Urbanizmus a výstavba 27. september 2018

Obchodná ulica: Street art zmenil panorámu korza na nepoznanie


Obchodná ulica, ako jedno z ikonických miest nášho hlavného mesta, už dávno získala nálepku ako gýčová či plná vizuálneho smogu. Stala sa tak tŕňom v oku nie len samotných obyvateľov, ale aj jej návštevníkov.

Značka Excelent v spolupráci s agentúrou Triad a Kreative Gang sa preto rozhodla ísť svojou cestou a jednu z najnavštevovanejších ulíc našej metropoly posunuli na novú úroveň.

Nesúrodá reklama a vizuálny smog roky necitlivo hyzdili ulicu, ktorá by mala byť výkladnou skriňou nášho hlavného mesta.

Pivná značka Excelent sa preto rozhodla veci zmeniť a oslovila uznávaných slovenských stret artistov Viktora Féhera a Sama Velebného.

Tí sa už roky venujú skrášľovaniu verejného priestoru, predstava preto bola jasná. Vymeniť nadrozmerný produktový vizuál za umenie a spraviť niečo, aby aj Obchodná mohla byť excelent.

Značka dala mladíkom voľnú ruku a tí svoje umenie pretavili do dokonalej maľby, ktorá ulicu zmenila na miesto harmonicky spolunažívajúcich susedov v rušnom mestskom prostredí.

Samotné dielo sa realizovalo počas šiestich horúcich dní. Autori sa pri jeho maľovaní poriadne zapotili, no ich tvorivá práca priniesla na dovtedy zanedbanej bočnej stene bytového domu skutočne pôsobivý výsledok.

Svojou umeleckou hodnotou potláča lacný vizuálny smog a zároveň ponúka priestor na zamyslenie.

„Skica zobrazuje motív mestského domu v rušnej situácii, ktorá je typická pre dianie na Obchodnej. Jednotliví obyvatelia a návštevníci domu pristupujú ku každodenným situáciám netradične, svojou cestou, a každý u nich je tak trochu exot,“ vysvetľujú nápad umelci Samo a Viktor.

Na stene nájdete príbehy rôznych ľudí. Spája ich však spolupatričnosť či vzájomná tolerancia a spoločne sú odkazom toho, že aj Obchodná je miestom pre všetkých.

„Cieľom tejto kampane bolo ukázať, že niektoré nepekné miesta v centre mesta dokážu vyzerať s trochou pomoci inak. Obchodná totiž nie je miestom, kde sa zatvárame do svojich bytov.

Práve naopak, je ulicou, kde sa už dávno stretávajú rôzne kultúry, spoznávame tu nových ľudí, no nemôžeme pritom zabúdať na blaho ostatných, bez ohľadu na rasu, vek či pohlavie,“ uviedla brand manažérka značky Excelent Zuzana Imrichová.

Značka odštartovala komunikáciu pomocou teasovacích Instagram Stories s #totojetomiesto a #obchodnamozebytexcelent, ktoré otvorili tému Obchodnej ulice.

„Priebeh maľovania sme zaznamenali prostredníctvom videa na Facebooku a Instagrame a inšpiratívne posolstvo tohto street-artového diela sme tak rozšírili nielen medzi návštevníkov Obchodnej ulice, ale aj širokej verejnosti,“ dodala Frederika Kovalčíkova, brand&friend manager Triadu.

(red)

Foto:Excelent

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter