Urbanizmus a výstavba 13. február 2020

Rýchlostnú cestu R7 otvoria už o niekoľko týždňov


Stavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 je nielen najväčším infraštruktúrnym projektom na Slovensku, ale i jedným z najväčších PPP projektov v Európe.

Ako dnes informoval dodávateľ projektu D4R7 Construction, dokončovacie práce pozdĺž takmer celej R7 budú čoskoro hotové.

Na odovzdanie do prevádzky 29,7 km (25,2 km na R7 a 4,5 km na D4) s 22 mostmi a križovatkami v Rovinke, Dunajskej Lužnej a Šamoríne ostáva zavŕšiť iba administratívny proces.

Odovzdanie rýchlostnej cesty R7 prinesie rýchlejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie dochádzanie domov nielen pre ľudí žijúcich na Žitnom ostrove, ale aj pre tranzitnú dopravu.

Koncesionárom projektu je spoločnosť Zero Bypass s.r.o., ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy počas obdobia 30 rokov. Hlavným dodávateľom projektu je spoločnosť D4R7 Construction.

Úseky R7 a D4 (Ketelec-Dunajská Lužná, Dunajská Lužná-Holice, Ketelec-Rovinka)   

Ako ďalej tvrdí dodávateľ, obyvatelia obcí v regióne nebudú musieť vysedávať vo svojich autách, ale ušetria čas, ktorý môžu využiť inak.

Jazda na R7 bude oveľa pohodlnejšia ako doterajší spôsob dopravy. Tiež sa výrazne zvýši kvalita života ľudí, ktorí doposiaľ trpeli nadmerným hlukom a prachom z vozidiel prechádzajúcich cez ich mestá a dediny.

Otvorenie väčšej časti realizovanej rýchlostnej cesty R7 a časti diaľnice D4 pre vodičov - celkovo 29,7 km - predstavuje prakticky polovicu dĺžky celého projektu D4 R7 (59 km); ide teda o veľký míľnik a príspevok k vyššej kvalite dopravy a života. Som hrdý na svojich kolegov. Pracovníci desiatich rôznych národností odpracovali približne dva milióny hodín, aby túto prácu vykonali včas a v najvyššej kvalite.

Práce medzi križovatkou Ketelec a obcami Rovinka a Holice sú takmer ukončené a vodičom sa odovzdajú o niekoľko týždňov. Aby sme ich mohli otvoriť, musíme ešte dokončiť administratívne práce. Akonáhle sa nám podarí získať posledné povolenia, ľudia okamžite pocítia lepšiu úroveň dopravy,” povedal Juan José Bregel, generálny riaditeľ D4R7 Construction s.r.o.

Práce na Dunajskom súmostí, najnáročnejšej časti projektu z technického a konštrukčného hľadiska, pokračujú v plnom nasadení a nad naše nedávne očakávania. Obe predmostia, západné aj východné, budú čoskoro dokončené s pomocou dvoch výsuvných skruží (MSS), patriace k najväčším na svete.

Výstavba mostu cez Kajakársku dráhu, ako aj mosta cez hlavný tok Dunaja tiež pokračuje podľa plánu a očakávame, že tento rok v lete sa ukončením nosnej konštrukcie Dunajského súmostia dosiahne veľmi dôležitý míľnik projektu. 

Úseky D4 – východ (Ketelec – Rača)

Stavebné práce na ostatných častiach diaľnice D4 pokračujú podľa dodávateľa dobrým tempom a odovzdávanie ukončených komunikácií bude v roku 2020 pokračovať podľa schváleného časového harmonogramu.

Kľúčové údaje o úseku R7 v dĺžke 25,2 km, ktorý bude otvorený v najbližších týždňoch:

2 križovatky (Dunajská Lužná, Šamorín)
5 podjazdov
11 nadjazdov

1 most pre peších

3 ekodukty
2, 000 000 odpracovaných človekohodín, 10 rôznych národností pracovníkov.

2,200,00m³ násypov

24,000 m betónových zvodidiel

57,000 m oceľových zvodidiel

16,000 m² zábran pre vtáky

 350,000 t podkladovej vrstvy vozovky

216,000 m chráničiek informačného systému diaľnice

50,000 m odvodňovacieho potrubia

50,000 m žľabov

8,100 m²  oporných múrov typu RSS

15,700 m prefabrikovaných nosníkov

18,300 m² betónových plôch

150,000 m dopravného značenia

(red)

Foto: Zdroj: D4R7 Construction

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter