Aktuálne dianie 27. január 2019

Nedeľa na Kamzíku: Zasnežený areál takmer zíval prázdnotou, autá nesmeli hore


(Na vlastné oči 27.1.2019 / Kamzík, rl) - Napriek tomu, že na bratislavskom Kamzíku bolo v nedeľu 27. januára asi 10 cm snehu, areál takmer zíval prázdnotou...

Od návštevníkov sme sa dozvedeli, že mestskí policajti nepúšťajú autá na Kamzík zhruba od konečnej trolebusov na Kolibe. Mnohé rodiny s deťmi sa tak nedostali hore.

Polícia, podľa našich informácií, nepúšťala autá zrejeme aj kvôli tomu, aby sa nezopakovala situácia spred asi dvoch - troch týždňov.

Vtedy totiž na Kolibe skolabovala doprava kvôli obrovskému návalu motorizovaných návštevníkov.

Nedeľa 27.1. 2019 krátko popoludní

Dnešnú situáciu si pochvaľovla napríklad bufetárka na Kamzíku, ktorá nám povedala, že je to super, že sa tu netlačia autá a nie je tu chaos ako minule.

Ľudia by podľa nej jazdili najradšej autami aj do lesa, čo je z hľadiska ochrany prírody zlé.

Od konečnej trolejbusov premával na Kamzík počas dňa malý autobus, ktorý často praskal vo švíkoch.

Nevieme o tom, že by dopravný podnik zvýšil frekvenciu trolejbusov na Kolibu ako reakciu na zatvorenie cesty na Kamzík. A zaujímalo by nás, ako a či vôbec bola uzávere informovaná verejnosť.

Mantinelizmus?

Na jednej strane bol pohľad na prázdne cesty a parkovisko pod Kamzíkom príjemný a žiaden dopravný chaos sa nekonal.

Na strane druhej je otázne, či toto je spôsob, ako riešiť problém s dopravou a parkovaním v tejto lokalite.

Potom, ako samospráva a polícia nedokázali včas reagovať na nápor návštevníkov spred niekoľkých týždňov a lokalitu ponechali na pospas osudu,

tentoraz osobnú dopravu „pre istotou“ vylúčili úplne.

Toto ale nie je riešenie danej situácie. Na Kamzík vedie legálna cesta s legálnym parkovaním a samospráva

a polícia mohli situáciu monitorovať a až v prípade hroziaceho kolapsu premávku zrušiť, či obmedziť.

Problém s organizáciou statickej a dynamickej dopravy nielen počas zimy, pretrváva na Železnej studienke a Kamzíku už roky.

Treba ponúknuť adekvátnu dopravnú alternatívu. Veď Bratislava má vyše 450-tisíc obyvateľov.

Predchádzajúce samosprávy sa na tento, zväčšujúci sa problém buď len prizerali, alebo sa ho neúspešne pokúšali zmierniť.

Ochrana lesov a rekreačnej funkcie v Bratislave by mala byť prvoradá. Samosprávy i všetci zainteresovaní by mali nájsť taký dopravný model,

ktorý by bol šetrný k prírode, ale ktorý by vyšiel v ústrety aj tým skupinám obyvateľov, ktoré sú na auto viac-menej odkázané.

(rl)

Foto: Br. kuriér

3 komentáre
ODPOVEDAŤ mhr | 29. 1. 2019, 08:58

Naozaj nerozumiem, aký je problém ísť pešo od trolejbusu na Kamzík. Už ako malé dieťa som tam chodil s rodičmi alebo s deduškom pešo. My malé deti, deduško - starý dôchodca. Ale aspoň sme urobili niečo pre svoje telá, lyže boli za odmenu a záverečný zjazd na lyžiach z Kamzíka až na Železnú bol krásny. Deduško si posilnil kondičku, dožil sa 95 rokov - na Kamzík chodil pešo až do svojej 91-ky! Nad tým by sa rozmaznaní lenivci mali zamyslieť. Autá na Kamzík nepatria.

ODPOVEDAŤ T.L.J. | 28. 1. 2019, 16:40

Róóóóóóóbert chôdzou pešo nielenže urobíme niečo pre svoje telo či zdravie, ale zároveň ochránime životné prostredie pred znečisťovaním a škodlivými látkami, ktoré naše autá vypúšťajú do ovzdušia.

ODPOVEDAŤ Horst | 27. 1. 2019, 22:45

Ked som ja bol školák bolo úplne normálne.ze sme aj so saňami isli z konečnej trolejbusu na Cvičnú lúku aj naspäť peši. A chodili tam celé rodiny tak,neviem čo tu riešite a čo sa ľudia sťažuju

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter