Urbanizmus a výstavba 27. marec 2019

Na trasovanie električky si musíme urobiť vlastný názor, tvrdí mesto


Na trasovanie električkovej trate si potrebuje hlavné mesto urobiť vlastný názor, nezávisle od návrhov developera.

Je však v záujme samosprávy, aby električka obslúžila najväčšie uzly v zóne Chalupkova a Pribinova.

Pre TASR to uviedol bratislavský magistrát. Reagoval tak na developera J&T Real Estate.

Ten v stredu informoval, že v rámci plánovaného centrálneho električkového okruhu Bratislavy,

ktorý má viesť po trase Šafárikovo námestie, Pribinova či Košická, aktuálne pracuje na projekte pre územné rozhodnutie.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo zdôrazňuje, že je potrebné pripraviť funkčné dopravné riešenie celého "prudko sa rozvíjajúceho územia", kde električka bude nosným prvkom.

"Riešenie dopravy, najmä vybudovanie električkových tratí v zónach Chalupkova a Pribinova je vysokou prioritou mesta.

Vytvárame pracovnú skupinu, budeme jej členom. Skupina musí tieto dopravné riešenia so všetkými, ktorí v tejto zóne stavajú, respektíve budú stavať, koordinovať," povedal pre TASR hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Projekt nového centrálneho električkového okruhu Bratislavy za zhruba 30 miliónov eur, ktorý by viedol po trase Šafárikovo námestie,

Pribinova, Košická s napojením na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto, posúva developer J&T Real Estate postupne vpred.

Aktuálne pracuje na projekte pre územné rozhodnutie. S novou električkovou traťou ráta aj jeho pripravovaný projekt Eurovea II.

Investor však priznáva, že konečné slovo bude mať hlavné mesto.

Výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán uviedol, že ich spoločnosť len iniciuje trať a nie je v pozícii definitívneho rozhodcu.

"Spravili sme všetko pre to, aby sme si overili, že táto trasa je zmysluplná, prevádzkyschopná a z 95 a viac percent segregovaná.

To je pre električkovú trať asi najdôležitejšie, čo v meste treba. Sme v štádiu, že pracujeme na projekte pre územné rozhodnutie," priblížil.

Ako podotkol, vytvorili záväzky rádovo v miliónoch eur, ktoré idú na prípravu procesu, aby sa električka dala začať stavať.

Investor tvrdí, že rokuje s bratislavským magistrátom a dotknutými inštitúciami v tejto veci.

"Po stretnutiach na rôznych úrovniach by tá podpora z mestských orgánov mohla prísť," skonštatoval Pelikán.

(TASR)
Viz: JTRE
0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter