MHD 24. jún 2019

Mesto priznáva, že potrvá ešte niekoľko rokov, kým sa všetky vozidlá MHD vymenia za nové s klimatizáciou


Mesto Bratislava plánuje nasledujúce mesiace namontovať klimatizáciu do 70 autobusov a do 29 električiek.

Plánuje tiež nákup 84 nových klimatizovaných vozidiel.

Do leta 2020 sa tak má zvýšiť percento klimatizovaných autobusov na 78 a v prípade električiek na 61 percent.

Uviedol to primátor hlavného mesta Matúš Vallo na sociálnej sieti.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) má v súčasnosti klimatizáciou vybavenú zhruba polovicu vozidlového parku.

V roku 2021 plánuje DPB nákup 50 nových 12 metrov dlhých klimatizovaných autobusov

a 16 nových klimatizovaných trolejbusov.

"V roku 2022 je naplánovaný ďalší nákup a obnova 100 nových klimatizovaných autobusov

a 30 plne nízkopodlažných klimatizovaných električiek.

To znamená, že v lete 2022 by mal mať DPB vo svojom vozovom parku už 100 percent klimatizovaných autobusov,

95 percent trolejbusov a 82 percent električiek," spresnil Vallo.

DPB má v súčasnosti klimatizáciou vybavenú zhruba polovicu vozidlového parku

a všetky tieto vozidlá sú označené piktogramom.

Z 513 autobusov je momentálne 286 klimatizovaných, zo 130 trolejbusov je klimatizovaných 120 a zo 194 električiek má klimatizáciu 60.

Obnova vozidlového parku DPB sa podľa primátora robí postupne v závislosti od financií

a špecifikáciou každého novokúpeného vozidla je už aj výkonná klimatizácia. 

Mesto priznáva, že potrvá ešte niekoľko rokov, kým sa všetky vozidlá MHD vymenia za nové s klimatizáciou.

"V teplách, ktoré sú každým rokom neznesiteľnejšie,

si však pre komfort cestujúcich nemôžeme dovoliť čakať len na prirodzenú obnovu vozového parku,

a preto, hoci sme si vedomí, že nie je najekonomickejšie riešenie dokupovať do starých vozidiel so životnosťou pár rokov nové klímy,

mesto a DPB k takémuto kroku čiastočne pristúpi," skonštatoval Vallo.

Vozidlá, ktoré sú momentálne vybavené klimatizáciou, ju podľa primátora aj používajú, v ostatných je ventilácia vzduchu.

Deklaruje, že funkčnosť klimatizácie vo vozidlách MHD je kontrolovaná denne.

V prípade, že nastane porucha klimatizácie, pracuje sa na jej odstránení.

"Problémy s klimatizáciou sú prevažne technického charakteru a DPB ich zaznamenáva prevažne u starších typov vozidiel,

kde k nim prichádza hlavne z dôvodu poddimenzovania a zastaranosti klimatizačných jednotiek.

Tieto musia pracovať neustále na maximálny výkon z dôvodu častého otvárania okien cestujúcimi a tiež častého otvárania dverí.

Dochádza pritom k enormnému úniku vychladeného vzduchu počas státia vozidiel na zastávkach," vysvetlil Vallo. 

Ako tvrdí, DPB zvýšil počet pracovníkov zaškolených na servis klimatizácií,

rozšíril kapacity špecializovanej servisnej techniky a zabezpečil dodatočné kapacity externých dodávateľov servisných služieb.

Denne pracuje na odstránení problémov s klimatizáciou cez 20 pracovníkov.

(TASR)
Ilustr. foto: Archív Br. kuriér
0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter