Pred mnohými desaťročiami boli vedúci čerpacích staníc pohonných hmôt informovaní o povinnosti zvýšiť cenu za liter o niekoľko desiatok halierov. Úradníci cenového úradu pri výpočte výšky zdraženia urobili chybu. Zdraženie malo byť nižšie.
Úsmevné bolo to, že cenový úrad odmietol vykonanie nápravy, teda korekciu ceny smerom nadol s odôvodnením, že realizácia takéhoto ich „opravného“ pokynu je administratívne a finančne náročná. Cena pre motoristov zostala vyššia ako pôvodne mala byť.
V uliciach miest boli respondenti oslovení otázkou, čo si o takomto kroku cenového úradu myslia. Najoriginálnejšia odpoveď bola: „Mně je to jedno, mně se to netýka, ponevač ja pořád tankuji za pětset.
Bolo dobrým zvykom, že technické služby čistili mestské komunikácie vodou z cisterien. Nie vždy a oprávnene, boli občania s čistotou ciest spokojní.
Vzápätí vystúpil na televíznej obrazovke riaditeľ technických služieb, ktorý ohúril občanov najazdenými kilometrami a množstvom hektolitrov vody, ktorá bola vyliata na cesty.
Na prelome rokov 2012/2013 sa pre sneh na nádvoriach nemôže na Bratislavský hrad dostať početná skupina zahraničných turistov. Na tento stav poukáže televízia a odpoveď zodpovedného zamestnanca kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky bola približne takáto:
„Bratislavský hrad udržujeme podľa harmonogramu“. Niekoľko mesiacov predtým odpovedá na podnety nespokojných Bratislavčanov s čistotou centra mesta hovorca magistrátu veľmi podobne: „Centrum mesta sme pozametali už štyrikrát“.
Pred niekoľkými dňami zomrel v košickej nemocnici občan, z dôvodu pošmyknutia na zľadovateľom a neupravenom chodníku. Hovorca magistrátu informoval o tom, že miesto úrazu bolo deň pred nešťastím posypané päťkrát a nasledujúci dvakrát.
Dodávateľ služieb informoval o použití 580 ton posypového materiálu mechanizmami, ktoré najazdili 4 400 km.
Približne v rovnakom čase je v Bratislave ošetrených takmer 100 ľudí s úrazmi z dôvodu pošmyknutia na zľadovateľom chodníku alebo ceste.
A opäť “kľúčová informácia” adresovaná občanom hovoriaca o náročnej činnosti Technických služieb Starého Mesta, ktoré majú pod palcom zakmer 180 000 m2 chodníkov a 409 000 m2 ciest.
Pozorný čitateľ si všimne, že prvé tri „príbehy“ sa odohrali pred desiatkami rokov ešte za minulého režimu a zostávajúce takmer v prítomnosti. Pozorný čitateľ si však aj všimne, že medzi príbehmi niet podstatného obsahového rozdielu.
Nechuť, nekompetentnosť, demagógia, alibizmus, arogantnosť, pohodlnosť a nezáujem bez ohľadu na to, v ktorom období vznikli.
Výstrel z Auróry, oranžové šály či zamaty a ich revolúcie zmenili nanajvýš politickú organizáciu a ekonomické pomery v krajine. Nezmenili to hlavné a síce myslenie ľudí. Ich vzťah k práci, obecnému, resp. mestskému majetku.
Nezmenili myslenie zodpovedných riadiacich pracovníkov plné šablónovitosti, kŕčovitosti, neochoty, nelogických a neúčinných „harmonogramov“.
Vavro
Ilustr. Foto. BK
Redakcia uverejňuje názory čitateľov na základe slobodného šírenia informácií. Názory čitateľov sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Bratislavského kuriéra a vydavateľa.