Električky v Bratislave majú jazdiť častejšie ako metro. Deklaruje to Dopravný podnik Bratislava (DPB) s tým, že na najdôležitejších tratiach začnú jazdiť v intervale dve minúty.
"Prvou traťou, na ktorej posilnený režim skúšame, je Račianska radiála, kde sme v rannej špičke zvýšili počet spojov až na dvojnásobok.
Počas jedinej hodiny tu vypravíme až 30 spojov," informuje dopravca na sociálnej sieti.
DPB sľubuje električky s vysokou kapacitou a mimoriadne hustým intervalom. "Jazdiť budú takmer tesne za sebou.
Častejšie ako metro by sme chceli po skončení rekonštrukcie premávať aj do Karlovej Vsi a po predĺžení trate na koniec Petržalky aj na najväčšie slovenské sídlisko," podotkol podnik.
Električky majú podľa neho oproti ostatným druhom dopravy výhodu v tom, že nikdy neuviaznu v zápchach a cesta v nich je počas špičky najrýchlejšia.
Bratislavského dopravného podniku sa pýtame, o akom metre to hovorí.
Reakcia DPB:
"Tým, že Bratislava nemá metro, sú pre ňu električky absolútne kľúčové a musíme nimi chýbajúce metro zastúpiť.
Na najdôležitejších tratiach preto začíname jazdiť v intervale iba 2 minúty, čo je dokonca ešte častejšie, než v mnohých prevádzkach metra v zahraničí.
Prvou traťou, na ktorej posilnený režim skúšame, je račianska radiála, kde sme v rannej špičke navýšili počet spojov až na dvojnásobok. Počas jedinej hodiny tu vypravíme až 30 spojov.
Metro síce nemáme, no môžeme mať električky s vysokou kapacitou a mimoriadne hustým intervalom. Jazdiť budú takmer tesne za sebou.
Častejšie ako metro by sme chceli po skončení rekonštrukcie premávať aj do Karlovej Vsi a po predĺžení trate na koniec Petržalky aj na najväčšie slovenské sídlisko.
Vo veľmi hustých intervaloch budú premávať električky aj na ostatných tratiach, kde počítame s intervalom iba 4 minúty.
Uvažujeme aj nad možnosťou doplniť v budúcnosti vozový park o vysokokapacitné možno až 50 metrov dlhé vozidlá, ktoré by ešte viac posilnili kapacitu na vyťažených tratiach.
V minulosti sme napr. testovali prevádzku až trojvozňovej súpravy električky, ktorá mala o 50 % väčsiu kapacitu, než bežné súpravy v súčasnosti.
Električky majú oproti ostatným druhom dopravy bezkonkurenčnú výhodu v tom, že nikdy neuviaznu v zápchach a cesta v nich je počas špičky najrýchlejšia.
A aby mohli byť ešte rýchlejšie, po celom meste začíname modernizovať ich trate".
Informoval Martin Žarnovický z DPB
Podľa mňa by mali byť aj zástavky redšie. Potom budú jazdiť rýchlejšie.
Mali by jazdiť rýchlejšie. To je hlavné!
...dnes jeden igelitovy sáčok, hneď odstávka električiek
Aktuálne dianie 9. december 2025 – 10684×
Delikateso "dobroty" vo vyše 40 predajniach a už aj na e-shopeAktuálne dianie 10. december 2025 – 210×
Vianočné trhy v Petržalke oživilo aj bezplatné ľadové klzisko