"Investor" J&T predstavil poslancom Mestského zastupiteľstva BA projekt "SPOJENÁ BRATISLAVA" (https://www.google.sk/search?q=spojena+bratislava&tbm=isch), v ktorom plánuje "darovať mestu" električkovú trať za údajne 60 000 000 € (nákupy vozidiel a ďalšie vyvolané investície pritom necháva na daňových poplatníkov).
Okrem toho, že električkovú trať plánuje viesť pomedzi novú budovu SND a Euroveu - súčasnou pešou zónou -, plánuje električku na križovatke Pribinova / Dostojevského rad / Šafárikovo nám. zatočiť na Starý most, a to POPRED(?) UMELECKÚ BESEDU!
(Pozn.: Poza ňu vraj trať "ťahať" nemôžu pre údajnú nemožnosť umiestenia výhybiek v zákrutách a kopcoch, t. j. pre nedostupnosť potrebnej roviny.)
Avšak každému, kto priestorové pomery pri UMELKE pozná, musí byť nad slnko jasné, že do tohto priestoru sa nemôže - bez zrušenia min. 2 jazdných pruhov (na čo si určite nikto politicky, po ich nákladnom a
pompéznom budovaní, netrúfne) - zmestiť ani 1 električka, tobôž 2 a tobôž "zatočené" v zákrute (pri dodržaní predpísaných odstupov koľajovej trate a trakčného vedenia - trolejí - od stavby/budovy)!
V samotných plánoch, prezentovaných poslancom J&T Umelku vyobrazenú mal (oklieštenú, posunutú) - to je však, samozrejme, nezmyselný podvod.
Doplnenie: Teoreticky by, samozrejme, bolo možné viesť koľajovú trať úrovňovou križovatkou cez vozovku, avšak J&T majú túto v projektovej dokumentácii investičného zámeru zakreslenú POMEDZI Umelku a cestu (
Dostojevského rad) - a presne v tomto momente vzniká predmetné podozrenie.
J&T sa pritom s týmto projektom u vlády Roberta Fica uchádza o štatút "VÝZNAMNÁ INVESTÍCIA" https://www.google.sk/search?q=spojena+bratislava+vyznamna+investicia (https://www.google.sk/search?q=vyznamna+investicia), takže s pomocou vlády Roberta Fica môže obísť všetky štandardné postupy a ochranné mechanizmy.
Ilustrácia priestorových pomerov:
https://goo.gl/maps/HuYFBF4VhQ92
http://www.freemap.sk/#p=48.14121|17.11966|16|T
http://svu.sk/wp-content/uploads/2017/01/budova1.jpg
http://street360.net/#48.14119;17.11729;157.36;-4.5;0.02;4;1;h;0
http://street360.net/download/#48.14119;17.11729;116.9;157.36;-4.5
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/kataster/?bm=worldImagery&z=18&c=17.11754,48.14112#
UMELKA
http://svu.sk/sk/galeria/o-galerii/
https://sk.wikipedia.org/wiki/Umeleck%C3%A1_beseda_slovensk%C3%A1_(budova)
http://www.register.ustarch.sav.sk/index.php/sk/objekty/81-umeleck%C3%A1-beseda-slovensk%C3%A1.html
čitateľ R.Cankov
Foto: Archív BK
Jedna električka stojí cca 2,5 mil. za 600 mil ich máš 240.. halloooo... Trať pôjde cca 2 m od budovy umelky. Tej sa nikto ani nedotkne.. zadom to naozaj nejde..
nakupy vozidiel??? Pan Cankov, nie, investor bude este kupovat uniformy pre vodicky elektriciek a zabezpecovat lestenie zvoncekov elektriciek. Taka je pravda! Nechcete vy sam financovat metro? Aj na to by sa nasli hejteri, garantujem vam.
Tak len aby bolo jasné, za 60 míľ, ktoré sú investori "ochotní" riešiť vlastnú dopravu s rozvojových lokalít sa dajú kúpiť 2 elektricky. Čiže v preklade, sú ochotní zaplatiť 60mil, zatiaľčo mesto na prevádzkovanie týchto nových tratí by muselo investovať 600 mil. To nie je bagatel a nie je to ani adekvátna časť celkovej investície.
600 mil na nákup nových električiek
Nikto netvrdi, ze je to jednoduche. Mesto dlhe roky nemyslelo na expanziu a vystavbu, nic nerobilo s dopravou a toto je dosledok. Je zbytocne strielat na klaviristu, ak je klavir rozladeny.