnosti nie je možné poskytnúť," povedala pre TASR hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Veronika Slamková.

Fotografie a videá znečistenej vody, uhynutého bobra či rýb posledné dni kolujú po internete a upozorňujú na možné znečistenie Jarovského ramena.

Niektorí aktivisti i zástupcovia miestnych samospráv to spájajú s výstavbou diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Aktivista Miroslav Dragun v apríli uviedol, že pri stavbe obchvatu v okolí ramena sa používa aj stavebný odpad, ktorý sa následne zakrýva zeminou z neznámeho zdroja. 

Na nebezpečný materiál, používaný pri stavbe D4 a R7, upozornili koncom mája aj bratislavský mestský poslanec a vicestarosta Jaroviec Jozef Uhler a bratislavský mestský poslanec a vicestarosta Rusoviec Radovan Jenčík.

Tí majú podozrenie, že na stavbu v okolí Jarovského ramena je použitých aj tisíce ton betónového recyklátu s podielom škvary. 

Minister životného prostredia László Sólymos (Most-Híd) dal koncom mája pokyn, aby podozrenie, či sa na stavbe obchvatu v týchto miestach používa nebezpečný materiál, preverila Slovenská inšpekcia životného prostredia. 

Konzorcium, ktoré diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavia, deklaruje, že podzemná ani povrchová voda nie je v dôsledku výstavby znečistená, čo mali preukázať aj výsledky skúšok.

"Materiál, ktorý spoločnosť D4R7 Construction využíva pri stavbe diaľnice a rýchlostnej cesty, preverujeme. Podľa výsledkov skúšok ide o inertný materiál a nehrozí riziko znečistenia," uviedol pre TASR stavebník.    

Tvrdí, že v rámci projektu zaviedol plán environmentálneho monitoringu, na základe ktorého počas doby výstavby sleduje zložky životného prostredia, vrátane povrchovej a podzemnej vody. 

Konzorcium čelí taktiež podozreniu, že sa na úsek stavby diaľnice D4 - Podunajské Biskupice a Ivanka pri Dunaji vyváža kontaminovaná zemina.

(TASR)
0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter