Urbanizmus a výstavba 17. máj 2017

Magistrát s výstavbou parkoviska pod Červeným mostom súhlasí, malo by stáť do konca roka


Bratislavský magistrát súhlasí s výstavbou parkoviska pod Červeným mostom na Železnej studienke.

Návrh na jeho vybudovanie nedávno zaslali hlavnému mestu mestskí poslanci Branislav Kaliský, Juraj Káčer a Pavol Bulla.

Ako uviedol pre Bratislavský kuriér magistrát hlavného mesta, „s vybudovaním parkoviska pre cca 120 motorových vozidiel pod Červeným mostom hlavné mesto súhlasí.

Realizáciu projektu zabezpečuje mestská organizácia Mestské lesy. Vybudovanie parkoviska Mestské lesy odhadujú do konca roku 2017“.

Ako sme informovali pred pár dňami, celý projekt by mal stáť do 200 000 eur a hradený by mal byť zrejme z mestského rozpočtu.

Poslanec Kaliský spresnil, že z pohľadu realizácie pôjde o veľmi jednoduché riešenie, bez veľkého zásahu do životného prostredia.

Vjazd na nové parkovacie miesta by mal byť zabezpečený zo súčasného parkoviska v blízkosti Červeného mosta. Železnice SR prostredníctvom sociálnej siete už informovali, že privítali túto iniciatívu a súhlasili s prenájmom nevyužitej plochy pod Červeným mostom.

„Umožní sa tým vytvorenie 120 nových parkovacích miest na Železnej studničke, a to bez vyrúbania čo len jediného stromu,“ skonštatovali.

Pred rokmi vznikol pre túto lokalitu zámer vybudovania najviac trojpodlažného parkovacieho domu aspoň pre 300 áut na mieste dnešného parkoviska za Červeným mostom.

Garáž sa mala prenajať súkromníkovi na 25 rokov za 1 euro ročne. Zámer ale nezískal podporu odbornej, ani laickej verejnosti a prevážil názor, že podobná stavba do lesa nepatrí.

Dnes zatiaľ môžu motoristi parkovať na parkoviskách v okolí Červeného mosta, ktoré majú kapacitu cca 150 miest, čo nepostačuje už ani počas týždňa a mnohí vodič parkujú kde sa dá, čo „oceňuje“ mestská polícia nasadzovaním tzv. papúč. Určitou pomocou bude pridanie ďalších 120 parkovacích miest, čím sa zvýši kapacita na cca 270 miest.

Ďalšou možnosťou počas víkendov je čiastočné parkovanie v areáli bývalej Vojenskej nemocnice, alebo na druhej strane, pri administratívnom komplexne na Dúbravskej ceste.

Hlavné mesto odporúča návštevníkom, aby prichádzali na Železnú studienku predovšetkým mestskou hromadnou dopravou, pričom dopravný podnik obsluhuje oblasť Lesoparku od Patrónky po Železnú studienku linkou č. 43.

Množstvo návštevníkov ale nepotrebuje túto linku, ale práve linky, ktoré ich privezú na Patrónku, resp. k bývalej Vojenskej nemocnici, odkiaľ je to na Partizánsku lúku, kde smeruje mnoho rodín s deťmi, už len kúsok.

Práve v tomto smere by mala byť MHD flexibilnejšia najmä počas víkendov a voľných dní a mohla by zriadiť kyvadlový vláčik na trase Patrónka – Rotunda, alebo len po Partizánsku lúku.

Ďalšou dobrou možnosťou na odstavenie auta je parkovisko pri OD Tesco Lamač, kde je celková kapacita asi 1000 parkovacích miest.

Od obchodného domu je vybudovaný a z obidvoch strán označený chodník dlhý asi 600m, ktorým sa návštevníci Lesoparku dostanú na Partizánsku lúku a aj späť.

(Text a foto:rl)

1 komentár
ODPOVEDAŤ peter krištofek | 20. 5. 2017, 19:34

Výstavba parkoviska pod mostom je zlé,zlé,zlé riešenie pre prírodu a aj lenivých privandrovaných do hl.mesta Bratislava.Riešenie vyhovujúce je len MHD a nie parkovisko.Po predkoch viac ako 100 rokov obyvateľ Patrónky.Moji predkovia sa pod dnešným mostom narodili.Prajem hodne úspechov v ničení lesoparku Nesrovnalom.

Pridajte komentár

Najčítanejšie


Urbanizmus a výstavba 13. október 2017 – 752×

Skanska SK predstavila nový polyfunkčný súbor v Ružinove

Anketa

Župné voľby - pôjdete voliť v sobotu 4. novembra ?

94%
2%
4%


Na začiatok stránky hore
Newsletter