MHD 10. júl 2018

MHD: Magistrát má víziu nových električkových tratí. Mnohé súčasné ale chátrajú + foto


Bratislava mala najskôr víziu metra, potom rýchlodráhy S-Bahn (tram-train), chvíľu mala mať aj podzemný tunel pod Dunajom v rámci železničného projektu TENT-17.

Dnes má síce nové električky, no na starých a opotrebovaných tratiach jazdia priemernou rýchlosťou 20 km/h....

Bratislavslý primátor Ivo Nesrovnal sa nedávno nechal počuť, že „električková trať do Podunajských Biskupíc a Vrakune popred Slovnaft už je v územno-plánovacích podkladoch Bratislavy.

Teraz sa treba rozhodnúť, že ideme do toho. A my chceme ísť do toho a spustiť procesy,“ povedal Nesrovnal.

Podľa primátora treba zabezpečiť podklady pre povoľovacie konania, vysúťažiť projekt a paralelne k tomu riešiť aj financovanie, ktoré môže byť viaczdrojové.

„Hovoriť teraz konkrétny dátum sa nedá, lebo viete, aké sú procesy, ale najdôležitejšie je mať víziu a my ju máme,“ deklaruje primátor.

Magistrát však počas takmer štyroch rokov od ostatných komunálnych volieb, nedokázal rozbehnúť modernizáciu Karlovesko-dúbravskej radiály.

Na otázku Bratislavského kuriéra, na čom „stojí“ začatie rekonštrukcie, kedy by sa mohla začať a ktoré úseky električkových tratí plánuje mesto ešte opravovať, resp.rekonštruovať a kedy, sme dostali túto odpoveď:

„Hlavné mesto reálne pracuje na všetkých troch projektoch modernizácie Dúbravsko-Karloveskej, Ružinovskej aj Vajnorskej radiály.

Projekty Ružinovskej a Vajnorskej radiály sú v štádiu prípravy verejnej súťaže na zhotoviteľa projektovej dokumentácie.

Pri Dúbravsko-Karloveskej radiále prebieha vyhodnotenie ponúk záujemcov na zhotoviteľa tejto stavby. Všetky projekty sú financované zo zdrojov Európskej únie,“ uviedlo mesto. Súťaž bola spustená ešte v auguste 2017.

Kedy sa začne rekonštruovať Karlovesko-dúbravská električková radiála za zhruba 67 miliónov eur, nie je stále známe.

Mestská časť Karlova Ves očakávala spustenie prvej etapy prác v júli, zatiaľ sa tak nestalo.

Karlova Ves pritom avizovala spustenie prvej etapy rekonštrukcie radiály v júli, odvolávala sa na projektovú dokumentáciu.

Primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal to však nepotvrdil a netušil, odkiaľ tento údaj vedenie mestskej časti má. Karlova Ves v máji upozornila, že naďalej nie je známe, ako budú riešené obchádzkové trasy a náhradná hromadná doprava v čase výluky električkovej dopravy.

„Na tieto otázky sme z magistrátu odpovede nedostali. Rovnako magistrát dodnes verejnosti nepredstavil projekt rekonštrukcie tejto trate, hoci ho na to Karlova Ves niekoľkokrát vyzvala,“ uviedla mestská časť.

Primátor karloveskú starostku Danu Čahojovú vtedy vyzval, nech prestane šíriť poplašné a falošné správy a zneisťovať ľudí. Zároveň deklaroval, že bratislavských starostov pravidelne informujú, v akom stave je tento projekt.

Mnohé bratislavské električkové trate už roky „chátrajú“ a v poslednom období sa opravovali len malé časti (napr. Špitálska ulica).

Trať na Krížnej ulici...

Zlé trate sú napríklad v Rači Záhumeniciach, pri a na Americkom námestí v centre mesta, ďalej trať na neďalekých uliciach Krížna a Vazovova. Veľmi dlho sa plánuje modernizácia Vajnorskej a Ružinovskej radiály.

Krížna ulica

Na dunajskom nábreží je v nelichotivom stave aj časť trate na Nábreží arm. gen. L.Svobodu.

Pomalý je aj rozvoj a výstavba nových električkových tratí. V podstate po roku 1989 žiadna, okrem tej do Petržalky nepribudla, od roku 2007 sa o predĺžení radiál iba hovorí.

Hovorí sa aj o predĺžení Dúbravskej radiály do Borov a Devínskej Novej Vsi, predĺžení Vajnorskej radiály k ŽST Vajnory, či predĺžení Ružinovskej radiály k plánovanej železničnej zastávke Ružinov

a na letisko.

Najnovšie pribudla vízia novej trate Vrakuňa a Podunajské Biskupice.

(rl, tasr)

Foto: BK-orig.

Trať medzi Am. námestím a Radlinského ul.

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter