Vône a chute 7. február 2020

Vône a chute: Pivovarníci chcú v podnikoch dokonalé pivo


Prvé podniky sa zaradili medzi elitu a získali Hviezdu sládkov. Plzenský Prazdroj Slovensko, ako líder v budovaní pivnej kultúry, prišiel s unikátnou certifikáciou podnikov a reštaurácií, ktoré sa dokážu najlepšie postarať o pivo a správne ho načapovať.

Informuje o tom Plzenský Prazdroj Slovensko.  

O certifikát Hviezda sládkov sa pokúšali stovky zariadení, náročným kritériám však vyhovelo len 45 prevádzok na Slovensku. Stará pivárska pravda vraví, že sládok pivo varí a výčapník ho robí. Slováci už dnes v podnikoch očakávajú viac – nechcú už iba dokonalé jedlo, čoraz častejšie hľadajú aj bezchybný pivný zážitok.

Tieto požiadavky im zabezpečí Hviezda sládkov, nový spôsob certifikácie podnikov a reštaurácií. Na splnenie náročných kritérií musí starostlivosť o pivo a jeho čapovanie dosiahnuť najvyššiu možnú úroveň vo všetkých smeroch. Ide o ocenenie práce tých najlepších, ktoré je zároveň garanciou pre zákazníkov.  

Certifikát platí len jeden rok a je komplexným hodnotením podnikov, ktoré sa zameriava na každý detail, ktorý sprevádza pivo k hosťovi. V tomto roku sa ním na Slovensku môže pýšiť len 45 podnikov a reštaurácií. Tie, ktoré ho získali, prešli úspešne v minulom roku dvoma kolami certifikácie.

V prvom sa sledovali technické parametre, ako správne skladovanie piva, kvalita sanitácie pivných ciest, čistota a podobne. Pre podniky bolo však zaťažkávacou skúškou druhé kolo. Niekoľko odborných degustátorov totiž tajnými kontrolami preverovalo kvalitu čapovania, výslednú chuť a vzhľad piva.

„Pri hodnotení podnikov sme nič nenechali na náhodu, naši experti starostlivo preverovali 30 parametrov. Certifikát Hviezda sládkov je jedinou relevantnou certifikáciou kvality čapovaného piva na trhu. Vytvorili sme jedinečnú značku, ktorá bude navigovať zákazníkov do podnikov, kde nájdu špičkovo ošetrené a načapované pivo s garanciou pivovaru,“ vysvetľuje Ján Píry, obchodný sládok Plzenského Prazdroja Slovensko.

Hviezda sládkov je zároveň aj ocenením pre výčapníkov, ktorí dávajú pivu tú najlepšiu starostlivosť. „Vieme, že uvariť dobré pivo dnes už nestačí. Vzťah sládka a výčapníka musí byť v súhre, pričom jeden podporuje druhého a ich spoločným cieľom je dokonalý pivný zážitok.

Preto investujeme aj do rozvoja ich zručností viacerými programami, napríklad školením prevádzok, školou čapovania či odporúčaniami ohľadom sanitácie. Rovnako dbáme aj na vylepšenie vzhľadu samotnej prevádzky a zabezpečenie technických inovácií v podnikoch.

Pivo je kultúrny nápoj, chceme, aby ho ľudia pili v tej najlepšej kvalite a vychutnali si skutočne dokonalý pivný zážitok,“ hodnotí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre predajný kanál reštaurácií a pohostinstiev. Certifikované podniky a reštaurácie s podrobnou mapou a navigáciou sú k dispozícii na stránke hviezdasladkov.sk. Každý ocenený podnik získal tiež plaketu, ktorú si môže umiestniť vo svojom interiéri.

(red)

Foto: PPSlovensko

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter