Vône a chute 28. september 2017

Recept na úspešnú kaviareň existuje, avšak vymyslieť si ho musíte sami - inšpirujte sa "príšerkami"


Mať dnes kaviareň či cukráreň v Bratislave nie je ničím zvláštnym. Sú ich stovky – malé, veľké, ľudové i noblesné, tematické, aj také pre každého... Aj názvy majú bežné, ale aj výnimočné až záhadné.  V každej z nich si jej majiteľ alebo prevádzkovateľ plní svoj sen a dúfa, že okrem pokrytia nákladov aj zarobí a biznis posunie o level vyššie.

Niekomu sa to darí, inému horšie. Bratislavský zákazník je extrémne náročný. Očakávania obrovské, najlepšie všetko za pár centov alebo zadarmo a tolerancia k omylom nulová. Zhodnú sa všetci poctiví, ktorým sa to stalo denným chlebíčkom - nie je to ľahké živobytie. A zároveň, ak to nerobíš úprimne a s láskou, môžeš to onedlho zavrieť.

Správny a rovnaký recept na všetky podniky neexistuje, ale čo môže byť cennejšie ako lojálny a pravidelne sa vracajúci zákazník?  Ako ho získať a čo sa za tým všetko skrýva? Možno viac ako si na prvý pohľad viete predstaviť.  Recept na úspešnú kaviareň teda existuje, vymyslieť si ho však musíte sami. 

Nazreli sme preto do kuchyne jedného podniku, ktorý môže byť inšpiráciou aj pre ostatných, veď posúďte sami... Porozprávali sme sa s majiteľom kaviarne Monsters cafe and bar Petrom Andráššym a jeho eventovou manažérkou Claudiou Sopkovou.

Čo stálo za rozhodnutím otvoriť Monsterscafe? A prečo vôbec ten názov?
Peter: Dôvod bol úplne prozaický - keďže som si v novostavbe, kde sa nachádza aj kaviareň, kupoval byt, informoval som sa aj na nebytové priestory a ich účel. Som starý Petržalčan, preto miesto, kde by trávili čas deti s dospelými a dospelí s deťmi, mi tu chýbalo. To bol hlavný dôvod, že som sa nápad o vytvorení podniku, kde sa budem aj ja so svojimi priateľmi stretávať, rozhodol zrealizovať. Sám som bol už unavený z miest, kde deti len “odložíte“. Cítil som, že rodičia by mali tráviť čas s deťmi a najmä - aby si vzájomne nevadili. Všetko to nakoniec vyústilo do toho, že vzniklo miesto - kaviareň s detským kútikom, ku ktorému sme neskôr pribudovali aj druhý.

A čo sa názvu týka, myslím, že s určitou dávkou recesie charakterizuje, ako našich malých, tak pri určitých príležitostiach aj veľkých návštevníkov. Spolu s tímom architektov sme názov „príšerky“ považovali za dostatočne zábavný a zaujímavý a zároveň obsahujúci detské, ako aj dospelácke parametre. Dôležité pre nás bolo, aby sa tu cítila dobre tak jedna, ako aj druhá skupinka.

Môže mať niečo s názvom Monsters vôbec dušu?
Claudia: S určitou dávkou nadsádzky  môžeme povedať, že všetko okolo nás má svoju dušu, keďže všetko je energia - či už hmotná alebo nehmotná. Vnímavejší ľudia sú schopní  atmosféru alebo isté vyžarovanie miesta a aj človeka vycítiť. Pre nás v kaviarni je radosťou si všímať ako sa v týchto priestoroch cítia naši zákazníci. Okrem skvelej kávy či koláčov u nás oceňujú aj možnosť zúčastniť sa množstva podnetných akcií či prednášok, ktoré si tu vzhľadom na členitý priestor kaviarne, môžeme dovoliť organizovať. Na vytváraní pohodovej, príjemnej atmosféry sa tu podieľame tak my - zamestnanci, ako aj naši klienti. Tým vytvárame akoby kolektívnu dušu, ku ktorej všetci - tým, akí sme, prispievame.

Čím sa líšite od ostatných kaviarní, na čo ste hrdí?
Peter: Monsters cafe je miesto, ktoré vás nikdy neprestane prekvapovať. My, čo sa na chode kaviarne podieľame, sa snažíme neustále napredovať - či už zaujímavými akciami v našom „mesačnom“ programe, ako aj v ponuke nových produktov. Jednoducho, usilujeme sa nezaspať na vavrínoch.

Claudia: Naša vízia je jednoznačná - tvoriť a spoluvytvárať miesto, kde sa ľudia kedykoľvek radi vrátia a budú u nás s radosťou tráviť čas nielen pri káve či miešaných drinkoch na terase, ale napr. aj na spomínaných eventoch, workshopoch, či iných spoločenských akciách. Inými slovami – obsah je dôležitý, ale „skladáme“ ho s rešpektom k samotnému priestoru, ako aj k záujmom návštevníka.

Navyše, od ostatných detských kaviarní sa líšime aj tým, že časť kaviarne je v jednom čase využívaná deťmi a rodinami a v inom čase sa mení na priestor pre podnikateľov či firmy, v ktorom je možné usporiadať rôzne eventy, prednášky, teambuldingy či workshopy.

Čím teda tento priestor žije?
Claudia: Pravdou je, že rôznorodý priestor kaviarne si akcie rôzneho typu priťahuje sám. Samozrejme, aj my vnímame podnety a záujmy našich zákazníkov a spoluvytvárame ich.

Veľmi populárne sú podujatia komornejšieho typu, najmä tie, kde návštevník pracuje sám so sebou, či v rámci malej skupiny, iné sú zase viac spoločenskejšie - mali sme tu dokonca „zoznamku“, kde sa hrali rôzne hry a súťaže, riešili sa partnersky zamerané kvízy a hádanky - vtedy naša miestnosť so závesom padla vhod.

Okrem rôznych firemných a raňajkových posedení, firemných večierkov, detských denných táborov sa u nás už krstili knihy, rodili nové „brandy“, či organizovali rozlúčky so slobodou alebo tzv. „babyshowers“. Obľúbený je však u nás formát stand up comedy s Michaelom Szatmarym a jeho hosťami, ale aj večerné či dokonca doobedné cvičenia jogy.

Peter: Dá sa asi povedať, že u nás by si asi vedel nájsť to svoje každý. A keby aj nie, skvelá káva a veľký výber dezertov, či zdravých pochutín to istí. V kaviarni to naozaj žije, je to priestor tak pre mamičky s deťmi, ako aj pre pracovné stretnutia či mladých freelancerov. Toto miesto ich spája a je tu pre všetkých. Obzvlášť je to cítiť v lete, keď sa otvorí obrovská terasa s výhľadom na zeleň. Pre nás je dôležité, aby sa u nás všetci zákazníci cítili dobre. Sme radi, ak nám zákazníci povedia, čo sa im u nás páči, čo by zlepšili alebo aj čo im prekáža. Aj vďaka tomu vytvárame spoločne v Monsterscafe bohatý program nielen pre Petržalčanov, ale čo nás teší, už o nás vedia aj v širokom okolí.

(bak, foto Monsters Cafe)

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter