Urbanizmus a výstavba 12. august 2019

Projekt električkovej zastávky pod Manderlákom mesto pozastavilo


Projekt vybudovania novej električkovej zastávky medzi Námestím SNP a východom z Laurinskej ulice v Bratislave,

pri výškovej budove Manderlák, súčasne vedenie hlavného mesta pozastavilo.

Pre TASR to potvrdil hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Mesto pritom ešte v roku 2016 avizovalo, že táto zastávka by mala pribudnúť už v priebehu jari 2017.

Magistrát svoje rozhodnutie zdôvodňuje projektom budúceho riešenia Kamenného námestia

a aj riešenia obsluhy novovznikajúcej štvrte na Mlynských Nivách.

"Musíme najprv uzavrieť nadväzné časti (električka na Mlynské Nivy) a až následne budeme vedieť,

v ktorej polohe bude môcť byť umiestnená zastávka v tomto prestupnom uzle," vysvetlil hovorca.

Projekt zastávky pod Manderlákom bol ohlásený v roku 2014. V roku 2016 bolo vypracované zadanie štúdie pre predmetnú zastávku.

Mesto v roku 2016 avizovalo, že zastávka by mala pod Manderlákom pribudnúť už v priebehu jari 2017. Doteraz sa tak nestalo.

Do vybudovania zastávky však chcel magistrát čo najskôr zabezpečiť pre cestujúcich prestupovanie, a preto zriadil dve dočasné zastávky,

a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a vedľa súčasnej zastávky električky na Kamennom námestí.

Dočasne sa tak zabezpečil prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na novovybudovanú električkovú trať v Petržalke.

Vo februári 2018 mesto TASR informovalo, že vybudovanie zastávky závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov,

najmä krajského dopravného inšpektorátu a vydania stavebného povolenia.

Na jar 2018 avizovalo mesto realizáciu dopravného prieskumu, predloženie prepracovanej dokumentácie na dopravný inšpektorát,

získanie od neho súhlasné stanovisko a dokončenie tak dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Nová električková zastávka mala byť "viedenského typu" a mať 34 metrov ako na Floriánskom námestí. J

ej vybudovanie malo stáť zhruba 200.000 eur. Mesto tak chcelo uľahčiť cestujúcim MHD cestovanie a dať viac možností na prestup na električky.

Štandardne sa podľa samosprávy totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 metrov.

(TASR)
Archívne ilustr. foto: Br. kuriér
0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter