Začiatkom leta 2016 informovali médiá o tom, že výstavba protihlukovej steny na diaľnici D2 pri Lamači a Dúbravke sa opäť odkladá. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vtedy odhadla ako možný začiatok výstavby druhý polrok 2017.
Dnes sme tiež na začiatku leta, ale je rok 2018 a NDS Bratislavský kuriér informovala, že intenzívne zabezpečuje prípravu protihlukových opatrení na diaľnici D2 v mestskej časti Lamač a Dúbravka.
Protihluková stena má aj odporcov...
NDS uvádza, že vzhľadom na pripomienky účastníkov konania, ktorí sú proti výstavbe protihlukovej steny a činností, ktoré sú s výstavbou spojené, bolo 16. apríla 2017 vydané rozhodnutie Ministerstva životného prostredia.
Rozhodnutie stanovuje, že výstavbu je potrebné posudzovať podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA).
„Až po ukončení vyššie uvedeného procesu posudzovania, je možné požiadať o vydanie ďalších povolení, t.j. vydanie územného rozhodnutia a stavebného povolenia.
Procesné lehoty stanovené príslušnými zákonmi NDS nevie ovplyvniť. Teda až po ukončení procesu EIA je možné zahájiť projektové práce, uviedla pre Br. Kuriér Národná diaľničná spoločnosť.
Kontaktovali sme aj ministerstvo životného prostredia (14. júna),aby nás informovalo v akom štádiu je posudzovanie podľa EIA. Odpovedalo obratom:
"Výstavba protihlukových stien na diaľnici D2 sa bude posudzovať podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie – zákon EIA. Navrhovateľ Národná diaľničná spoločnosť musí vypracovať a ministerstvu predložil Správu o hodnotení – ťažiskový dokument, ktorý prejde procesom posúdenia. Správa o hodnotení nebola na ministerstvo k dnešnému dňu doručená.
Navrhovanú činnosť ministerstvo dôsledne posúdi podľa zákona a priestor vyjadriť svoje pripomienky dostane v rámci procesu posúdenia aj verejnosť. Výsledkom celého procesu EIA bude vydanie záverečného stanoviska, ktoré však v žiadnom prípade nenahrádza stavebné povolenie.
Všetky informácie sú zverejnené na enviroportáli: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d2-protihlukova-stena-lamac. Toľko envirorezort.
Myslíme si, že vzhľadom na to, že intenzita premávky na diaľnici D2 sa zvyšuje, pribúdajú aj kamióny, je potrebné, aby bolo obyvateľom Lamača a Dúbravky uľavené od hluku z diaľnice čo najrýchlejšie.
Ako nás NDS ďalej informovala, protihluková stena bude umiestnená pozdĺž diaľnice D2. Začína sa v úseku od km 55,071 pri križovaní s komunikáciou II/505 a končí v km 57,827 pred vjazdom na ČS PHM OMV.
Realizáciou protihlukových opatrení sa jednotlivé väzby na okolitú zástavbu a napojenie na existujúci komunikačný systém nezmení. V danom úseku diaľnice D2 ostávajú zachované všetky križovania s cestnou i železničnou sieťou.
Dĺžka trasy je 2 756,00 m. Projektová dokumentácia rieši osadenie protihlukových stien po oboch stranách diaľnice ako aj v strednom deliacom páse.
„V priebehu marca 2016 bola prevzatá projektová dokumentácia. Následne v apríli 2016 bola dokumentácia stavebného zámeru odstúpená na MDV SR za účelom výkonu štátnej expertízy.
Na predmetný úsek diaľnice D2 bolo spracované -Oznámenie o zmene navrhovanej činnosti- v zmysle prílohy 8a zákona č. 24/2006 v znení neskorších predpisov, ktoré bolo obratom odstúpené na MŽP SR v júni 2016,“ uviedla NDS.
Informácie z roku 2016:
Výstavba protihlukovej steny na diaľnici D2 pri Lamači sa opäť odkladá. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) odhaduje ako možný začiatok výstavby druhý polrok 2017.
NDS predpokladala, že s výstavbou by sa mohlo začať už na jar tohto roku. Na začiatku júla 2015 to na rokovaní miestneho zastupiteľstva mestskej časti Bratislava-Lamač uviedli zástupcovia NDS.
Podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej má súčasnosti NDS k dispozícii projektovú dokumentáciu potrebnú na vydanie územného rozhodnutia a stavebného povolenia.
„Aktuálne sa zabezpečujú všetky nevyhnutné stanoviská a procesy v zmysle platnej legislatívy. Za predpokladu zabezpečenia všetkých investičných procesov a finančného krytia sa termín začiatku výstavby predpokladá v druhom polroku 2017,“ uviedla Michalová.
Trvanie výstavby odhadli približne na jeden rok. Mobilná protihluková stena by mala stáť na okrajoch diaľnice i v stredovom páse na približne trojkilometrovom úseku od križovatky Diamant až po čerpaciu stanicu pred tunelom Sitina.
Vybudovania protihlukovej steny na diaľnici pri Lamači sa samospráva i obyvatelia mestskej časti dožadujú už viac ako desať rokov.
(rl, tasr)
Ilustr. Foto: Archív BK
Len pre info na http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d2-protihlukova-stena-lamac uz bola zverejnena sprava o hodnoteni.
Občas som zašiel do parku Andreja Bagára na kraji Dúbravky. Už tam nechodím. Ten hluk z diaľnice je z roka na rok väčší. Odborníci hovoria, že na hluk sa nedá zvyknúť. Tí čo tvrdia, že sa dá - tak si nezvykli iba ohluchli.