Aktuálne dianie 30. september 2019

Dopravný podnik tvrdí, že električky v meste budú jazdiť častejšie ako metro


Električky v Bratislave majú jazdiť častejšie ako metro. Deklaruje to Dopravný podnik Bratislava (DPB) s tým, že na najdôležitejších tratiach začnú jazdiť v intervale dve minúty.

"Prvou traťou, na ktorej posilnený režim skúšame, je Račianska radiála, kde sme v rannej špičke zvýšili počet spojov až na dvojnásobok.

Počas jedinej hodiny tu vypravíme až 30 spojov," informuje dopravca na sociálnej sieti.

DPB sľubuje električky s vysokou kapacitou a mimoriadne hustým intervalom. "Jazdiť budú takmer tesne za sebou.

Častejšie ako metro by sme chceli po skončení rekonštrukcie premávať aj do Karlovej Vsi a po predĺžení trate na koniec Petržalky aj na najväčšie slovenské sídlisko," podotkol podnik.

Električky majú podľa neho oproti ostatným druhom dopravy výhodu v tom, že nikdy neuviaznu v zápchach a cesta v nich je počas špičky najrýchlejšia.

Bratislavského dopravného podniku sa pýtame, o akom metre to hovorí.

Reakcia DPB:

"Tým, že Bratislava nemá metro, sú pre ňu električky absolútne kľúčové a musíme nimi chýbajúce metro zastúpiť.

Na najdôležitejších tratiach preto začíname jazdiť v intervale iba 2 minúty, čo je dokonca ešte častejšie, než v mnohých prevádzkach metra v zahraničí.

Prvou traťou, na ktorej posilnený režim skúšame, je račianska radiála, kde sme v rannej špičke navýšili počet spojov až na dvojnásobok. Počas jedinej hodiny tu vypravíme až 30 spojov.

Metro síce nemáme, no môžeme mať električky s vysokou kapacitou a mimoriadne hustým intervalom. Jazdiť budú takmer tesne za sebou.

Častejšie ako metro by sme chceli po skončení rekonštrukcie premávať aj do Karlovej Vsi a po predĺžení trate na koniec Petržalky aj na najväčšie slovenské sídlisko. 

Vo veľmi hustých intervaloch budú premávať električky aj na ostatných tratiach, kde počítame s intervalom iba 4 minúty.

Uvažujeme aj nad možnosťou doplniť v budúcnosti vozový park o vysokokapacitné možno až 50 metrov dlhé vozidlá, ktoré by ešte viac posilnili kapacitu na vyťažených tratiach.

V minulosti sme napr. testovali prevádzku až trojvozňovej súpravy električky, ktorá mala o 50 % väčsiu kapacitu, než bežné súpravy v súčasnosti.

Električky majú oproti ostatným druhom dopravy bezkonkurenčnú výhodu v tom, že nikdy neuviaznu v zápchach a cesta v nich je počas špičky najrýchlejšia.

A aby mohli byť ešte rýchlejšie, po celom meste začíname modernizovať ich trate".

Informoval Martin Žarnovický z DPB

(TASR)
Foto: Archív P. Martinko
3 komentáre
ODPOVEDAŤ Ivan | 1. 10. 2019, 09:55

Podľa mňa by mali byť aj zástavky redšie. Potom budú jazdiť rýchlejšie.

ODPOVEDAŤ Katka | 30. 9. 2019, 22:37

Mali by jazdiť rýchlejšie. To je hlavné!

ODPOVEDAŤ Rudo | 30. 9. 2019, 20:23

...dnes jeden igelitovy sáčok, hneď odstávka električiek

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter