Odvolania voči územnému rozhodnutiu k pripravovanej stavbe druhej etapy električkovej trate v bratislavskej Petržalke (Bosákova - Janíkov dvor) okresný úrad zamietol.
Zároveň potvrdil rozhodnutie petržalského stavebného úradu z októbra 2018.
Uviedol to hovorca hlavného mesta Peter Bubla s tým, že rozhodnutie nadobudne právoplatnosť po jeho doručení účastníkom konania.
Rozhodnutie o umiestnení stavby k projektu druhej etapy električkovej trate v Petržalke nebolo právoplatné.
Hoci ho ešte na jeseň 2018 vydal hlavnému mestu petržalský stavebný úrad, voči rozhodnutiu sa odvolali traja účastníci konania.
Ich odvolanie bolo preto v štádiu posudzovania odvolacím orgánom, v tomto prípade Okresným úradom Bratislava.
Projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je momentálne v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie.
"Po jej doručení na magistrát a po kontrole budú prebiehať prerokovania s dotknutými subjektmi za účelom získania kladných stanovísk," spresnil Bubla.
Po získaní stanovísk hlavné mesto požiada o vydanie stavebného povolenia štyri stavebné úrady.
"Mesto postupuje v zmysle stanoveného harmonogramu," deklaruje hovorca bratislavskej samosprávy.
Po získaní stavebného povolenia by malo nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby
a podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok na získanie financovania prostredníctvom európskych zdrojov cez Operačný program integrovaná infraštruktúra (OPII).
Projekt musí byť preto zrealizovaný najneskôr v roku 2023.
Pred troma rokmi ešte mesto predpokladalo začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020.
Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.
Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu v Petržalke.
Električková trať bude mať celkovú dĺžku 3,8 kilometra, sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os.
Súbežne s radiálou budú vybudované cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH.
Hlavné mesto zároveň spolu s Petržalkou pracujú aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať bude viesť.
Kedy sa bude riešiť predĺženie električkovej trate zo Zlatých pieskov k stanici Vajnory, ktoré je oveľa dôležitejšie ako oprava trate v Karlovke? Ludia by mohli prestupovať z vlaku na električky smerom do ich práce. Zároveň je tam potrebné vybudovať záchytné parkovisko pre autá prichádzajúce po dialnici do Bratislavy. Parkovisko na Zlatých pieskoch nikto nevyužíva z dôvodu že je ďaleko od zastávky električiek. Naopak na stanici Vajnory parkuje veľké množstvo mimo Bratislavských áut a ľudia nastúpia do vlaku aby sa presunuli do centra. Týmto spôsobujú nemožnosť zaparkovať zákazníkom ktorí sa chcú naobedovať, alebo len občerstviť v reštaurácii ktorá je na tejto stanici. Mám velký pocit že sa tu nič poriadne nerieši !