Kultúra 14. august 2019

Svetový úspech bratislavského divadla v Cannes – Teatro Colorato si odnieslo hlavnú cenu


Divadlo Teatro Colorato z Bratislavy zožalo na medzinárodnom divadelnom festivale „LES THEATRALIES DE CANNES 2019“ v THEATRE ALEXANDRE III. v Cannes vo Francúzsku veľký úspech.

Mladí profesionáli sa na festivale predstavili s divadelnou inscenáciou LOUIS BRAILLE na motívy textu Beaty Panákovej v réžii Petra Weincillera.

Organizátori festivalu udelili slovenskému Teatro Colorato najvyššie ocenenie a to „Zlatú hviezdu z Cannes“.

Inscenácia získala cenu „za originalitu, adekvátnosť a prepojenie vizuálneho scénického spracovania s témou hry a v neposlednom rade za vynikajúci výkon“.

Hra LOUIS BRAILLE hovorí o životnej ceste vynálezcu písma pre nevidiacich a húževnatosti človeka napriek handicapu nevzdávať sa v ťažkých životných situáciách. 

Organizátori festivalu udeľujú najlepším súborom tri ceny - „HVIEZDY Z CANNES“.

"Keď som sa o festivale v Cannes dozvedel, patrí totiž medzi mladé festivaly, napísal som organizátorom mail v angličtine. Prekvapila ma odpoveď s prosbou,

či by sme mohli komunikovať francúzsky, česky alebo slovensky. Až potom som zistil, že hlavným organizátorom je pán Jaromír Knittl,

ktorý je pôvodom Čech, a už dlhé roky pôsobí vo Francúzsku ako riaditeľ divadla Theatre Azur. Pred rokom 1968 dokonca pôsobil aj na VŠMU.

Takže slovo dalo slovo, a na pozvanie nebolo treba dlho čakať. Museli sme si však pozháňať prostriedky na cestu," prezradil  režisér Peter Weinciller.

 

Spomedzi 13-tich súborov z Francúzska, Argentíny, Portugalska ocenili  slovenské Teatro Colorato najvyšším ocenením. Francúzi boli nadšení,

Teatro Colorato si vyslúžilo množstvo gratulácií od členov zahraničných súborov, profesorov divadelných škôl, lektorov letných divadelných kurzov v Cannes,

režisérov, ba dokonca aj od divadelných technikov.

"Myslím, že bolo vcelku vtipné, že Slováci prišli hrať do Francúzska hru o osobnosti francúzskych dejín. Keď sme prišli do divadla ALEXANDRE III.

a začali vybaľovať scénu, videli sme, že tam pracujú skúsení, ostrieľaní technici a profíci, ktorí už zažili naozaj všeličo.

Bolo veľmi milé, keď jeden z nich pozrel na scénu a poznamenal: "Toto bude dobré predstavenie."

Keďže sme hrali v slovenčine s francúzskymi titulkami, divácke prijatie bolo veľmi ústretové a na konci bolo len počuť výkriky zo sály: "Bravo!"“, neskrýva radosť Peter Weinciller.

 

 

Hru LOUIS BRAILLE uviedli v pôvodnom slovenskom znení s francúzskymi titulkami. Peter Pavlík,

predstaviteľ Louisa Braillea, sa z úspechu veľmi tešil.

„Som veľmi rád, že predstavenie takto zarezonovalo na zahraničnej pôde. Myslím, že je to najmä vizuálne pôsobivými divadelnými obrazmi,

ktoré sa nám spolu s režisérom podarilo vytvoriť,“ povedal Peter Pavlík.

Kristína Koneval, ktorá sprevádza hercov hrou na violončelo, bola z festivalu nadšená:

„Zažili sme nádhernú atmosféru nielen festivalu, ale aj celého Azúrového pobrežia, prekrásne more, pláže, cestou sme sa zastavili v talianskej Verone,

v Monacu, Monte Carle či v Alpách. Sme plní zážitkov.“ 

„Medzi témy a trendy súčasného divadla, aj toho francúzskeho, patria hry, ktoré sú istými výpoveďami ľudí, ich skúseností, zážitkov z vojny, koncentračných táborov a podobne.

Niekedy to však tvorcov zvedie k nechcenej statike, absencii mizanscén a v javiskovom tvare k istej monotónnosti.

Myslím si, že v tomto kontexte naše predstavenie, ktoré pracuje so silnou vizualitou, hravosťou, živým hudobným sprievodom odrazu silne zarezonovalo.

Je to pre nás veľká pocta, ale zároveň aj povzbudenie, že slovenské divadlo má v európskom kontexte čo ponúknuť,

a že naša divadelná kultúra je stále na vysokej úrovni.“ uzavrel režisér a umelecký šéf Teatra Colorato Peter Weinciller

(red)

Foto: zdroj: NK Factory / Louis Braille

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter