Sto rokov za opicami - alebo byť "in"?
Predstavte si Račiansku ulicu - ešte nedávno najmodernejšiu ulicu Februárového víťazstva - namiesto električkovej trate ďalšie jazdné pruhy, krajné pruhy sú BUS, zastávky sú v zálivoch.
Ranná špička: v stredných pruhoch je zápcha. V BUS pruhoch fičia najmodernejšie elektrobusy plné ľudí, linky expresné i normálne.
Pre zaujímavosť citujem:
https://archiv.ihned.cz/c1-65858280-autobusy-na-baterky:
„Konvenční pohony aut ovzduší především velkých měst nesvědčí. Mnohé metropole nejen ve světě, ale i v Česku proto sázejí na alternativní dopravu. Jednou z cest je elektromobilita.
V Londýně, Barceloně, ale třeba i v Hradci Králové se testují ekologicky šetrné elektrobusy s tichým provozem a rychlým dobíjením.
Stavět dnes další tramvajové nebo trolejbusové linky je totiž celkem složité a finančně nákladné.
Elektrobusy jsou naproti tomu flexibilní a snadno se přizpůsobí trase nebo jízdním pruhům.“
Ivan K. Bošňák
Článok o elektrobusoch v Bratislave sme priniesli tu.
Ilustr. foto: hmb
Elektrobus je neekologický dopravný prostriedok. Že prečo? No lebo okrem svojej vlastnej hmotnosti a hmotnosti pasažierov musí so sebou voziť aj ťažké akumulátory. Ich výroba a následne aj likvidácia, resp. recyklácia, je ďaľšou enviromentálnou záťažou. Mimochodom, v Londýne sa pracuje na projekte prinavrátenia električiek do centra.
Je to pekná blbost chodte se pozrieť do Londýna a budete vidieť ,aké to má výhody ulice sú preplnené autobusmi / a to doubledecker/doprava kolabuje takže hurá do toho nech žije autobusová lobby budú v Bratislave ulice plné tridsať metro dlhých autobusov poschodové sa nedajú použiť. V Bratislave vládne miesto zdravého rozumu autobusovo trolejbusová lobby. Choďte sa pozrieť do Brna a Prahy ako perfektne funguje MHD v týchto mestách a aký majú dokonale vybudovanú infraštruktúru a informačné kanály .Bol som aj v Londýne a polemizujú o opätovnom zavedení električiek a v paríži to už aj uskutočnujú len hlupák a zadubenec môže tvrdiť to čo sa píše v tomto článku