Na sociálnych sieťach sa ozvali kritické hlasy v súvislosti so zavedením linky 97 z Petržalky na autobusovú stanicu Mlynské Nivy.
Mnohí prispievatelia nešetria nelichotivými reakciami na článok bratislavského magistrátu pod názvom „Od mája bude medzi Petržalkou a Mlynskými Nivami premávať linka č.97.
Jeden z prispievateľov napríklad tvrdí, že v Bratislave je zhruba na 20 miestach električkových tratí obmedzená najvyššia prevádzková rýchlosť z 50km/h na cca 10-30km/h.
A hlavné mesto potom má podľa neho na to, aby kŕmilo 570 000 eur ročne na zbytočnú linku, ktorú využije možno 500 ľudí v rannej a 500 v popoludňajšej špičke?
Ďalší prispievateľ považuje zriadenie linky 97 za „neskutočný populizmus“.
Pýta sa, či ak zoženie 3001 podpisov za zriadenie linky zo stanice Nové Mesto do Slovnaftu, tak či magistrát takú linky v podobe 76, ktorá bola zrušená, nasadí.
Ako dodáva, električková doprava sa miestami spomalila na 10km/h a mesto ide dávať státisíce na linku 97? Navrhuje zrušiť, alebo skrátiť linku 88 s tým, že dve linky na Nivy sú zbytočné.
Iný názor hovorí, že ide o zbytočná linku, no „samozrejme“ ide z Vyšehradskej, a to je podľa neho obľúbená lokalita Dopravného podniku.
Prispievateľ pripomína, že kedysi bola zrušená podľa neho osvedčená a potrebná linka 43 a dali ju späť ako číslo 93.
Teraz pôjde podľa neho číslo 97 väčšinu cesty po trase ako 95, ktorá aj tak nebýva príliš plná a má hustý interval.
Ale skrátiť jej trasu bol veľmi nešťastný a zlý nápad. Upozorňuje, že obyvatelia Petržalky, ktorí sa sem prisťahovali z iných častí Slovenska a chodia na víkendy „domov“, necestujú autobusmi z Nív, ale chodia autami, o čom svedčia katastrofálne zápchy v piatok smerom z mesta a v nedeľu večer a v pondelok ráno do mesta.
Ďalší prispievateľ považuje linku 97 za hanbu. Podľa neho má Petržalka 18 autobusových liniek a dve električkové, ale autobus (34) z Dúbravky pod stanicu nie je možný?
Ďalší hlas zaznel v podobe názoru, že zriadením linky 97 sa vyšlo v ústrety trom tisíckam Petržalčanov za cenu podstatného zhoršenia dopravy pre ďalšie tisíce. Iní pisateľ nechápe, načo bola zriadená nová linka a prečo nemohli 95-ku predĺžiť na autobusovú stanicu? Načo dve linky na rovnakej trase?
Iný hlas tvrdí, že by mali pridať niečo aj na ulice Kremnická a Záporožská, aby cestujúci nemuseli „stokrát“ prestupovať keď idú do práce.
V diskusii sa vyjadruje aj pisateľ, ktorý vyzval Vrakunčanov, aby aj oni zorganizovali petíciu za električku do Vrakune.
Denne strávia v MHD v špičke namiesto plánovaných 20 či 35 minút omnoho viac.
Často sa vraj stáva, že oboma smermi je to denne aj o hodinu naviac ako udáva cestovný poriadok. „Obchvat sa neustále odkladá, tak si vydobyme električku,“ tvrdí prispievateľ.
Ďalší pripomína, že by bolo „fajn“ vyjsť konečne v ústrety mnohým tisíckam ľudí z Dlhých dielov a zriadiť aspoň jednu normálnu stálu linku z mesta. „Lebo to obrovské sídlisko nemá ani jedinú ak nerátam veľmi rannú a veľmi občasnú 133,“ dodáva pisateľ.
Objavili sa aj pozitívne hlasy, ale tých je ako šafranu. Jeden z píše, že víta túto iniciatívu a verí, že magistrát vyjde do budúcnosti aj ďalším takýmto aktivitám a požiadavkám obyvateľov.
Budeme zisťovať, ako sa ku kritike postaví magistrát a dopravný podnik.
Ako sme nedávno informovali, od začiatku mája v Bratislave premáva nová autobusová linka MHD s číslom 97.
Mestskú časť Petržalka spojí s autobusovou stanicou na Mlynských nivách na skúšobné obdobie troch mesiacov. Táto linka má byť alternatívou ku skrátenej linke 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom.
https://www.bakurier.sk/sekcie/mhd/clanok-od-dnesneho-dna-spaja-linka-c-97-petrzalku-a-mlynske-nivy
(red, rl)
Súhlasím, že nová linka 97 je populistická a zbytočná. Že sa spomalili električky na niektorých úsekoch, si všimne každý kto nimi cestuju. Tých vyše 500-tisíc eur mohli dať na opravu tých úsekov.