V bratislavskej Petržalke sa schyľuje k ďalšej petícii.
Tú chcú pondelok (26.2.) spustiť obyvatelia Vyšehradskej ulice a okolia na čele s miestnym a zároveň mestským poslancom Oliverom Krížom proti výstavbe diaľničného privádzača s križovatkou.
Ten im má pod oknami podľa ich vyjadrení postaviť spoločnosť Cresco Group, developer projektu Slnečnice.
Problémom má byť spojenie budúceho nákupného centra, ktorý má vyrásť v rámci projektu novej mestskej štvrte, na súčasnú dopravnú infraštruktúru. "Cez Panónsku chce (developer) urobiť križovatku.
V minulosti mu bola povolená relatívne menšia, teraz žiada o jej rozšírenie tak, aby sa tam dostali ľudia nielen z Petržalky, ale aj tí, ktorí idú po diaľnici D2," skonštatoval Kríž.
Z diaľnice má podľa neho vyúsťovať nadjazd, ktorý vyústi do súčasnej zástavby v okolí Vyšehradskej ulice a odtiaľ sa ďalšou križovatkou dostanú ľudia k nákupnému centru.
Vybudovanie diaľničného privádzača ústiaceho do pomaly vnútrosídliskovej komunikácie považuje poslanec za neprijateľné.
S petíciou, ktorú po vyzbieraní potrebného počtu podpisov chcú následne predložiť na rokovanie mestského zastupiteľstva, sa chcú zároveň obrátiť aj na stavebný úrad v Petržalke.
"Budeme apelovať, aby takéto riešenie nepovolil a aby taktiež vyžadoval od investora EIA, čiže posudzovanie vplyvov na životné prostredie," doplnil Kríž.
Vo vydanie negatívneho stanoviska k takto navrhnutej výstavbe očakávajú aj od vedenia hlavného mesta.
Poslanec priznáva, že s investorom na túto tému ešte nerokovali, verí však, že si spolu s ním a primátorom Ivom Nesrovnalom sadnú v danej veci za jeden stôl.
Proti je v súčasnosti aj petržalská miestna komisia územného plánu, výstavby a dopravy, čo pre TASR potvrdil jej predseda Jozef Vydra.
Komisia podľa neho na svojom poslednom zasadnutí odmietla návrh v navrhovanej podobe.
Kvalitu života obyvateľov okolia narušuje už v súčasnosti hluk z Panónskej cesty a neďalekej železnice a diaľnice, vybudovaním diaľničného privádzača by sa hlučnosť, prašnosť a exhaláty ešte zvýšili, nehovoriac o obťažovaní svetlami z áut.
Vydra taktiež poukazuje na to, že práce by mali vplyv aj na 23-árový výbeh pre psov, ktorý mestská časť otvorila vlani, ako aj neďaleké obratisko autobusov.
"V takejto podobne nie," povedal Vydra s tým, že si počkajú na to, či investor svoj návrh neprepracuje.
Prepojenie diaľnice s Panónskou cestou v Petržalke diaľničným privádzačom bolo v minulosti zadefinované územným plánom mesta Bratislavy ako dopravná verejnoprospešná stavba pod označením D2. mimoúrovňová križovatka na diaľnici D2 v Petržalke (Vyšehradská), s prepojovacím úsekom na Panónsku cestu (viď Územný plán hlavného mesta SR Bratislavy, záväzná časť C – strana 96 z roku 2007).
V oblasti medzi Panónskou cestou a železnicou plánujeme postaviť nákupné centrum, ktoré by malo byť prepojené s Panónskou cestou svetelnou križovatkou. Výstavbou križovatky chceme Slnečnice prepojiť s celou Petržalkou. Obyvatelia Petržalky tak budú môcť využívať služby vybudované v novej mestskej štvrti Slnečnice,“ uviedol Ján Krnáč, výkonný riaditeľ Cresco Group.
(TASR, rl)
Vizualizácie: Cresco Group - www.slnecnice.sk