Aktuálne dianie 22. máj 2018

Počet turistov v meste stúpol aj na začiatku roka 2018, hlavné mesto ich chce viac zo Slovenska


Hlavné mesto chce prilákať na návštevu okrem zahraničných aj viac domácich turistov.

Počas aktuálnej letnej sezóny preto spúšťa najväčšiu kampaň zameranú na návštevníkov z ostatných končín Slovenska pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal na utorňajšej tlačovej konferencii prízvukoval, že Bratislava sa stále viac a viac stáva atraktívnou destináciou pre zahraničných návštevníkov.

Poukázal pritom aj na to, že špecifiká metropoly SR pre turistov zvýraznili aj renomované zahraničné prieskumy, ktoré napríklad zaradili Bratislavu medzi najzelenšie mestá sveta, ocenili tiež lesopark či vianočné trhy.

„Kým však zahraniční turisti spoznávajú Bratislavu ako moderné mesto s bohatým kultúrnym a historickým potenciálom, ľudia na Slovensku vnímajú Bratislavu stále najmä ako mesto práce a vzdelania.

Toto chceme otočiť,“ povedal primátor.

Prostriedkom k tomu má byť nová kampaň, ktorá bude k návšteve motivovať pod heslom Bratislava je aj Tvoje hlavné mesto.

"Bratislavu chceme predstaviť ako ideálne miesto pre víkendový pobyt a zábavu s jedinečnou atmosférou, pričom kampaň upozorní na príťažlivosť Bratislavy v oblasti gastronómie, histórie a umenia či korunovačných dejín, ale aj ako miesto kultúrnych podujatí a adrenalínových zážitkov," uviedla predsedníčka predstavenstva mestskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová.

"Kampaň sa začne 1. júna, bude ju možné vidieť vo vlakoch, objaví sa i v rádiách a tlači, ale aj na reklamných plochách v krajských mestách a v online prostredí," dodala.

K väčšiemu komfortu návštevníkov by mali prispieť aj novinky vo wifi pripojení po meste, ktoré po novom ponúka nielen prístup na internet, ale aj informácie o Bratislave.

"Riešime i problém s odstavnými plochami pre zájazdové autobusy, BTB v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava sprístupní od 1. júna 2018 záchytné parkovisko v areáli vozovne Janíkov dvor v Petržalke, plánujú sa vybudovať i ďalšie," uviedol člen predstavenstva BTB, mestský poslanec Ján Buocik.

Pripomenul, že počas letných mesiacov má byť spustený i bikesharing, ktorý umožní pohyb na bicykloch po centre a jeho širšom zázemí.

Počet návštevníkov hlavného mesta SR za prvé dva mesiace roku 2018 stúpol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o takmer šesť percent.

Na utorňajšej tlačovej konferencii o tom informovala predsedníčka predstavenstva mestskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová.

"Počet prenocovaní sa v porovnaní s rokom 2017 dokonca zvýšil o desať percent," dodala. Pripomenula kontinuálny nárast turistov v Bratislave, v roku 2017 ich celkovo zaevidovali 1,3 milióna.

"To sú však návštevníci, ktorí tu prenocujú, jednodňových návštevníkov, prípadne tých, ktorí využijú privátne ubytovanie, môže byť odhadom dvakrát toľko," priblížila Melicharová.

Okrem zahraničných by chcelo hlavné mesto prilákať aj viac návštevníkov zo Slovenska.

Od 1. júna preto spúšťa kampaň pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto, ktoré Bratislavu predstaví ako ideálne miesto pre víkendový pobyt s jedinečnou atmosférou a zábavou.

Kampaň upozorní na gastronomickú príťažlivosť Bratislavy, historické a kultúrne bohatstvo i korunovačnú tradíciu, ale aj možnosť adrenalínových zážitkov.

Prezentovaná bude vo vlakoch, rádiách, tlači, ale aj na reklamných plochách krajských miest a v online prostredí.

(TASR)

Ilustr. foto: Archív BK

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter