Spoločnosť D4R7 Construction robí všetky potrebné opatrenia, aby primerane reagovala na hrozby šírenia koronavírusu s cieľom chrániť zdravie svojich zamestnancov a dodávateľov. Informovala o tom v tlačovej správe.
Spoločnosť dôsledne dodržiava všetky odporúčania a pokyny štátnych orgánov.
Práce na najväčšom infraštruktúrnom projekte na Slovensku - D4R7 - pokračujú. Situácia súvisiaca s koronavírusom však ovplyvnila tempo prác, najmä z dôvodu logistických výziev.
Ako spoločnosť ďalej oznámila, generálneho riaditeľa Juan José Bregela na čele D4R7 Construction nahradí Michael Heerdt.
Úsek v dĺžke 29,7 km je technicky pripravený na používanie, časť projektu v dĺžke 29,7 km je dokončená a technicky pripravená na odovzdanie do používania verejnosti.
Je však potrebné dokončiť administratívne procesy. Táto časť pozostáva z 25,2 kilometrov rýchlostnej cesty R7 a 4,5 km diaľnice D4, vrátane 22 mostov a križovatiek v Rovinke, Dunajskej Lužnej a Šamoríne.
Najdôležitejšou časťou administratívneho postupu odovzdania sú ústne pojednávania vo veci kolaudačného konania na Špeciálnom stavebnom úrade.
Pôvodne boli naplánované na polovicu marca, no kvôli situácii s koronavírusom sú odložené na polovicu apríla. Spoločnosť D4R7 Construction bude úzko koordinovať všetky ďalšie kroky s ministerstvom dopravy, Špeciálnym stavebným úradom a Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS).
Práce pokračujú, ale pomalším tempom
Práce na stavbe D4R7 pokračujú s primeranými obmedzeniami z dôvodu bezpečnostných opatrení a tiež logistických dôvodov.
Bezpečnosť zamestnancov zostáva v nasledujúcich dňoch a týždňoch najvyššou prioritou D4R7 Construction. Spoločnosť zároveň zvláda logistické výzvy spôsobené obmedzeniami v dôsledku šírenia koronavírusu. Situácia má dopad na dodávky materiálu, ktoré sú v súčasnosti pomalšie.
Juan José Bregel odchádza koncom tohto mesiaca z pozície generálneho riaditeľa aj vedenia spoločnosti.
Najväčší európsky PPP projekt v oblasti dopravy viedol štyri roky.
Bregel odchádza na miesto projektového riaditeľa ďalšieho podobne veľkého PPP projektu firmy Ferrovial, ktorým je výstavba tunela Silvertown vo Veľkej Británii. Na jeho úspešnú prácu v D4R7 nadviaže aj nástupca Michael Heerdt, ktorý doteraz pôsobil ako zástupca generálneho riaditeľa.
“Teším sa na to, že si v novej funkcii zachovám svoju angažovanosť v D4R7. Spolu s našimi zamestnancami, partnermi a orgánmi verejnej správy urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme pokročili v realizácii projektu,” vyhlásil Heerdt.
D4R7 Construction neustále vyhodnocuje situáciu, koordinuje postup so štátnymi orgánmi a bude informovať verejnosť o všetkých dôležitých aktualitách.
(red)
Foto:D4R7 Constrution