Dobre vedieť 24. október 2019

Slovákom stúpajú nároky. V obchodoch chcú poriadok a nakúpiť čo najrýchlejšie


Najnovšie trendy ukazujú, že Slováci žijú čoraz aktívnejšie. Zamestnáva ich práca a snažia sa venovať viac času rodine, ale aj cestovaniu.

Výsledky interného prieskumu spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko potvrdili, že týmto trendom sa prispôsobuje aj nákupné správanie Slovákov.

Potraviny chceme mať v košíku čo najrýchlejšie, rozhodujúci je aj zážitok z nákupov.

Ako ďalej ukázal prieskum, Slovákom sa okrem životného štýlu menia aj nákupné požiadavky. Rastú naše nároky na kvalitu, prijemné prostredie či profesionálny prístup, rozhodujúci je aj čas strávený v obchodoch.

„Ako zákazníci sme čoraz náročnejší a zároveň uponáhľanejší. Chceme nakúpiť rýchlo, kvalitne a s dobrým servisom, pričom potrebujeme mať pre rozhodovanie k dispozícii všetky dôležité informácie,“ uvádza David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Ako dodal, spotrebitelia si tiež do obchodov prenášajú očakávania vysokej kvality a profesionálneho prístupu z klasických prevádzok či reštaurácií. Reakcie obchodníkov preto na seba nenechali dlho čakať.

Slováci majú radi „upratané“

Ako vyplynulo z prieskumu, nakupujúcim prekáža, keď sú produkty rozmiestnené nesystémovo po celej predajni, nie sú vždy označené a sú medzi sebou pomiešané.

„To isté platí aj pre pivá. Často sa stáva, že rozmiestnenie nerešpektuje prémiovosť, stupňovitosť a značky sú medzi sebou pomiešané,“ hovorí David Kovář.

Plzeňský Prazdroj Slovensko sa preto rozhodol do predajní priniesť zmeny, ktoré nakupujúcim ľuďom prinesú príjemnú skúsenosť a pivný zážitok už priamo do obchodov.

„Za posledné tri roky sme postupne pripravili a uviedli dva kľúčové programy – Pivnú uličku a Regálový program.

Tieto programy majú zlepšovať nákupné prostredie pre spotrebiteľa a poskytnúť mu pivný zážitok nielen pri konzumácii, ale od momentu nákupu.

Chceme, aby sa zákazník v obchode cítil príjemne, dostal informácie, ktoré potrebuje a o tovare sa dozvedel bez zbytočného chodenia po predajni. 

Nechceme uberať z jeho času,“ vysvetľuje David Kovář. Pivovar navyše prevzal zodpovednosť aj za časť konkurencie, čím podporil celú kategóriu piva.

Nákupy sa skrátili o tretinu

Vysoké nároky nemajú Slováci len na veľké supermarkety, ale aj na menšie prevádzky, ktoré majú viac po ruke.

Aj preto sa prerábky v rámci Regálového programu dotkli približne 150 predajní po celom Slovensku. Prehľadná a jednoduchá navigácia sú totiž to, čo nakupujúci oceňujú.

„Čo sa týka väčších prevádzok, sem sme priniesli projekt Pivná ulička. S našimi partnermi sme dosiahli výsledky, ktoré nás ohromili.

Zákazníci extrémne ocenili to, že sme im kategóriu piva ponúkli zoradenú, prehľadnú, osvetlenú či už prostredníctvom cenoviek alebo navigácie.

Ten zážitok bol taký príjemný, že dynamika nárastu zákazníkov bola nad naše očakávania.

Predaj narástol o 13 % v porovnaní s ostatnými predajňami a podľa prieskumu GfK sa zároveň skrátil čas nákupu priemerne o tretinu.

Potvrdilo sa, že spotrebiteľ oceňuje prehľadnosť a úsporu času,“ hodnotí správanie zákazníkov obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce David Kovář.

(red) -pr-

foto: zdroj pixabay.com

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter