MHD 13. júl 2017

Sťažnosti na vozidlá liniek MHD 37 a 21 pribúdajú


Sťažnosti na zlé podmienky prepravy cestujúcich najmä na autobusových linkách číslo 37 do Záhorskej Bystrice a číslo 21 do Devínskej Novej Vsi pribúdajú. Týkajú sa najmä nízkej kapacity vozidiel ich zastaranosti a absencie klimatizácie počas horúčav.

 Generálny riaditeľ DPB a.s. Milan Urban tvrdí, že dopravca bude môcť niečo v tomto smere urobiť, keď budú dodané nové vozidlá. „Tie prvé z novej dodávky by mali začať jazdiť v septembri. Verím, že do konca tohto roka budeme mať k dispozícii 60 autobusov, čo sa odzrkadlí aj v kvalite niektorých liniek,“ uviedol M. Urban. O ich nasadení na konkrétne linky ale nechcel hovoriť. „My máme spracovaný taký deployment - teda keď sme sa rozhodovali, čo treba kúpiť, tak sme mali na mysli úplne konkrétne linky. Ja by som teraz nerád dával jednu, alebo druhú linku do popredia. Keď prídu nové autobusy, pôjdu ihneď do výpravy a staré budú sťahované“, dodal šéf DPB.

 Linka 37

 Chcela by som sa podeliť o svoju skúsenosť s cestovaním linkou č. 37 počas letných horúčav.

Na začiatku by som chcela spomenúť jedinečnosť tejto linky. Je jedinou linkou MHD, ktorá obsluhuje MČ Záhorská Bystrica, slúži však nielen obyvateľom tejto MČ ale aj mnohým milovníkom prírody, cykloturistom, výletníkom, ktorí pravidelne navštevujú MČ kvôli významným turistickým chodníčkom na také významné miesta ako je napr. Kačín, Železná studnička, hrad Pajštún, pútnické miesto Marianka... Je to taktiež jediná linka MHD, ktorá obsluhuje tak významný bod akým je Bratislavské krematórium.

 Už dlhší čas žijem v Záhorskej Bystrici a pravidelne cestujem týmto spojom. Každý rok dúfam a verím, že na podnety určite viacerých, kompetentní zareagujú a tento rok už bude posledným, kedy sme museli počas teplých letných mesiacov cestovať niekedy až v život ohrozujúcich prehriatych vozidlách. Napriek významnosti linky č. 37, ani jediné vozidlo na tejto linke nejazdí klimatizované!

Vozidlá bývajú už od ranných hodín neskutočne prehriate, čo spôsobuje nielen neprítomnosť klimatizácie, ale aj typ vozidla TEDOM, ktorý ako jediný je nasadený na tejto linke. Motor tohoto typu vozidla v zadnej časti zasahuje do vnútra autobusu a vnútro už aj tak prehriateho vozidla ešte viac zohrieva. Zdržiavať sa v zadnej časti autobusu v okolí motora (tri posledne miesta vzadu), je život ohrozujúce, môže viesť skutočne ku kolapsu z prehriatia a dokonca popáleninám pri dotyku s tyčou v tomto mieste. Vystúpiť z takéhoto „vypečeného a vydýchaného“ autobusu, i na pravé  poludnie, priamo na horúce slnko, je obrovská úľava.

 Pravidelne cestujem aj inými linkami po Bratislave a viem preto posúdiť, že cesta napr. neklimatizovanými autobusmi typu malý SOR (niekedy na linke 37 jazdili), je oveľa príjemnejšia z dôvodu, že tento typ vozidla svojim motorom „nevykuruje“ celé vnútro autobusu tak ako TEDOM.

Naozaj si neviem vysvetliť, ako je možné, že na niektorých linkách ďaleko menej významných, menej využívaných a s oveľa kratšou celkovou trasou ako je linka 37, jazdia niektoré vozidlá už klimatizované (napr. linka 123) a na linke č.37 ani jedine?!?

 Na záver chcem ešte prejaviť veľkú vďaku, úctu a obdiv všetkým vodičom linky číslo 37, ktorí musia odvádzať svoju zodpovednú prácu v tak náročných podmienkach.

 S pozdravom Renáta Karaffová

 

  Linka 21

 Už viac ako 25 rokov bývame v Devínskej Novej Vsi a cestovanie z a do tejto lokality je stále horšie. Týka sa to hlavne autobusového spojenia číslo 21, ktorý je jediným priamym spojením DNV s mestom a cestovanie v ňom je úplným utrpením, hlavne cez leto. Autobusy sú sústavne preplnené, hlavne v špičke, o tom že podchvíľou nejaký vynechá ani nehovoriac... Všetky autobusy na linke číslo 21 sú staré a ani v jednom vozidle neexistuje klimatizácia!!! Keď vodič „náhodou“ zapne klimatizáciu, tak namiesto studeného vzduchu sa dnu valí 40 stupňová horúčava, ktorá urobí

cestovanie v spoji neznesiteľným. Preto sa niet čo čudovať, že ľuďom v tomto spoji býva často nevoľno a dokonca odpadávajú. Vodič potom musí riešiť rôzne zložité situácie - sama som bola toho neraz očitým svedkom. Za zmienku stojí skutočnosť, že spoj číslo 21 patri medzi najdlhšie spoje MHD BA a veľkú časť svojej trasy vedie cez diaľnicu, kde nemá zastávky a teda nijako nevetrá. Častokrát stoji v zápche, čím sa pobyt v nedýchateľnom prostredí ešte predlžuje.

 S pozdravom Mgr. Monika Csonková (krátené, celé v rubrike Napísali ste nám )

 

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter