Najmä na sociálnej sieti sa z času na čas objaví diskusia i polemika o tom, či MHD v Dúbravke vyhovuje. Čo by bolo lepšie, či ako by si Dúbravčania predstavovali riešenie liniek v tejto mestskej časti.
Oslovili sme preto DPB a.s. s otázkami na témy, ktoré sa na sociálnej sieti objavili a zaujali nás.
Niektoré názory a postrehy sme zaslali dopravnému podniku aj s našimi otázkami.
Z FCB:
Z Dúbravky nejde žiaden priamy spoj k nemocnici, na stanicu, na letisko, do divadla...ale zas máme dva spoje na rovnakej trase...
OTÁZKA BK: Prečo linka 84 v podstate kopíruje linku 83 až za Most SNP - aký to má zmysel...?
ODPOVEĎ DPB:
Označenie liniek je v súlade so snahou prehľadnosti celého systému MHD. V prípade liniek č. 83 de 84 je podstatné, že linky zabezpečujú priame spojenie pre dopytovo najsilnejší prúd Dúbravka – Patrónka – SAV (dotyk k ŽST Hlavná stanica) – Hodžovo nám. (centrum mesta), následne sa na území MČ Petržalka vetvia.
Linky č. 83 a 84 je možné označiť jedným číslom; t.j. existovala by iba jedna linka, ktorá by mala rôzne ciele – tak ako napr. linky č. 80, 21, atď..
OTÁZKA BK: Aký je problém, aby linka 83 zachádzala na Hlavnú stanicu a potom pokračovala po svojej trase?
ODPOVEĎ DPB:
Časová strata linky č. 83 by spôsobila nerovnomerný následný interval s linkou č. 84 v ich spoločnom úseku. Taktiež časová strata spôsobená zachádzkou by nevyhovovala väčšine cestujúcich, ktorých cieľom nie je ŽST Hlavná stanica.
Zároveň časová strata zachádzky nemá dostatočný benefit v porovnaní s časom potrebným na peší presun zo zastávky SAV na ŽST Hlavná stanica (zastávka SAV je v pešej dostupnosti k ŽST Hlavná stanica).
V neposlednom rade je kapacita a infraštrukturálne podmienky v predstaničnom priestore poddimenzované k súčasným potrebám, obsluha tohto priestoru ďalšou linkou MHD by spôsobila v určitých časoch ešte väčší dopravný kolaps.
Z FCB
Zato do Petržalky sa dvomi spojmi prestupovať nemusí. Ani jedna nejde k nemocnici...
OTÁZKA: Prečo jedna z liniek 83 a 84 nejazdí k nemocnici ANTOLSKÁ?
ODPOVEĎ DPB:
Systém MHD v Bratislave je tak ako vo všetkých väčších mestách, systémom prestupným, nie je možné viezť linky „odvšadiaľ – všade“.
Z FCB
Čo sa týka Dúbravky, viac ma trápi, že zastávku „Technické sklo“ obsluhuje iba jeden spoj, ktorý si koľko krát chodí ako chce alebo úplne vynechá.
OTÁZKA: Prečo tam jazdí len jeden spoj a vynecháva?
ODPOVEĎ DPB:
Pre oblasť Technické sklo je dostatočná ponúkaná kapacita linkou č. 20. V súčasnej dobe DPB, a.s. neeviduje nedostatočnú kapacitu pre túto oblasť.
Priemerný denný obrat cestujúcich na tejto zastávke predstavuje 177 cestujúcich počas pracovného dňa.
Z FCB
Mali sme 22-ku na Kramáre a 34-ku na Račko. Električky 4 - tá šla tuším na ŽST Nové Mesto, ako teraz; 5 a 12 na Šafko. Tieto linky boli určite lepšie...
OTÁZKA: Prečo DPB zrušil linku 22 na Kramáre nenahradil ju? V čom je problém? Prečo linka 4 nemôže zachádzať na ZST Nové Mesto a potom pokračovať na Zlaté? V čom je problém?
ODPOVEĎ DPB:
Vybudovanie trate Vojenská nemocnica – Patrónka si vynútilo zmenu organizácie dopravy, kedy oblasť Kramáre bolo možné (a žiaduce) začať obsluhovať výlučne ekologickou trolejbusovou dopravou z tohto smeru.
Z tohto dôvodu sa posilnila dopravná obsluha v tejto oblasti trolejbusovými linkami a recipročne utlmila/skrátila autobusová doprava.
Zachádzka linky č. 4 na ŽST Nové Mesto by spôsobovala neadekvátnu časovú stratu pre väčšinu cestujúcich využívajúcich priame/radiálne smerovanie linky č. 4 na Vajnorskej radiále.
(red)
Ilustr. Foto: Archív BK
Keď chcem isť z Rače do Dúbravky musím 3 krát prestupovať! Chodila tam električka. Teraz iba Petržalka a Dúbravka. To ste teda fakt vymysleli. Palec hore!
Na čo sa Dúbravčania sťažujú? Nechce sa im chodiť pešo? Nebaví ich prestupovať, alebo čo majú za problém? Ja to nechápem... nech sú radi, že majú električku a nemajú také kolóny ako my vo Vrakuni a v Biskupiciach... tu električka nie je a aj keď tu síce jazdia trolejbusy a autobusy, tak pravidelne ráno a pobede stoja v kolónach... v mestách ako je napr. Brno alebo Pardubice majú omnoho menej zastávok a tak organizovanú dopravu tam majú, že jedným spojom sa dostať z konca mesta na druhý nehrozí a prestupujú a nesťažujú sa. Serú ma strašne takéto zbytočné sťažnosti od vyhíčkaných CPčkárov, čo mali na dedinke 4 ulice a pred domom mali jednu Coop jednotu... Bratislava neni malá a toľko vozidiel a vodičov nie je, aby busy išli všade...