Aktuálne dianie 12. máj 2022

Cudzincom vo vlastnom meste II.


Od 25. mája začne aj v Starom Meste platiť celomestská parkovacia politika v zóne Hlavná stanica – Blumentál. Problémom nielen tejto zóny, ale celej  parkovacej politiky je, že mesto si vybralo reštriktívnu cestu na riešenie problémov s parkovaním v Bratislave. Téme sme sa venovali aj v nedávno v prvom diele pod názvom Cudzincom vo vlastnom meste?

 Na jednej strane umožňuje rezidentom zakúpenie rezidenčnej karty na prvé auto za 39 eur, na druhé auto za 150 eur, zároveň však na tých istých miestach v zóne Hlavná stanica – Blumentál môže bez obmedzenia od pondelka do piatku celodenne parkovať každý, kto si za to zaplatí, v noci  dokonca zadarmo. A  v sobotu a nedeľu bude parkovanie bezplatné pre všetkých. Mesto chce od rezidentov poplatky, a zároveň ruší niektoré parkovacie miesta práve v zóne, kde je najväčšia hustota obyvateľstva na km2. Naopak, ešte dopĺňa daný priestor o prvky mikromobility (stojany pre bicykle, kolobežky) na úkor parkovacích miest. Ako staromestská poslankyňa evidujem záujem o vytváranie nových parkovacích miest, ale neevidujem žiadny záujem o stanovištia kolobežiek s lítiovými batériami v čisto rezidenčnej zóne.

 Súčasťou spustenia tejto zóny v rámci parkovacej politiky primátora Valla dôjde aj k zjednosmerneniu Nám. Slobody pred ministerstvom dopravy, čo považujem za absolútne nekoncepčné riešenie.

 Z môjho pohľadu takéto riešenie neprimerane zahltí a upchá križovatku na  Kollárovom námestí. Čiže autá smerujúce na Žilinskú, Karpatskú alebo na Kolibu, budú musieť prechádzať križovatkou cez Kollárovo  námestie  a v kolóne budú stáť nielen autá, ale aj MHD.

 Celé toto zjednosmernenie je navrhnuté len preto, aby sa uvoľnil chodník na Nám. Slobody (pozdĺž ministerstva dopravy) a doterajšie parkovanie sa presunie do doteraz funkčného jazdného pruhu. Považujem za správne, že chodník má slúžiť predovšetkým chodcom.  Ale  potom mohol  magistrát využiť  príležitosť a vybudovať nový chodník a riadnu cyklotrasu aj bez zrušenia jestvujúcej funkčnej križovatky.  To by určite dávalo väčší zmysel.

Martina Uličná

vicestarostka Starého Mesta

 

8 komentárov
ODPOVEDAŤ Lamet | 21. 5. 2022, 16:59

Slovenská spoločnosť LAMET S.R.O. majú dlhy po lehote splatnosti voči ukrajinskej ťažobnej spoločnosti Kryvyi Rih Iron Ore Plant (KZHRK) vo výške 1,209762 milióna USD. Nejde o jediný prípad

ODPOVEDAŤ Jozef | 20. 5. 2022, 09:28

Dobry den, neviem nikde najst zoznam Drop off zon v Bratislave. Potrebuju to vsetci ludia co vyuzivaju TAXI sluzbu a tiez Kurierske sluzby, z dovodu ze oni mozu kratkodobo zastavit iba na cikcak oznacenych parkovacich miestach, nie kdekolvek kde sa im zachce !!! Je mozne ze kompetentny zabudli na to, ze tisice ludi ktorí denne cestuju, alebo prijimaju balik, nevedia kde im podla zakona ma prist pozadovane auto ???

Martina Ulicna | 21. 5. 2022, 20:14

Takýto zoznam vymenovania ulíc nie je , v zásade na prezentácii bolo povedané , že budú na začiatku a konci ulice . ešte na stránke paas.sk v projekte organizácie dopravy by to malo byť zakreslené, ale pre mňa to bolo málo citatelne

ODPOVEDAŤ niekto | 16. 5. 2022, 10:53

"zároveň však na tých istých miestach v zóne Hlavná stanica – Blumentál môže bez obmedzenia od pondelka do piatku celodenne parkovať každý, kto si za to zaplatí,". Toto neplati, kedze na miestach pre rezidentov nemoze parkovat nerezident.

riso | 16. 5. 2022, 13:10

to je sice pravda, ale ako rezident inej casti si mozem za 10 eur na rok kupit kartu, co ma opravnuje parkovat 2 hodiny kazdy den v inej casti. ak tam mate napr stadion ako my, tak poobede sa menia treningy a tym padom to moze byt plne nonstop

Martina Ulicna | 16. 5. 2022, 14:37

Od 25.5 ma platit celomestska parkovacia politika ( nie staromestska rezidencna, ktora je v sucasnosti) - a ta to umoznovat bude. Uz nebudu platit cervene staromestske nalepky ale len registracia PAAS .

ODPOVEDAŤ Kveta Škvarková | 14. 5. 2022, 00:03

Kde sa dočítam kto je pán Matej Vagač?... Pani vicestarostka, pri tejto príležitosti by som chcela upozorniť na jeden moment v Starom meste pod Slavínom.: Denne chodievam cestou z malého autobusu na Mišíkovej ulici a schádzam dolu na Vlčkovu k k "trojkrižovatke" Ursínyiho ulice a ul. Boženy Nemcovej , Vlčkova. Myslím si, že by tam mohol/mal byť vyznačený prechod pre chodcov, nie je to bezpečná križovatka. Keď sa do nej vchádza, nemožno v ceste pokračovať chodníkom po pravej strane, lebo chodník je zužujú parkujúce autá. Takže križovatka sa musí prejsť prakticky cez "najnebezpečnejšie" miesto. Ja si myslím, že autám by prechod o nemusel prekážať...

hohoho | 16. 5. 2022, 10:57

Mila pani Kvetka. Krizovatka sa nemusi prejst cez najnebezpecnejsie miesto, kedze mate celu dlzku vsetkych vymenovanych ulic na to, aby ste este v predstihu presli na druhu stranu ulice a dostali sa tam, kam potrebujete bez toho, aby ste museli ist krizom cez danu krizovatku. Takze vzdy mate moznost prejst na druhu stranu ulice v bezpecnom mieste, nikto vas nenuti ist krizom cez krizovatku.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter