Urbanizmus a výstavba 5. september 2019

ŽSR chcú na Hlavnú stanicu vypísať architektonickú súťaž spolu s mestom. O jej premene sa hovorí už aspoň 20 rokov


Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú v spolupráci s hlavným mestom čo najskôr pripraviť architektonicko-urbanistickú súťaž návrhov na revitalizáciu bratislavskej Hlavnej stanice a predstaničného námestia.

Potvrdil to hovorca ŽSR Michal Lukáč.

Železnice tvrdia, že v prípade Hlavnej stanice sa môžu zmeny uskutočniť iba v spolupráci s ministerstvom dopravy a zástupcami z miestnej a regionálnej samosprávy.

"Rokovania na všetkých úrovniach napredujú a ŽSR oceňujú prístup vedenia hlavného mesta i ostatných partnerov, ktorí k téme pristupujú naozaj odborne, korektne a ústretovo," povedal Lukáč.

Magistrát zastáva názor, že Hlavnú stanicu a priestor okolo nej treba riešiť jednou veľkou architektonickou súťažou.

"Bez ohľadu na budúcnosť Filiálky je tento priestor hanbou nielen v očiach turistov, ale aj Bratislavčanov," povedal pre TASR hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Magistrát potvrdil, že so ŽSR rokuje o spoločnom postupe pri riešení Hlavnej stanice, predstaničného priestoru vrátane pešieho prepojenia zo stanice na zastávku MHD Sokolská na Pražskej ulici.

Nedávno zverejnená štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, predpokladá,

že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka.

Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať. ŽSR na jar, pred májovými majstrovstvami sveta v ľadovom hokeji v Bratislave, dokončili čiastkové úpravy Hlavnej stanice.

Vymenili svetelné označenie stanice (hlavný nápis), zmenou prešli aj polepy na sklenených plochách, pribudol grafický orientačný systém a smerové vodorovné značenie,

odstránil sa vizuálny smog, vymenili sa svietidlá a na stanici vyčistili interiér i exteriér. Do konca apríla na to železnice minuli z vlastných zdrojov viac ako 380.000 eur.

ŽSR deklarujú, že komplexná rekonštrukcia Hlavnej stanice je prioritou ich aj rezortu dopravy.

Sľubov a plánov na obnovu Hlavnej stanice už bolo neúrekom a ťahajú sa zhruba 20 rokov.

Je všeobecne známe, že v roku 1998 podpísali investor, mesto a ŽSR dohodu o vzájomnej spolupráci.

O dva roky na to, sa uskutočnila urbanisticko-architektonická súťaž. Jej víťazom sa stala spoločnosť Markrop.

Celý zámer rátal s financovaním v sume sedem miliárd slovenských korún a malo dôjsť k zásadným dopravným zmenám v okolí hlavnej stanice.

Doprava sa mala presunúť pod zem a k novej staničnej hale malo pribudnúť najväčšie obchodné centrum na Slovensku.

Súčasťou komplexu mal byť hotel, dve administratívne centrá a pod. S prácami sa malo začať v roku 2005 a investorom projektu bol Transprojekt.

(tasr, red)

Ilustr. Foto: Br. kuriér

2 komentáre
ODPOVEDAŤ Igor | 16. 9. 2019, 22:17

je to medzinárodná hanba a neschopnosť železníc a mesta ktoré riadia absolútni diletanti neodborníci a hlupáci spolu s bandou skorumpovaných poslancov čo si ohrievajú každý svoju polievočku, hlavne diletanti zo železníc, ktorí tápajú v rozvoji želežničnej dopravy majú svoj podie na takejto trápnej situácii .Je zaujímavé že autobusová doprava dokázala presadiť a realizovať výstavbu obrovskej autobusovej stanice akú nemá ani jedno európske mesto a železnice tápajú a nevedia čo robiť a mesto je na tom rovnako v prípade výstavby AS NIVY urobili neuveritelné ústupky a v prípade železnice to nejde je to nejaké podivné a zaváňa to korupciou. diletantstvom a neschopnosťou

ODPOVEDAŤ Rudo | 6. 9. 2019, 20:41

Obdobie bez náznaku zmeny, a čo teraz robíte páni zástupcovia mesta. Nič

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter